• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Din stackare!
    Har hört skräckhistorier om folk som mått superilla i flera månader. Min mamma spydde i 9 månader när hon väntade mig, gick upp 2 kg. Hoppas, hoppas att ditt helvete snart är över.

• Liten med Mindre

Pirr - ring MVC och hör om du inte kan få något annat utskrivet som kan hjälpa mot illamående. Receptbelagda saker finns ju också, som brudsommar levde på (nästan).

• pirr!

Oj, fick just posten och hittade ett brev från reproduktionsmedicinska enheten på SU.. Det var ju nästa steg i vår utredning efter alla prover som togs!
    Känns ändå skönt att stå på deras väntelista (tre-fyra månader för att få komma på mottagningsbesök!!), men ska ju inte ta upp någon längtandes plats när jag faktiskt är gravid! Känner ju dock oron för missfall och att behovet kanske ändå kommer finnas där..

• fru UH

Lapinette, det där med sekretet tror jag inte att jag har blivit testad för, tar man sekret o skickar för analys? men då borde ju insemination vara en bra lösning för er, håller tummarna att det blir ngt nu!

• fru UH

pirr, blev du gravid efter spolningen?

• pirr!

Inte direkt efter, men på andra ÄL efter spolningen tog det. Min gyn sa dock inget om att det kunde underlätta, men det kanske var för att vi inte skulle bli besvikna ifall det inte blev så..

• Moppy

Grattis Pirr! Förstår att du plussat medans jag varit borta. Hur var det nu, hur länge hade ni försökt, och gick det naturligt eller fick ni lite skjuts på vägen av hormoner eller så? Såååå kul!!!

• Moppy

Mina tips på illmående är att äta lite hela tiden (det har du nog redan förstått..), samt äta sura saker som gröna äpplen och bär. Att komma ut och promenera och få luft hjälpte mig också.
    Tycker synd om dig, men ändå härligt när man vet varför man är illamående. Det går ju över ganska snabbt för de flesta också. Om du är orolig för MF (som jag var) så menar många att illamående är ett bra tecken på att det finns mycket grav hormon och att pyret därför sitter extra säkert därinne.

• Liten med Mindre

Tröstade mig också med att mår jag illa så sitter nog bebben bra. :D Fast det hjälpte bara lite...

Sitter o blir glad av små puffar som ibland kommer från magtrakten. Har i övrigt ingen motivation, lite ont i handen, mer ont där sprutan sattes och mår lite småilla. Blä!

Nåja, får vattenmelon till fikat. Mums!

• Lapinette

fru UH - man tar sekret i samband med ÄL och sedan provar om makens simmare liksom andras simmare klarar av att simma i sekretet. Alla har dödligt sekret men dagarna runt ÄL så "öppnas" det liksom upp för att simmarna ska kunna simma in och befrukta ägget. Därför vet jag inte om jag gjorde testet för tidigt men 3 dagar innan ÄL så tog mitt sekret död på alla simmare!

Och visst OM detta nu är vårt problem så underlättar insemination och IVF.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!