• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Margaux1

Hammarby Sjöstad är ju jättefint!! OCh bara 20 min att gå till centrum!! Det är ju jättenära i en storstad!!!!
    Fast jag bor också mitt i smeten, men med havet 5 min bort och ganska stor skog 5 min åar andra hållet!! Oslo är pytte,pyttigt tycker jag ibland!

• förhoppningsis

Margaux
    20 min till vilket centrum? Det tog 3 timmar att promenera dit och runt där för oss...
    Nu har vi 10 min till Djurgården. Visserligen vill jag inte bada där men det går.

• Margaux1

Jag klarar joghurt av någon anledning, och creme fraiche... som tur är!!
    Men dricker bara laktosreducerad mjölk.

Så himla kass på att stava alltså! De enda språket jag kan bra snart är engelska. Norsk,svenskan har förlänge sedan ätit upp båda språken!!

• förhoppningsis

äter bara laktofri Yoghurt men matlagn grädde + creme fraiche funkar hur bra som hellst.

• Margaux1

Jag gick från slussen till min ena väninna som bor i Sjöstaden på 20 min, det får man väl kalla centrum va?
    Jag har dessvärre inte så bra koll på Stockholms innerstad men jag tyckte det tog lika lång tid som med T-banan.

• Margaux1

Nu ska jag gå och sätta tänderna i min uppsats igen!!
    Jippie!!

Ha en strålande kväll alla!

• förhoppningsis

ska man därifrån får man antingen ta tvärbanan till Gullmarsplan och sen Tbana
    eller buss till antingen mariatorget/skanstull eller Slussen
    eller båten.

• förhoppningsis

Margaux
    då kan vi lida över våra uppsatser ihop, håller på att fixa och dona med min med. Sliter med källorna nu...

• Amelle

Ni är för roliga!

Har nog koll på alla nu utom Gemma. Jag har ett mycket vanligt, enkelt och internationellt namn. Tråkigt, har jag alltid tyckt, men jag börjar försonas med mitt öde. Fyra bokstäver - nu måste alla veta!

Det är himla kul med namn, en grej jag tänkt på är att nästa generations y-namn (som tydligen ska vara överrepresenterade band kriminella) lär bli just Tindra, Kevin, William och dylikt. Vad tror ni? Detta är en högst ovetenskaplig tanke, hoppas ingen tar illa upp.

Edvin är ett släktnamn som jag alltid gillat, men nu har det blivit alldeles för vanligt. Samma sak med Alice, som är enkelt, fint och funkar överallt. Ingrid är också vackert, tycker jag.

En peppningskram till förhoppning och Margaux som sliter med sina uppsatser - jag vet hur jobbigt det är!

• Gemma

Så skoj att vakna och läsa alla era inlägg! Förhoppningsis, självklart har mannen och jag jätteroligt åt folk som bor i Stockholm och oroar sig över luftföroreningar. Jag skulle aldrig flytta ifrån er lägenhet av bara denna anledning. Ni kan ju skaffa en IQ air luftrenare så känns det säkert bättre. Vi funderade på en här också, men de gick loss på över tiotusen. Är säker på att de är lite billigare i Sverige, och om ni trivs jättejättebra kan det ju vara värt det.

Shanghai, som lär vara den renaste av storstäderna i Kina, har samma genomsnittsnivå av skit som de absolut värsta dagarna i centrala Paris... Å andra sidan ska vi ju inte bo kvar i evigheter, just av den anedningen.

Jordnöten är skogstokig för närvarande och har som sagt precis upptäckt att man kan fotbollskicka mamma på revbenen, och allra helst det ömmaste stället. Fast just nu hickar den.

Namn: Jag har ett klassiskt, kort, rakt och enkelt femtiotalsnamn som funkar i de flesta länder. Det förekommer ofta i dubbelnamn och då står det alltid först. Ni får gärna gissa men please inte "offentligt". Amelle vet inte om du känner som jag, men när man är lite halvoffentlig (typ har eller har haft sitt namn i tidningen) så känns det rätt viktigt att kunna vara anonym härinne.

Idag ska jag åter till tygmarknaden; dels plocka upp en top som inte blev bra, dels hämta mannens nygjorda pyamas. Sen ska jag hem till en väninna som precis flyttat till en ny lägenhet, samtidigt som hon fött en flickbebis (samma tjej som jag lunchade med förra veckan) .

Lycka till med alla uppsatser och sprutor!

Kram, G

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!