• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Min make sa samma sak men deras telefontid stängde 15:30. Har fått ett akutnummer som ligger hemma...men detta känns ju inte direkt akut. Eftersom jag bara fick lite grann igår och inget idag...ända tills nu så tyckte jag det var onödigt att ringa tidigare.

• Amelle

Förstår att du/ni blir oroliga och nojiga Lapinette, men tänk på att din kropp utsatts för något ovanligt med hormoner och grejer så det behöver kanske inte betyda att det är en mensblödning som du har fått. Men jag tycker du ska försöka ringa imorgon ändå, eller på akutnumret om du känner att du är jätteorolig. Det är ju alltid skönt att prata med ett proffs, om inte annat så kan de kanske lugna dig.

• Lapinette

Igår tänkte jag bara "äsch, skit och typiskt" och sen drog jag på mig träningskläderna och tränade. När det inte kom något mer så tyckte jag att det var lugnt...och så NU igen!! Vi får se om den drar igång rejält eller om det blir samma procedur som igår.

• Margaux1

Hej!

Lapinette..... Stackare! Förstår om du pinas. Ring med en gång till jouren! Jag håller tummarna!
    Min kropp har inte vaknat efter att ha slutat på p-piller. Det är väl snart 2 månader sedan och jag har inte märkt något! Vi ska ju inte prova på barn nu så det känns himla bekvämt, men klart att man blir orolig över kroppen när den inte uppför sig!
    Hur har ni andra märkt av att droppa av hormonerna?

Jag sitter på kontoret efter att ha varit ute och surrat stora delar av dagen! Ska iväg och träna sen! Har anmält mig på Elexia (finns det i Sverige?) som har allt man kan tänka sig och även spa avdelning på de flesta centerna. Digg!!

Helgen var lugn och skön och utan internet! Därav inga innlägg... Faktiskt lite skönt, men ganska snart blir man stressad av att inte kunna kolla upp saker.
    Fredagen gjorde jag jättesmarriga Wallenbergare med några kompisar och drack lite vin. Lördagen var luuuugn med lite krystad julshopping och annars soffa!
    I söndags tränade jag för första gången på X antal veckor och jag är fortfarande formidabelt stel trots att jag var på massage igår! Hade lite välbehövlig personvård, med frisören på fredagen (blond och med 70 tals frilla med lugg) och ansiktsbehandling och massage igår! DEt har varit en förfärlig försumning annars...

Igår inledde jag veckan på ett synnerligen trevligt sätt, middag på en av Oslos bästa Italienska restauranter, Baltazar. De har 10 års jubiléeum nu så igår var vi där och firade med en speciell 7 rätters meny.... Mums! Både vit och svart tryffel.....

Hur ska ni fira jul? Jag har troligen missat en massa info om detta tidigare i tråden.... men?
    Gemma, får ni besök?

Själv ska jag o mannen till min höggravida syster i England! det blir en lite annourlunda jul, men säkert trevligt det med!!

• Lapinette

Margaux - vi ska ned till makens släkt i norra Frankrike. Det lär bli långa middagar med massor av mat, vin och champagne. Ska vara där i 4 dagar sen kommer vi hem lagom innan nyår. På nyår har vi ingen aning om vad vi ska göra.

Gällande pillerstopp så kom faktiskt min mens igång precis som vanligt direkt efter jag slutade men jag vet andra som har väntat i allt från 2 upp till 4 månader.

• förhoppningsis

BLir bara ett snabbis inlägg innan jag rusar och handlar mat, återkommer med ett längre sen...

Lapinette
    Klart du kan ringa jouren, annars kommer du ju bara att gå och oroa dig! Om jouren känns för "stort" så kolla med sjukvårdsupplysningen, de har ju öppet dygnet runt.
    Hoppas att det inte är någon fara!

• Izunia

Lapinette jag hade ringt jouren. Du ska inte behöva grubbla tills imorgon.. Hoppas allt är ok.

Marrgaux jag märkte INGEN skillnad när jag droppade hormonerna. Min mens hade blivit regelbunden och det var jätteskönt att slippa knapra fler piller.

Igår borde mitt brev till fotografen kommit fram. Jag har dock inte hört från dem än. Borde jag skicka ett brev imorgon eller sms ang ytterligare prissänkning pga grov avvikelse från avtalet??

• förhoppningsis

När jag slutade med piller tog det 2 månader sen gick jag på 28 dagar prick. Som en klocka!! Samma tid varje gång.

Izunia
    de måste få tid att svara på samma sätt inom rimlig tid, det betyder ca 1 vecka från dess att de fick brevet tills du borde ha fått ett svar. Men annars kan du ju alltid ringa och kolla om det har kommit fram. De kan hävda att de inte fått det om du inte skickade det REK.

Till jul rymmer jag och mannen till Åre, kommer hem någon dag innan nyår. Vi ska åka skidor, mysa, rida, åka snöscoter, äta god mat och dricka vin framför brasan osv osv

Margaux
    Låter som en kanon helg, en sån riktig ta hand om mig själv helg skulle jag också behöva. Vore bra att göra innan balen på lördag men jag ror inte jag hinner

• Amelle

Hej alla,

Hur har det gått Lapinette, ringde du och kollade?

Margaux - vilken skön ompyssling av dig själv. Har en del sånt inbokat de kommade veckorna, laser (okej, det är inte så skönt, men ändå), massage och ansiktsbehandling. Har just insett att jag även behöver klippa mig snart så det blir en dyr månad det här.

Till jul åker vi ner en snabbis och firar med hans släkt, sen min familj på torpet och så åker vi till Berlin över nyår.

Annars har jag spinnat och gymmat, fixat middag bestående av polkabetor med chèvre, cashewnötter, rödlök och honungsvinaigrette, haft magknip, kollat på tv, bråkat med bredbandsuppkopplingen igen samt pratat med mannen. Nu läggdags.

• Lapinette

Behövde inte ringa och kolla då det kom mer blod under kvällen och när jag skulle lägga mig strax innan midnatt konstaterade jag att mensen verkligen hade kommit. Klarade av det ganska ok psykiskt, ryckte på axlarn, ända tills jag fick prata med maken i Tel Aviv, då brast det! Likadant i morse då han ringde så jag har bestämt mig för att vänta med att tala om för alla andra runt omkring för det orkar jag bara inte just nu. Självfallet frågade vår sekreterare här på jobbet mig när jag kom, berättade nämligen för henne om blodet igår. Men hon är lite mer tuff, inte den som kramar om och är ödmjuk så då kändes det helt ok att berätta.

Natten blev inte så rolig med mensvärk (fast faktiskt inte lika jävlig som vanligt...alltid något positivt) och en massa tankar som snurrar runt i skallen. Satt på bussen till jobbet och funderade på om det kommer att bli ett liv utan barn eller om jag ska försöka ta upp diskussionen om adoption. Jag vet, vi har 2 IVF försök och förhoppningsvis några FET kvar att göra (har ju åtminstone 3 i frysen) men som ni nog har lärt er så ligger jag oftast ett steg före i mina tankar.

Ska försöka ringa CvL idag och sen när maken är tillbaka ta ett beslut om nästa steg. Antingen går vi direkt på ett FET nu i december eller så väntar vi till januari. På sätt och vis vore det skönt att vänta så man hinner smälta detta och kan dricka vin och ta det lugnt och skönt över jul och nyår. Vi får se! Känner mig ganska så uppgiven.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!