• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

"exakt som min mamma" - menade "coolare och värdigare exakt som blivande mamman". Ang. när vi ordnade babyshower alltså.

• förhoppningsis

Tror inte heller jag skulle gilla de mest fånigaste lekarna, jag menar man är ju ändå vuxna människor. Låter väldigt trevligt med Babyshower i din väninnas lägenhet. Kan ibland tycka att det är lite synd att vi inte har det i Sverige, visserligen är jag lite emot att importera och ta efter allt USA gör, men alla tillfällen för att umgås med sina vänner borde ju vara bra...

Oj jättebebis va, min kompis fick en liten klimp på 4.8 men hon akutsnittades för de kom på att hon var för trång i bäckenpartiet. Det kom de på efter många timmars värkarbete... (och värkstormar)
    Jag kommer nog tillhöra kategorin som vill ta allt som bara går och det gärna en månad innan för att vara säker om jag nu någonsin ska föda barn.

Amelle
    HUr gick träningen?

• Gemma

Har tagit en extra morgon, ligger trots att klockan är fem på eftermiddagen i sängen med en cappuccino och smaskar på Michel Cluizel Concepcion, Margaux jag ger dig rätt - tror att det är VÄRLDENS godaste choklad, faktiskt mer välbalanserad än Valle. Mannen har snöat in på en liten dyrgrip som heter Porcelina, otroligt fin konsistens men aningen för snäll för mig. Om en timme ska jag sitta ytterligare en timme i bilkö, för att sedan delta i två timmar långtråkig prenatalkurs. Men det blir kul att träffa de andra mammorna. Hittills har vi mest sneglat på varann...

förhoppningsis: Vi är bara svenska mammor som har fixat babyshowers här, det finns inga regler, bara att köra på. Izunia har som sagt dragit ihop ett helt knippe. Och apropå importerade högtider så är vi i Malaysia på Beaujoulais noveau-premiären nästa vecka (vilket är OK för jag håller mig ändå borta från vin utom champagne som jag ju vet är safe för jordnöten, den blev ju härdad på ett tidigt plan ;) ). Däremot är jag lite sugen på att fira thanksgiving, det var ju sååå gott förra året. Kom igen girls, vi är ju totalt geografiskt förvirrade allihop, låt oss fira det genom att fira allt som går. Nån som har nåt förslag, säg... botswanas liberation day? Bara det finns mat så är jag med på allt.

Kram, G

• Gemma

Oj vad jag refererar till mig själv som "mamma" hela tiden... fantastiskt vad snabbt det går att byta identitet. And I thought I would be the last person in the world...

• förhoppningsis

Gemma
    Lite avis på all choklad du hittar, någon som vet var i Sthlm de går att få tag i, Chokladfabriken har de inte... inte heller NK choklad.

Vill man ha ursäkter att fira så kolla de italienska och spanska kalendrarna, mängder med helgon som behöver fest (+ ledig dag) Riokarnevalen är annars bra!

• Gemma

förhoppningsis: Riokarnevalen hade varit kul att dra ihop, absolut. Är du säker på att Michel Cluizel inte finns på NK konfektyr..? Lite överraskande. De har också bra sortiment i Hötorgshallens chokladbutik.

• förhoppningsis

Hötorgshallen har jag funderat på, kanske blir ett besök där i em

• Amelle

God morgon flickor,

Har en sjukt stressig dag på jobbet, men måste bara inflika att på Hötorgshallen finns massa choklad, bla. Michel Cluizel! Stod och fingrade på dem när jag skulle köpa gåbortpresent sist, men föll för några handgjorda svenska chokladpraliner istället.

Spinningen igår gick så bra så, bara till att sitta på sadeln och inte stå. Cykel ingår i mitt träningsprogram, bra för att man inte belastar så hårt.

Apropå hittepå-högtider så ska jag i dag på middag hos min pysselkompis och det blir någon form av försenad halloweeninspirerad tillställning med pumpasoppa tror jag.

• Gemma

Åååå jag vill också ha en pysselkompis :( Eller rättare sagt... vill ta en pysseldag, kan nog förmå några lokala förmågor att pyssla med mig. Bra idé, får göra det. Har till och med köpt en avancerad olfa wave cutter i London enbart för att kunna göra perforerade julkalender-luckor, det ni! Kram, G

• Amelle

Gör det! Är ju superkul även om man har tummen mitt i handen. Förresten Gemma, kommer ihåg att du nämnde en gallerstickad filt i ekologisk bommul - var hittade du den?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!