• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Hej
    Japp Gemma skulle till Malaysia för sol och bad på ett bra hotell. Herr Gemma kom hem i torsdags, det var ju då hon lagade den andra varianten av din chokladdessert Lapinette.

Lapinette
    Kan det inte vara så att du sover dåligt för att du är lite stressad eller spänd inför allt som händer nu?

Själv är jag nu mer än lovligt "dagen efter" kom hem 3 i morse efter middag och festande. Hade superkul och nu står mannen och stampar och vill att vi ska åka och lämna in vår tv som strular. Har bara haft den lite över 2 år...

Hur ska ni andra tillbringa er helg?
    I morgon blir det pysseldag, sen gravbesök och efter det farsdagmiddag hos svärisarna

• Lapinette

Visst kan det vara så att jag sover dåligt pga allt som händer just nu men jag hade inga orotankar i huvudet när jag vaknade under natten.

Nu minns jag att Gemma gjorde välkomstmiddag. Har bara inte hunnit läsa allt som skrivits här denna vecka då jag är överöst med jobb. Och Malaysia minns jag, kom dock inte ihåg att det låg så nära i tiden.

Amella, har inte sett två dagar i Paris men funderar själv på att se Ratatouille imorgon. Har så velat se den och nu är den ju här. Självfallet blir det den engelska versionen.

Vi ska ge oss ut nu (maken rycker i min tröja och snackar i ett...svårt att skriva samtidigt). Vi tar en sväng till Uppsala för att se vart vi ska på onsdag samt besöka staden lite. Sen har vi tvättstuga och middag med jätteräkor ikväll. Tänker se Gosskören som är på tv och bara ta det lugnt.

• Amelle

Härligt, då hade jag rätt alltså!

Vad roligt med kalas förhoppning, ibland är det ju nästan lite skönt med en bakisdag. Hoppas din man har tålamod med dig, hehe.

Nä, nu ska jag ner på stan. Tänkte kolla in secondhand på www.mintandvintage.com, de har tydigen öppnat butik på st. eriksgatan. Och så köra en sväng på sats efter det, handla lite mat och annat innan kvällens bio.

• Amelle

Oj, här var det lugnare än lugnt!
    Hur har era helger varit?
    Min har varit skön, filmen i lördags var rolig, särskilt om man förstår franska och har en koppling dit ? hög igenkänningsfaktor i vissa avseenden, även om det såklart var ganska skruvat.

Skulle också vilja se Råttatouille Lapinette, var den bra?

• Lapinette

Amelle - Råttatouille var jättesöt och Paris var underbart!!! Själva har vi tagit det lugnt i helgen. Var en sväng till Uppsala för att kolla vart vi ska på onsdag och sen har vi städat lägenheten och sett en massa filmer. Nästa helg lär nog bli likadan då jag ska vara hemma och ta det lugnt. Beställde Kalla fötter (alla säsonger) igår från Ginza så vi verkligen kan grotta in oss och bara glo på plasman.

• Amelle

Då ska jag se den. Brukar gilla tecknat, tänk Shrek 1 och 2, så jäkla bra tycker jag!

• Lapinette

Amelle - gillar också Shrekfilmerna samt att vi har Ice age och Monsters Inc hemma på dvd.

• förhoppningsis

Hej tjejer!
    Min helg var väldigt lugn, pysslade nästan hela dagen i söndags, blev ändå inte klar med alla julkorten...

Kul att ni gillar shrek, är det någon av er som sett 3an? Håler på att få en praktförkylning nu och tänkte se den. Gillade verkligen 1+2an. Är iof ett stort fan av tecknade (bra) filmer, tex iceage, monsteris inc, hitta nemo, mfl. Alltid kul med filmer när man känner igen karaktärerna, hade vid tiden för "hitta Nemo" ett gigantiskt saltvattensakvarium med de flesta av filmens fiskar, stjöstjärnor, räkor mfl.
    VÅr "doris" var minst lika spattig som filmens.

Tänkte se Råttatouille eller 2 dagar i Paris i lördags kväll men orkade inte ta oss ur soffan, det får bli en annan helg.

Lappinette
    Hur känns allt inför onsdag?

• Lapinette

förhoppning - jag börjar bli nervös och i helgen sov jag dåligt. Sover normalt som en stock så mycket ska till om jag ska börja vakna upp om nätterna. Trist för jag vill verkligen inte vara nervös, har ju klarat mig hittills och kännt mig så lugn.

• förhoppningsis

Fullt förståeligt om du är nervös nu även om du inte varit det tidigare, det är ju nu det stora kommer, det ni sett fram emot länge kanske är på G. Skulle inte heller kunna sova ordentligt om jag var du.
    Vet inte hur du var inför ditt bröllop, men jag sov iaf inte mycket nätterna innan mitt - trots att jag varit kolugn hela tiden innan.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!