• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • vårbrud2008

Förresten gick det mycket bra på det nya jobbet idag, men det är bara synd att man bara ska vara där i tre veckor.

• Piggelin1

Brudsommar,
    såg att du skrev om detta att längta tills att man ska kunna gå på fik, så som alla pratar om. Då mindes jag vad en väninnna (numera med en ettåring) berättade för ett tag sen. Typ, "saker jag önskade att jag hade vetat INNAN jag fick barn, men som ingen berättade om". En sak var just detta att hon i princip knappt kom utanför dörren de första tre månaderna. Hon hade inte fattat att det kunde vara så & var superfrustrerad & önskade att ngn tipsat om det i förväg. Sen kan det säkert funka med vissa bebisar, men enligt henne & även en annan kompis, så är man extremt låst de första 3-4 månaderna & allt annat är bonus. De ville också berätta att det BLIR bättre när bebisen blir lite större, även om det känns otroligt jobbigt just då när man är mitt uppe i det... Kompisen med två barn sa just att hon kunde njuta mkt mer & ta vara på "nuet" med barn nummer två, dess första månader, just för att hon visste att det går över...
    Ska försöka komma ihåg detta själv i december

• nenne78

Nenne78 = 29 Gävle försökt sen: okt 2006 - januari 2007, maj 2770 och frrrramååååt! (ville inte riskera vara höggravid när vi åker till Frankrike nu i september) barn: nope

• A.M.

Hej alla i tråden! Tillbaks i stan vid min egen dator! Oj, här i tråden går vi i väntans tider: alla som BIM:ar och så trådbebbarna som står och stampar (där är väl FruLlans den som stampar bäst eftersom han har rumpan neråt - lycka till med vändningen FruL, Borren och borrens pappa!!!)

Livia är nu snart 9 månader (på torsdag). Sinnessjukt hur fort allt går. Och det är väl ungefär ett år sedan man började hänga i den här tråden. Jag började väl med att svara på någon fråga om tidig graviditetssymptom kan jag tänka, och sedan blev jag liksom kvar. Man blir ju nyfiken på hur det ska gå för alla här inne! Även om jag längre inte alls är på samma stadium som de flesta här inne. Men jag läser, rycks med och håller mina tummar så de vitnar och blånar för er skull!
    Fler bebisar - minst en bebis - till alla!!!

Kramar!

• BrudSommar2006

Pirr, vet inte om man kan bli sjukskriven för illamåendet eller ej men grejen är ju att har man otur så kan det ju hålla i sig rätt länge så det kanske är bättre att satsa på en lösning? Varför må illa när man inte behöver, se till att få Lergigan utskrivet. Risken är ju annars att du blir uttorkad eller får dåliga värden, för mig gick det rätt fort, och då blir du inlagd med dropp, det blev jag i v 7. BM kan skriva ut fast där får man ju oftast vänta på tid. I början av graviditeten är det valiga läkaren man vänder sig till akut innan man varit på inskrivning.

Oms, hittade du någon lösning på dina myrkrypningar? Jag har inte blivit av med mina nämligen, det är för jäkligt på nätterna ibland och jag är orolig att jag ska få dras med det här nu.

Liten, vad bra att du får hjälp med handen!

Lapinette, kul med BIM-listorna!

Tinga, du som verkar ha koll på orkidéer, som av en slump har jag fått en nu, en sådan där vanlig gul, lättskött sade du visst! Nu har jag fått koll på vattningen men hur är det med näring?

• vårbrud2008

A.M

Hur gammal är du och när började ni försöka få barn?????

• vårbrud2008

Pirr
    En kompis till mig blev sjukskriven i omgångar när hon väntade båda sina barn. Hon fick inte behålla något hon åt. Höll på i fyra månader ungefär under varje graviditet. :(

BrudSommar2006
    Håll ut somsagt med kaffedrickandet för det kommer bättre tider. Vårt vände vid 4 månader ungefär. :)

• pirr!

Tack för tips och sympatier om mitt illamående! Skall ge det denna vecka och blir det inte bättre ber jag läkaren skriva ut lergigan (?).

Sweet- jag och maken planerar en NYC-resa i november, typ onsd-sönd. Vet att det är lite kort, men med våra jobb är det nog allt vi kan få till. Tack för flygtips! Skall genast kolla! Kollar säkert med er NY-vana om andra tips när vi kommit längre i våra planer.. Vore SUPERkul att träffa er där också!

• sweetstreet

Pirr,

coolt!!!! :) 8) :) 8)
    Ja tycker verkligen det vore skoj att ses nä/om ni kommer. Även om det blir en "kortis" så borde man iallafall hinna med en fika eller så?! Ni får bestämma eftersom det är ni som har "begränsad" tid i sta'n. :)

Kom på att du väl bor i Götet???
    Varifrån flyger du då? Går det flyg från Göteborg eller måste du ta dig till Kastrup?? Jag gissar att det finns direktflyg från Göteborg va????? Däremot kanske det är vissa flygbolag som flyger därifrån men inte från Stockholm och tvärtom?? Har noll koll... :? Ber om ursäkt för denna totala okunnighet om andra städer än S-holm. Det är verkligen inte för att jag är/var en dryg 08:a utan snarare för att jag inte har så bra koll helt enkelt.... :?

• sweetstreet

Hoppas också att du snart får bukt med illamåendet!! Det är en sak jag faktiskt "fasar" lite för när jag tänker på en ev graviditet. Jag har ämligen lite "kräkfobi"....

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!