• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Lapinette

Sitter här med Chalbin som blev över efter besöket av min fd kollega. Helt otroligt, vin över! Har m a o helt kommit av mig för min väninna lullade iväg glatt då jag fick fylla på hennes tomma glas i ett...medan mitt var halvfullt hela tiden. Vad har hänt?!

Jag och maken äter oftast middag vid 20-tiden men ibland kan det bli något senare. Detta beror delvis på hans sena matvanor men även mina egna vanor då jag oftast är hemma vid 20-tiden. Tränar jag 18.30-19.30 så går det liksom inte att äta tidigare. Så vi har inte behövt anpassa oss utan bara fortsatt som vanligt. Så när man ska välja mellan ett bord 17.30 och 21.30...som kan bli 21:00 blev valet självfallet den senare varianten. Även om jag hade önskat att få ett bord 20.00-20.30.

Gälland gayställen så har maken ingen skräck utan skämtade mest om namnet och när det gäller att gråta så är det jag som står för den saken för oss båda. Gråter minst en gång i veckan och det mest framför tv'n. Har sett maken gråta två gånger. Den ena var i sömnen (han drömde om sin pappa som är död i cancer) och den andra var en liten tår på hans farfars begravning. Min mamma tar inte heller till gråt så ofta men i det här ämnet så tror jag hon vill att vi ska få barn minst lika mycket som vi. Konstigt, hon har redan två underbara barnbarn men hennes längtan efter en till från min sida är stor.

• Amelle

Kul att ni valde Pontus Lapinette! Nu känner jag nästan prestationsångest eftersom jag rekommenderat det så varmt, hehe. De har en väldigt trevlig bar med lagm hög musik så det är inget problem att komma tidigt och dricka drinkar i väntan på bordet.

Ett tips förhoppning: vill ni dricka te på Ritz så boka nu. Jag försökte boka ett par månader innan vi skulle till London och då var det redan fullt. Men vi slank in helt oplanerat på ett annat gammalt klassiskt ställe (som jag inte för mitt liv kan komma ihåg namnet på).

Margaux: skulle också vilja prova Nobu, får bli vid nästa Londonbesök.

Agående att grina så är nog jag och killen på samma nivå, jag kanske lipar lite oftare men senaste året har det ju blivit en del tårfyllda farväl och telefonsamtal.

• förhoppningsis

Jag står för ca 100 % av allt gråtande i vårt äktenskap och oj vad jag har gråtit! Under vårt förhållande har jag sett mina båda föräldrar bli sjukare och sjukare och sedan förlora och begrava dem. Motgångar i skolan, framför tvn osv osv gråter minst en gån i månaden tror jag, just nu.
    Han såg ut som om han ev skulle fälla en tår på min mammas begravning. Annars inget!

Amelle
    Då ska jag kolla med dem i morgon! Har du eller Gemma (eller någon annan av er) någon bra kontaktinfo till tebokningen?

Vi äter middag vid 20 tiden varje kväll, men det beror mest på att mannen jobbar galet mycket och sällan är hemma innan dess. Han ringer när han går från jobbet, då har jag oftast förberett allt så det går fort att laga. Annars skulle det bli ännu senare.

Lapinette
    Berätta gärna vad du tyckte om Pontus sen. Lustigt nog funderade mannen på att vi skulle äta där i morgon, men han valde Gondolen istället.

• Lapinette

Maken valde Gondolen när han bokade julbord för företaget så dit ska vi den 21 december. Ser verkligen fram emot att gå ut och äta på lördag. Ska nog ha min nyinköpta kjol!

En gång i månaden! När jag säger att jag gråter en gång i veckan är det nog i underkant. Min mamma t o m klagar på mig för att jag gråter så lätt! Gråter t o m när jag blir jäkligt förbannad. Fast det händer väldigt sällan. Är en riktigt, riktig blödig person.

• förhoppningsis

Jag gråter också när jag blir arg. Är jag bakfull gråter jag för absolut ingenting, samma om jag har PMS...
    då tröttnar tom mannen på mitt bölande

• Lapinette

Ahhh... det gör inte jag (varken PMS eller baksmälla). Men jag är otroligt blödig när jag ser på tv. Greys igår t ex, jag grät massor. Fast igår var jag nog inte riktigt mitt normala jag så det kanske inte räknas.

• förhoppningsis

Senast jag såg björnbröder efter en lång utenatt var jag nästan otröstlig... och är det något annat bakomliggande, som i ditt fall Lapinette, då gråter jag också väldigt mycket lättare. Känns som om tårarna är närmare då eller så.

• Amelle

Det är bara att gå in på Ritz hemsida och klicka sig vidare till Afternoon tea. Då kan då se direkt om det finns plats och på vilken sittning.

Det är hemskt att gråta när man blir arg, känner mig verkligen som en barnunge då, när jag bara vill vara heligt förbannad. Det tar liksom bort en del av ens pondus.

Har svårt att varva ner ikväll då jag kom hem sent från stallet, men nu måste jag verkligen försöka sova.

Gonatt tjejer!

• förhoppningsis

God natt Amelle
    Borde också försöka sova snart, mycket sistaminuten balpyssel som snurrar i huvudet... mannen sover sen ett par timmar.

• Lapinette

Jag sitter och väntar på maken. Fick ett sms för ca 15 minute sedan där han skrev att han landat och skulle ta en taxi...så snart är han hemma. Ingen idé att lägga mig innan dess.

Amelle - håller med om att det är skitjobbigt att börja gråta när man är arg. Vill hålla självbehärskningen, vara smart, säga de rätta sakerna, kylig...men usch så dum och känslomässig jag blir! Nu blir jag otroligt sällan arg men det har inträffat oftare de senaste åren...skrämmande nog.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!