Stålis: Jag vet INGEN västerlänning som inte glömt kortet i kinesiska automater åtminstone en gång (jag har gjort det flera gånger!). Liksom, hur ska man som svensk komma ihåg att man måste trycka "exit" EFTER att ha fått sina pengar, för att få ut kortet? Helt bakvänt!
förhoppningsis: Hej! Här kommer jag och räddar dig.
Idag åkte jag till tygmarknaden, de hade "gjort klart" min topp, dvs inte ändrat ett skit. Varje gång jag bökar mig dit är det ett förmiddagsprojekt så det är lite förargligt. På torsdag morgon blir det fjärde gången, denna vända.
Efter min lunch (framför The Office) blev jag hämtad i Volvo S80 executive med skinnklädsel av min kinesiska väninnas makes chaufför. Helt okej standard, nu när man är van att åka omkring i skramliga volkswagen santana-taxiblilar. Därefter blev jag körd hem till vänninans nya lägenhet. Den var otroligt fin och låg i ett trevligt compound som på kartan inte ser ut att ligga så väldigt långt härifrån, problemet är att det tog 45 minuter att köra dit - i lågtrafik. Hennes make är alltså VD på ett större företag och får lön från Sverige, ändå måste de köpa lägenhet såpass långt utanför centrum eftersom priserna är helt galna här. Hur som helst, dottern var söt som socker och jättesnäll och lugn, precis som förra gången. Och när vi hade lekt lite med deras nya Jura-kaffemaskin och gått omsorgsfull husesyn var det dessvärre dags för mig att bli hemkörd igen av taxichauffören, jag hade nämligen bokat in en - yeeees! - pedikyr. Kom tre minuter för tidigt till salongen och hann slinka nextdoor för att köpa en kaka Michel Cluizel mangaro och, eh, bibehålla blodsockerbalansen. Har nu fina, mörkröda tår och inte så fnasiga hälar (men de kräver lite extra underhåll, kan jag känna redan nu). Lagade en fläskfilégryta med timjan och vildris till mig och jordnöten att ha till middag, därefter ruccolasallad med grovhyvlad parmesan och rostade pinjenötter. Inga Billys-pizzor här inte, min jordnöt ska ha god näring. Och kommer antagligen bli monstruöst stor och stark om två månader... med tanke på hur vildsint den redan hunnit bli. Tänk om jag bygger en liten bodybuilder..? Liksom, normala gravida kvinnor håller inte på som jag, med träning, australiensiska oxköttkorvar, brysselkål och grovbröd, de käkar väl typ... murbruk? Och saltlakrits? Kanske är smartare med tanke på att man faktiskt ska mäkta med att klämma ur sig den också.
Kul grej: I morse ringde en väninna och bad mig skicka en lista över folk att bjuda på MIN babyshower, jaaa! Hon och ytterligare en väninna ska fixa en åt mig, så jättejätteskoj. Eftersom jag föder i ett opraktiskt skede, efter nyår när folk antagligen inte hunnit komma hem, så valde de att ha den en månad innan födseln. Helt ok för mig, så har jag lite mer ork också att delta i eventuella lekar.
Nu ska jag kolla ett office-avsnitt till, sen hägrar sängen.
Kram, g