• Gemma

Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!

När solen runnit ner bakom havslinjen, visst måste man väl befinna sig ovanför den, då? Och bara DET borde ju vara en anledning att fira med lite rosa Moët. Men kom ihåg - det går lika bra med San Pellegrino.

Eder, G

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!
  • Gemma

förhoppningsis: För mig är det helt tvärtom... jag har samma storlek överallt som innan jag blev gravid, kläder i stora storlekar ser inte kloka ut på mig, däremot växte magen nästan direkt och sen har den fortsatt att göra det, stadigt... så jag förstod rätt tidigt att ställbart är enda lösningen. Sen är det ju så kul med alla fina gravidkläder. Min trench är jättesöt...

• Gemma

Uuuuuuusch, nu ska jag sitta i bilkö och andas blyångor i en timme till prenatalkursen där vi tvivelsutan ska kolla horrorfilmer med vrålande kvinnor i sjuttiotalsfrisyr som klämmer ur sig aliens medan deras män ser svimfärdiga ut... wish me luck.

• förhoppningsis

Vet att folk köade på natten innan den släpptes, kul med kö utanför bolaget av andra än alkisar...

• förhoppningsis

Gemma
    jag lovar att man inte behöver ha 70 talsfrisyr när man föder barn, så det behöver du inte oroa dig för. (om det inte är någon lokal lag i kina)

Det är en nackdel med alla bebisar i min omgivning, har fått höra alla förlossningsdetaljer och då menar jag ALLA, från dem allihop. Det låter inte som en helt genomtrevlig upplevelse faktiskt.

• Lapinette

Nu har jag medgett för maken att jag kan tänka mig att flytta tillbaka till Cannes!

• förhoppningsis

Oj, är det vädret som fick dig att bestämma dig?
    Hur tog han emot ditt beslut? Spännande!

• Lapinette

Maken tänker inte lika mycket som mig och är mer nöjd där han befinner sig. Vädret påverkar absolut. Kan inte låta bli och tänka på det kvalitetsliv vi hade där nere med promenader i bergen, frukostar på terrassen, sol nästan varje dag etc. Kan säga att det blir inte någon flytt nu, har hela tiden sagt att jag vill ha barn och vara mammaledig i Sverige. Sen kan jag flytta ned igen. Har även en kompis som flyttar tillbaka i januari vilket skulle göra livet trevligare där nere samt om man har ett litet barn så är man ju alltid sysselsatt. Som sagt, det ligger på framtiden men jag tänker på det!

• Lapinette

Så sorry, det är inga drastiska förändringar här bara det att jag tänkt en hel del på det på sistone. Det är säkert vädret!

• Amelle

Förstår dig helt Lapinette, just nu är det ju inte direkt den roligaste tiden på året vädermässigt. Om det ändå bara kunde komma lite snö och lysa upp mörkret.

Jag gillar de svenska årstiderna men samtidigt är jag i grund och botten en värmeälskande varelse - ju varmare desto bättre, typ. Och livet i ett varmare land blir ju automatiskt annorlunda, man är ute mer, sitter på caféer och träffar folk i vardagen. När det är kallt blir alla liksom mer inåtriktade och asociala, är min känsla.

• Lapinette

Alla svenskar förespråkare de olika årstiderna. Är faktiskt riktigt trött på det för vilka suckar inte sen när det är vinter, grått och trist? Det är faktiskt olika årstider även i sydfrankrike t o m bättre! Vill man ha rejäl vinter med massor av snö är det bara att ta bilen upp i bergen. Man blir så mycket gladare och harmoniskare av att få ljus och se solen än detta betungande gråa väder.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen OCH ovanför den - deluxe!