• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Uäck, vilka läbbiga sjukdomar Gemma. Har inte hört talas om några ögondroppar, det låter lite 1800-tal. Men du får se det från den positiva sidan: när bebisen startat sitt liv i en sådan miljö lär den ju vara resistent mot det mesta. En alltför steril miljö är ju inte bra, lite skit skyddar från allergier etc.

När åker du till London förhoppning? Och var kommer ni att bo? Museer är ju alltid härligt, särskilt om man åker under vinterhalvåret. Många kan man ju dessutom gå på massvis av gånger utan att tröttna. När vi var där i somras så bodde vi i Kensington och där finns det ju massvis av trevliga restauranger.

• Lapinette

Ska ut och äta middag med maken i helgen. Något ställe som rekommenderas? Har fått tips på Hälsingborg. Någon som har varit där?

Vi vill muntra upp oss lite och göra något som vi tycker om dvs äta god mat och dricka gott vin.

• förhoppningsis

Jag åker den 16 januari och han åker tidigare. Då mannen kommer jobba to + fre får jag roa mig själv, vilket jag absolut inte har några problem med. ´TÄnkte passa på att shoppa då, eftersom mannen inte gillar att springa i affärer.

Vi kommer bo i Paddington, precis vid parken.

Har gjort de mest turistiga sakerna redan, tex big ben, ondon eye osv

• Amelle

Jepp, vi har varit på Hälsingborg flera gånger. Eventuellt så har de bara ?julbord? nu innan jul, så var det i alla fall för ett par år sedan. Men det var 5 eller 6 julinspirerade rätter som kom in, alltså inget vanligt julbord. Supergott! Gillar det jättemycket, bra mat, trevlig miljö och så anpassade vinpaket. Efterrätten intas framför brasan i fåtöljer.

• Amelle

Problemet med Hälsingborg kan vara att det är väldigt litet och uppbokat månader i förväg. Så var det i alla fall tidigare, vet inte hur det är nu. Men de kan ju alltid ha fått återbud! Annars har de en systerkrog mittemot som heter Champenoise, men den är inte lika bra enligt min erfarenhet. Hade kanske lite väl höga förväntningar, men när vi var där så var vi ensamma i lokalen och det är ju inte så kul? Bra ställe om man gillar champagne dock!

• Amelle

Annars måste jag rekommendera nya Pontus! Har för mig att jag berättade om det tidigare? Toppenbetyg av mig.

• Lapinette

Amelle - det låter trevligt! Deras julbord serveras vecka 50 och 51. Hmmm...funderar på att boka. Maken har även varit inne på Mathias Dahlgren och GQ (där blev han orolig att det var ett gayställe...utala det hela på franska så förstår ni) men jag antar att dessa ställen är fullbokade så här nära inpå samt att vi inte behöver ruinera oss. Tänkte att vi skulle ruinera oss när jag fått min bonus .

• Lapinette

Champenoise har jag också kollat upp men där gillade jag inte menyn lika mycket som på Hälsingborg. Ahhh...svårt att få bord. Nya Pontus har jag faktiskt inte tänkt på.

• Amelle

Då skulle jag verkligen rekommendera Pontus, helt rimliga priser, fantastisk miljö, underbar mat och lååång vinlista. Och så supergoda chili-mojitos :)

• Amelle

Förhoppning: jag fick också roa mig själv i London i somras då mannen jobbade. Är ju en ganska tacksam stad att vandra omkring i på egen hand.
    Spitafield market är väl värt ett besök vad jag har hört. Harrod?s är ju alltid trevligt också?
    Nej, jag är egentligen inte rätt person att tipsa om London. Men gillar Portrait Gallery, Tate Modern och Tate Britain. Och British Museum och det här naturhistoriska, kommer inte ihåg vad det heter, men har massa dinosaurier och sånt.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!