• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • förhoppningsis

Förstår det
    Har en kompis som köpte deras hs vindsvåning med sin sambo. Det är en liten 3a och de har nu betalat ca 5 milj och är ännu inte helt klara. Allt blir dyrare än vad man tror, spec som ritningarna över vinden visade sig inte stämma. Ventilation mm, det gör sällan det.

• Lapinette

Skulle vara intressant om det vore en investering dvs att vi fick det till ett bra pris. Men för att få massor av gråa hår med hantverkare, byggdamm och som du säger kostnader som rusar iväg så känns det inte så aktuellt. Är mer och mer inne på att bo kvar i lägenheten i 2 år till (vi sa från början att vi skulle bo där i ca 3 år) och sen flyttar vi till Cannes igen .

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja vil ni ändå tillbaka till Cannes kanske det känns fånigt att börja leta lägenhet och flytta igen.
    Verkar ju mer logiskt då att ni i så fall flyttar till en hyresrätt så att ni redan har försäljningsbiten klar och bara 3 mån uppsägningstid och sen är det bara att flytta.

• Lapinette

Nej, orkar inte flytta en gång till här för att sedan flytta utomlands. Hatar att flytta, tycker det är så jobbigt!

• förhoppningsis

En stor fördel med flytt är att man faktiskt går igenom alla skåp och lådor och rensar ut en massa saker...

• Lapinette

Det är jag bra på ändå! Och flyttande står maken för istället.

• förhoppningsis

Jag brukar kasta många sopsäckar med saker när vi flyttar, efter att ha flyttat 4 gånger på 6 år har mitt innehav av prylar minskat avsevärt. Även om det fylldes på enormt efter att mina föräldrar gick bort.

• Lapinette

Det är lätt att fylla på men jag har alltid haft för vana att städa ur typ 1 gång om året och sen har jag stått på Loppis och sålt prylarna. Sen har även jag fått en massa av min far då han flyttade till Japan så vissa kartonger går liksom bara inte att göra sig av med (alla foton, diabilder, viktiga papper). Sen älskar min make att spara på tomma kartonger. Något som ligger i hans vana att ständigt flytta...kan vara bra att ha när vi flyttar...men även små mobiltelefonkartonger och annat hittar jag lite här och var. Blir tokig!

• Stålhandske

Jag älskar att slänga, bland det bästa jag vet!
    Lapinette, det där med mobiltelefonskartonger som sparas av mannen känner jag gott igen! "Men det kan ju vara bra att ha". Suck.

Jag försöker desperat få tag på en vit, gärna fodrad kappa, vart ska jag leta?!

För övrigt, är det någon som har varit inne på hemnet i veckan? Jag lyckas inte ladda upp de objekt jag klickar på. Så frustrerande!

Jaså Amelle, en Zlatan-crush? Är det bara jag som tycker att han är lite.. motbjudande?

• Lapinette

Nej Stålis, jag instämmer!

Kan tyvärr inte hjälpa dig angående hemnet. Har inte tid att drömma om inredning (brukar kolla in lite lägenheter för att få tips). Just nu är det fokus - JOBB!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!