• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Stålis: Alla mina kinesiska väninnor går till västerländska kliniker eftersom de har västerländska män, så de får kolla könet. Vilket de undantagslöst vill.

Är det bara typ... mina kompisar som absolut inte vill veta könet? Verkar som om nästan alla vill det, amerikanerna, tyskarna, engelsmännen, kineserna... bara de svenska polarna vill inte veta. Vad tror ni, kulturskillnad?

Förhoppningsis: Min man är minst lika inne i det här som jag, stundtals har han känt sig utanför när jag legat och klappat mig på magen hela dagarna medan han jobbat, men hela semestern har han ju känt på olika sorters sparkar och vågrörelser, plus läst högt för mig ur sin franska pappabok (som innehåller typ allt om barnskötsel, så om någon fått aha-upplevelser så är det nog jag!!). Nä, jag skulle nog vilja säga att mannen kommit ikapp mig med råge när det gäller det mesta kring jordnöten. T.ex vågade han kolla in alla förlossningsfilmerna i onsdags medan jag fegt kollade vid sidan av skärmen...

• Gemma

Fast jag undrar om även mannen får overklighetskänslor som jag? Här sitter man och julpysslar som man gjort sedan man var tre, och så håller något så SJUKT stort och märkligt på att hända. Det är helt enkelt inte som andra sorters bullbak.

• Lapinette

Gemma - absolut kulturskillnader. Ingen av mina väninnor har velat se kön innan medan makens alla har kollat vad det blir. Maken vill absolut och jag är tveksam (fast till honom har jag sagt att jag inte vill). Han ger sig nog inte på den punkten utan har då sagt att han ska hålla det hemligt för mig om jag inte vill veta...tror ni det skulle funka?? Inte jag.

• förhoppningsis

Vad roligt att inga av era svenska vänner velat veta, alla mina har kollat så fort det varit möjligt!

Stålis, varför tar ni inte med alla filmer hem? Måste vara en marginell kostnad i sammanhanget.
    Precis så kanske den stavas, men den tipsade min tandläkare om när jag hade ilningar innan.

Lapinette
    Tror att det kan vara svårt att veta och inte säga något. Man märker nog, svårt att inte försäga sig på han/hon. Spec när det kommer till att börja fundera på namn.

• Lapinette

förhoppning - visst, det kommer inte att funka. Vet att maken kommer att försäga sig.

Hmmm...kanske är det mer en åldersgrej det där med att vilja veta?

• Izunia

Ni skriver ju så mkt varje gång att jag aldrig hinner med!!!

Gemma, ALLA mina vänner i sverige tar reda på kön så fort de kan! Jag och min man vägrar.. Ska ni ta reda på det?

Nu har jag verkligen nått en bristpunkt i mitt fruktansvärt extrema tålamod för "vänta-på-bröllops-bilder"!!
    1 år och 4 månader. Det låter kul va??? Var det nån som var jurist här? Jag har skickat ett brev nu till konsumentvägledaren och hoppas på svar och hjälp. Hade man inte velat ha sina bilder (!!!??)hade man ju bett dem dra ***! Nu har man ju ingen backup och vi måste ha våra bilder innan vi ¨åker till australien. Min vän läste i nån paragraf att de efter lång tid kan erbjuda prissänkning (vilket var gjort i somras) men nu över 3 månader senare tom borde vara gratis och ev ersättning kan betalas till oss.. Låter det vettigt? Jag vill bara ha våra bilder och jag vill f*n inte betala ett skit. :(

Ja jag har nog inget jättekul att säga..

• Stålhandske

Förhoppningsis, är trött på de flesta filmerna, så jag tar bara med dem jag vet med mig att jag vill se igen. Och mannen ser aldrig på en film två gånger!

Izunia, fy tusan vilken fotograf, vad har h*n för ursäkt/anledning? Efter att ni har fått bilderna får ni se till att driva detta längre.

• förhoppningsis

Izunia
    Jag är jurist, men väntar på min JurKand (har inte fått uppsatsen registrerad ännu)

Nej, så får det inte gå till!!

• Izunia

Ja nu ger jag inte upp. Tror man kan dra det i civilrätten om det skulle behövas. Deras anledning har varit semster/sjukdom/sjukdom/barnafödande/förseningar hos tyckeriet osv osv.. det tar aldrig slut.

• förhoppningsis

Izunia

Till att börja med ska varan lämnas vid best. tidpunkt, EFTER ANFODRAN eller UTAN UPSKOV. Dessutom inom skälig tid efter köpet.

du kan tom ha rätt till skadestånd... inte troligt men ändå Kan vara svårt att visa att du lidit skada.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!