• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

Förhoppningsis: När det gäller grejer så kör vi en blandning av Minimundus, Bugaboo, Lindex, dyra danska kläder, IKEA, custom made, fina svenska märken, rekorderliga schweiziska märken, ja du hajar. Inte billigt... men bra.

• Gemma

förhoppningsis: Låter kul med examensfest! Hur hade du tänkt dig den? Och balklänning..? Berätta!

• förhoppningsis

Gemma
    HAr du funderat på akupunktur, massage mm som smärtlindring? Bra alternativ smärtlindring

• Gemma

förhoppningsis: Tack för tipsen, mannen ska massera mig, absolut! Han är min bästa massör i vanliga fall också. Akupunktur har jag aldrig testat... misstänker att de inte erbjuder det här; de är inte lika hippie som vi (jag) på de amerikanska sjukhusen... men jag ska kolla vad de har. Vi missade smärtlindringsklassen när vi var i Malaysia.

• Lapinette

Akupunktur verkar bli vanligare och vanligare. En del går även för sin barnlöshet och jag vet en avlägsen kompis som gjort det just för smärtlindring vid förlossning och hon tyckte att det var bra.

• förhoppningsis

Gemma
    examensfesten blir en rätt vanlig mingelfest, bjuder in massa folk och bjuder på öl, vin, glögg och mängder med olika snittar av olika slag. Brukar köra det konceptet när vi har inflyttningsfest, senast var vi 70 personer.

Min balklänning ska bara fixas till, sydde upp den förra sommaren men viste inte hur jag ville ha den dekorerad då. HAr ju 4-5 klänningar sen tidigare och ville ha något enkelt stilrent klassiskt. Har köpt svarowskikristallband som jag ska sy på längst överdelen på klänningen mm. Den är i mörkblått siden, axelbandslös sak med mellanstor kjol.

Mysigt att ha stående middag med vänner när mannen jobbar sent. Kanske borde inför adet här också, då min man sällan är hemma före 20 på kvällarna.

Idag fick jag mitt sista kort i det nya namnet, så nu är mitt namnbyte helt klart. Var tvungen att få mitt körkort innan jag bytte set sista. HAr haft kort i olika namn ett tag nu.

• Amelle

Hej tjejer, tittar in en snabbis innan jag ska sova. Har varit i stallet, sen bråkat med bredbandsleverantör och ett trilskande internet. Samt surfat bröllopsreseplaner. Nu blir det Provence och rivieran i två veckor - så Lapinette och alla ni andra - tips på mysiga ställen/hotell är mer än välkomna! Vi vill ha lite strand, lite bergsbyar och mycket god mat och vin. Gärna ett schyst château också :)

kram och gonatt/A

• Stålhandske

God eftermiddag Gemma/God morgon resten av pärlorna!

Här är det flytt i rasande fart! Vi rensar och slänger, köper lite nytt (presenter mestadels) och jag står konstant och försöker försvara varför jag inte vill lämna några av mina skor här, medan H håller hårt i alla teknikprylar han inhandlat under tiden här, som han vägrar lämna.
    Samtidigt försöker vi kolla runt bland bekanta om någon vill köpa vår bil, annars lämnas den in på försäljning i slutet av veckan.
    Kort sagt är det fullt upp, idag skulle vi dock ha åkt till Hong Kong för några dagars vila och shoppande, men mannen fick åka till Stockholm på jobb- så typiskt!

Förhoppningsis, så tråkigt med bytet! Har ni några tankar om vad ni ska göra nu? Kolla lägenheter eller andra byten kanske?
    Förresten fungerar Hemnet fortfarande inte för mig!

Gemma, om jordnöten är beräknad att komma ut den 7 januari, då finns det väl en ganska stor chans att h*n blir född i år? Det är väl vanligt att det diffar en vecka eller så åt vardera håll?
    Tänk, du kan bli mamma i år!
    Hur blev julkalendern? Vad blev det mer än Steve och väskan?

• Gemma

Usch stålis, inte skrämmas så... jag är så himla stressad! Måste skriva en artikel alltså (första på fyra år, snacka om rampfeber), hela dagen i morgon inbokad för sjukhusbesök + mammagrupp, fraktlasset måste skickas, det sista till bebisen måste inhandlas, möbler skruvas ihop, nästa vecka har vi besök från Sverige, jag måste öva profylax, varenda helgdag fram till nyår, inklusive fredagarna är uppbokade av sociala aktiviteter, vi ska ha julfest och baka lussekatter, vi ska göra kola, köttbullar, rödkål, lingonbröd och chokladtryfflar, vi ska sammanställa en halv nyårsmiddag... och lära oss hur man tar hand om en bebis. Värst av allt: Jag måste hitta nån sorts hemhjälp för att inte bli strandad här, men jag har A. ångest för att släppa in en främmande tant i mitt hem och B. ångest för att bebisen ska dö om jag inte tar hand om den själv varje sekund på dygnet, och då kommer jag i gengäld gå under av tristess och träningsbrist...

Hjälp!

• förhoppningsis

Gemma
    Efter att ha sett det du skrev högre upp om att du inte uppfyller de tecken du "borde" göra så här nära förlossning så tyder det snarare på att du kommer gå över tiden lite. Visserligen har jordnöten vänt sig och det är ett tecken på att den är beredd. Har den fixerat sig också?
    Ska ni ha ytterligare en hemhjälp? Funkar det inte att den andra kommer fler timmar eller så? Det är ju någon som ni redan känner och är vana vid och som dessutom kan era rutiner.
    Lite nyfiken över den halva nyårsmiddagen, hur kommer det sig?
    Låter som om ni har ett hektiskt schema, bra att hålla igång men lova att du känner efter ordentligt, blir lite orolig för dig nu. Det är ok att vara jättetrött sista veckorna!!

Stålis
    Vi sitter inte i sjön direkt, jag har eg inget emot att bo kvar här, jag stortrivs! Mest mannen som vill härifrån nu. Jag skulle gärna bo här ett bra tag till, gärna genom större delen av en ev graviditet. Livrädd för att bli "isolerad" om jag blir med barn och får en jobbig graviditet. (Har en väninna som var tvungen att ligga ner 6 månader, då vill man att folk ska orka hälsa på)
    Lite kul med uppdelningen, jag kan verkligen se er stå där, du med ett berg skor i famnen och han någon teknikpryl och prata er varma för att just era saker ska få åka med.

Amelle
    Hur känns det att ha bestämt sig? Låter som en mysig resa!
    Jag gillar verkligen Antibes, men där har ni nog redan varit... annars är det värt en dags besök.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!