• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Härligt Frullan - Borat och Borelia!!! Toppennamn tycker jag. Har ni kommit på några bättre?

• Lapinette

Eftersom jag tjatat om Nathalie så sjön jag den där sången som är så populär där man sjunger om Nathalie i helgen för maken och sa sen, det är vårt barn! Vi kan väl inte döpa barnet till Nathalie om det blir en kille fick jag som kommentar tillbaka. Nähä, då får det väl bli Nathan sa jag.

• Moppy

Frullan - när vet du definitivt om det blir vanligt förlossning eller snitt? Många som snittas får ju tid 2 veckor innan BF. Om det blir det (hoppas, hoppas inte!!) är det ju snart dags!! IIiiii!!

Borrelia...hhhmmm.. kanske inte så kul att heta som en sjukdom. Ungefär som att heta Klamydia!

• Lapinette

Undrar så hur det går för Frejis!!! Håller tummarna så hårt att det är svårt att jobba.

• nu är jag fruL

lappis
    Näe...
    vi har inte hunnit fundera på namn över huvud taget. Vi jobbar med renovering från morgon till natt. Planering för barn hinns inte med.

men vi har ju trots allt en body och en napp. vad mer kan man tänkas behöva ha hemma
    och namn.... man har vel tre månader på sig att skicka in papper om namn så.... det hinner vi.

ha ha ha
    jag har faktiskt funderat på hur maken skulle reagera av att se mig hos gyn. jag menar, med mina inflammerade äggledare osv så känns det som varenda gyn i stockholm har glott mig i skrevet... Så det är precis som du beskriver. m,an drar av sig prallerna och intar positition. Inte mer med det.
    men jag tror maken skulle tycka det var lite "svårt" att se att man mer eller mindre skiter i att en främmande karl gröper en i skrevet...

Hoppas jag får se lite reaktioner under en förlossning...

• nu är jag fruL

moppy
    det är också en del av problemet förutom att jag VÄGRAR snittas!!!!
    Att då blir det nästa vecka
    ochd et hinner inte jag!!!
    Jag vill ha lite tid att förbereda mig och det kommer jag verkligen inte hinna om det blir snitt nästa vecka.

Hoppsan måste springa på möte

kram på er alla.

• Lapinette

Precis så är det ju. Man har sprungit så mycket hos gyn de senaste månaderna så det tar 2 sekunder innan brallorna är av och man ligger på britsen med särade ben. För mig naturligast i världen men för maken blev det lite ooops, så snabbt det gick här då.

• Moppy

Ja det känns inte ens konstigt längre gräver runt därnere. Nästan bara tryggt att få allt kollat. Fast lite synd tycker jag alltid om gynekologerna. Stackare som behöver titta på m*ttor hela dagarna. Inte så fräscht! ;)

Min gyn sa en ggr att gynekologi är en "bloody business". Huuu...

• Liten med Mindre

Äsch - glömde min vattenmelon när jag skar fruktsallad. :( Får äta imorgon lunch istället. :) Och salladen är ju smaskig ändå. (Här på jobbet har de bestämt att det är en "killmage". Glömde kanske nämna för dem om kexchokladen jag åt på väg från affären. :D )

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!