Har lyssnat på nedladdade klassiska favoriter (typ Pachelbel's kanon och liknande) och läst i profylaxboken så nu känner jag mig lugnare. Snart ska jag ge mig i kast med dagens utmaning: Åka tunnelbana i rusningstrafik med matkassar... Jag har bestämt att det ska ta en timme alltsom allt, från att jag lämnar lägenheten tills jag kommer tillbaka hem, och då känns det lite mer görbart.
förhoppningsis: Som vanligt har du nåt klokt och bra att säga. Jordnöten har vänt sig men den har inte fixerat sig än... Barnmorskan sa att 85% av alla bebisar (förstagångsföderskor) föds mellan vecka 40 och 41, så jag hoppas att det blir den elfte ändå. Och jag ska nog ta och rensa lite i schemat. Typ... vi tar glöggen hemma själva istället för på nåt party. (Vilket självklart föranleder följande tankekedja: Iiih, hur ska jag hitta pomeransskal, vi måste ju göra egen glögg nu??). Nä allvar, jag älskar verkligen jul. Och jag har alltid skrattat åt julstressade personer och nu är man ju där själv... inser att det inte är julen i sig som stressar utan känslan av att man "måste" klämma in julaktiviteterna mellan andra grejer. Men det måste man ju inte alls.
Den halva nyårsmiddagen handlar om att vi ska fira hos några vänner, och då ska vi dela upp rätterna mellan oss. vi har redan tingat desserten, och det lutar åter mot Lapinette's chokladdessert, som dessutom mamma och pappa ska göra på nyårsafton! Lapinette, se här vad du satt igång, en chokladepidemi ;)
Amelle, sinn har jag aldrig hört talas om, måste genast berätta för mannen när han kommer hem. Och... din man låter ungefär lika nördig som min. har du tipsat honom om mannens favvotidning, Monsieur magazine? Mannen har som sagt ett par måttbeställda John Lobb-skor på G, som ska ställas i raden av Berlutisar, JM Westons och Crocket & Jonesar. Men klockorna från Glashütte och A Lange und Söhne lär han av ekonomiska skäl få drömma om lääänge. Ett tips, om du inte redan har insett det, är att diskret sticka till din man stövlarna / ridstövlarna / skorna / skinngymnastikskorna som inte har putsats på typ ett halvår, när han ju ändå håller på. "För de blir alltid så himla fina när du gör det, älskling."
Stålis: Jag är full av beundran inför ditt handlag med kineserna, trots allt. Själv får jag tokspel och psykbryt efter två minuter och börjar gorma att jag skiter i deras ursäkter, "just SOLVE the problem!". Ja, du förstår att jag inte funkar särskilt bra i det loka affärslivet. Nu, tunnelbana. Trängsel. Ipod.