• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Sweet - då ska jag fråga Piggelin om alla Buggaboo detaljer. Antar att det var billigare i NY, fast den är holländsk. Jaja jag får vänta tills hon kommer online här i tråden igen...

Köpte min första mammatidning i år. Ha ha, det stod mest blaj i den, mycket sådant man redan visste typ "ät folsyra". Att vara med i denna tråd är väldans mycket mer informativt måste jag säga!! Jag fattar dock fortfarande inte riktigt att jag är gravid och ska få barn snart, så jag kände att jag måste börja läsa och lära mig lite. Men mammatidning var INTE rätt källa för det, I can tell you...

Har ngn av er andra läst dena här "Att föda" av Gudrun Abascal? Alla rekommenderar att läsa den innan förlossningen, så den tänkte jag försöka klämma om ett tag. So much to do, so little time ;) :)

• Moppy

Boris, Borat eller Borelia (nej usch det var inget roligt namn ;))...??!!

• Lapinette

Apropå att föda är det någon som har sett filmen På smällen? Har bara sett reklam för den filmen men den ska visst vara rolig.

• Lapinette

Maken fick ju följa med in på VUL senast vi var på Sophia. Tänkte inte så mycket på att det då jag är så himla van att hoppa in där och dra ned byxorna. Efteråt vart jag tvungen att fråga om han kanske inte ville följa med in och se sin fru få en vit stav upptryckt i härligheten. Han var inte chockad men förundrad över hur lätt det verkade för mig att dra av sig kläderna och slänga sig upp på britsen. Attans vilken rutin man har fått på detta det senaste halvåret. På gott och ont! Hade annars hoppats på att han skulle få se ett ägg på dataskärmen men det hade ju redan lossnat så det fanns inte så mycket att se...ja, förutom livmodern som maken aldrig fattade vad den var.

• pirr!

Senaste 4 dagarna har tre personer oberoende av varandra frågat rakt på : Är du gravid? ovh jag har ljugit dem rakt upp i ansiktet varje gång, med dåligt samvete som följd! Hur kan det veta? DEt kan omöjligt synas och att jag inte druckit vin är inget konstigt då jag ska ligga lågt med alkohol med tanke på min medicin..
    Att mammor kan se är en sak, men att makens bästa polare frågar är en helt annan!!

• Moppy

Ha ha, Lappis! Ja man blir ju van vid det där. Jag sprang ju på en massa VUL jag med. Fast hos dr Norén har jag för mig att man får ha en handduk omkring sig iallafall. Hos min vanliga gyn ligger man ju i princip näck i stolen och det kanske inte är lika kul för männen att se. (de kanske dock ska härdas med tanke på vad de kommer se den dag det är förlossning...)

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag tror faktiskt att det är en borelia
    jag tycker det var ett skitbra namn!!!!
    ha ha ha

fast jag ska ju INTE aha en dotter så det får förbli boris...

fast hur mycket lyder den ungen mig för närvarande....
    kanske är borelia trots allt.
    Ohhhh vad läskigt!!!!!

3 veckor exakt till BF.

• pirr!

Lappis- Oj! Jag tror maken skulle svimma om han följde med mig till gyn. Han svimmade nästan när jag berättade om min spolning..

• Lapinette

Det blev så spontant då vi var på Sophiahemmet tillsammans i förra veckan och uppe på ultraljudet så var det bara vi där och tjejen frågade maken om han ville komma med in.

Nu är det ju inte en gynstol utan en vanlig brits och jag tänkte att det kunde vara intressant för honom att få se "inuti mig". Det var inte förrän efteråt som jag tänkte att oj, han kanske inte alls ville.

• Lapinette

Moppy - har faktiskt aldrig varit hos Norén utan går till röntgen och gör VUL varje gång. Där får man ingen handduk.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!