• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Amelle

Nej det är faktiskt ganska deppigt väder här nu Stålis, bara så du vet vad du flyttar hem till...

Glögg är verkligen da shit, kan nästan dricka hur mycket som helst, men inte för stark. När killen var hemma så märktes det att han lidit av hemlängtan för det enda han ville göra var att dricka glögg, i massor.

• förhoppningsis

Själv har jag inte ett enda julpoäng ännu
    eller räknas inköp av Amaryllis? Ska sätta upp lite adventsljusstakar på söndag och börja julbaka på måndag...
    Har iof gjort alla mina julkort redan vid 3 olika pysseltillfällen.

Men sen har jag desto fler julpoäng som bara väntar, en julkonsert, en luciakonsert i globen, en julmiddag på Grand i Saltis. 2-3 glöggkvällar inbokade och mitt eget skåp fyllt med glögg

• Gemma

Ja inköp av amaryllis räknas definitivt! Och nu har jag ätit en stor pepparkaka och druckit en stor mugg glühwein som smakade gott men en smula för starkt av kryddnejlika (som verkligen dödar alla andra smaker). Det var rätt hög nivå på grejerna som såldes och stånden var av fint timmer. Tyske konsuln höll ett tyskt bombastiskt tal uppifrån trappan, varpå granen (av plast) tändes. Det fanns vackra handmålade glaskulor till salu, handtryckt julpapper, löpare made in Sweden, plus enstaka träpynt tyskland-stajl. Följaktligen vandrade en nöjd Gemma hemåt med en stor påse full med.... Petit Bateau-bodys i stl 50 cl. Nåja, det är ju faktiskt rätt svårt att ignorera en liten person som hickar oupphörligen, inuti ens mage.

Vilka mysiga julgrejer ni har inbokade! Amelle, du får berätta allt om ditt pyssel. Jag är ju som jag redan avslöjat en riktig sucker för sånt.

• Lapinette

Här har vi varit ute på lunch tillsammans. Känns som lördag fast vi båda jobbar hemifrån.

Efter att ha ätit lite pasta på ett café så handlade vi lite mat inför kvällen. Maken kom då med den briljanta idén om att öppna gåslevern ikväll. Så vi köpte en rykande färsk baguette, lite frukt och sen smet vi in på Vasastans ost och valde ut några ostar, en liten blåbär med lagerblads kompott slank även ned i påsen. Ikväll ska vi mumsa!

Glömde visst skriva att vi stannade och köpte muffins till eftermiddagsfikat och färsk mynta till mitt te.

Detta verkar bli en riktig gottehelg.

• Lapinette

Stålis - trist att du är allergisk mot julblommorna. Det är nog de samt ljusstakarna/julstjärnona i fönstren som jag uppskattar mest. Är i övrigt inte mycket för "tingel och tangel".

• Gemma

Lapinette - gottehelg är en underdrift i ert fall! Mmmmmmm! Själv har jag varit på det nyöppnade Paul-bageriet och köpt en stor slice flan normand till mannen. En titt på min mage och så gav tjejerna mig verkligen en bautabit hehe! Men det är not for me utan för da fransos.

• Lapinette

Ja ikväll blir det rödvin och foie gras och imorgon Pontus.

Ska försöka klämma in en träning med maken imorgon på dagen så inte alltihop fastnar på magen. Det är bara det att jag inte får boka in mig på några pass på SATS nu och några veckor framöver då jag har varit så förvirrad denna vecka att jag glömt att boka av mig. Gemma, man bokar nämligen in sig på klasser via nätet nu för tiden. Glömmer man att boka av och sen inte går dit så blir man avstängd från bokningen i typ 3-4 veckor. Jag som annars är så ordentlig hade ju totalchock i min skalle tisdag-onsdag. Nåja, de flesta handlar väl julklappar istället för att hänga på gymmet så jag får nog biljett ändå.

• Lapinette

Gemma - då blir väl maken glad som får en extra stor bit!!

• Izunia

Oh bara drygt 1 vecka kvar till semestern!! Kan knappt fatta.. Håller just nu på att boka hotell i Tokyo. Är det nån som har lite tips??

• Lapinette

Åhhh ska ni till Tokyo! Vi kom ju aldrig dit så jag kan ju knappast rekommendera det hotellet som vi bokade men när jag var där med pappa för en massa år sedan bodde vi de första nätterna på Imperial.
    www.imperialhotel.co.jp/cgi-bin/imperial_hp/index_e.cgi&ac2=&Page=hpd_view
    Det ligger väldigt centralt vid det japanska kejsarpalatset.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!