• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

A.M

Heeej! Skoj att du tittar in i tråden! Har kollat din blogg lite, men inte sett ngt nytt så jag gisar att du varit utan dator eller helt enkelt haft andra saker för dig.

Har just gjort min egen !iGoogle" sida!! Såååååå himla BRA!!!! :) :) :)
    Så då har jag använt Google reader så att jag hela tiden kan vara uppdaterad på bl a din blogg A.M!!!!! Ett tips! Särskilt ifall du hänger på flera bloggar. Man får en direkt uppdatering på nya inlägg! Kanon!

Och så har de en så smart kalenderfunktion på iGoogle också. Så att jag och min make kan synka våra resp kalendrar med varandras (så han ser min och jag hans). Super för då är det mycket lättare att ha koll på alla aktiviteter när man ska "boka nya"! :)

• sweetstreet

Förresten Lappis,

jag vill bara förtydliga att sååååå himla illa har jag inte mått.... :?

En gång var när jag satt längst bak i en buss och läste. Och den andra gången efter att ha ätit mig totalt sprängmätt på nudlar och annat gott. Så nja, jag är inte särskilt övertygad om att det är någon form av graviditetssymptom. :?

• BrudSommar2006

Hej AM! Så du är tillbaka nu. En fråga, jag har fått för mig att du bor mitt inne i stan men vilken badklippa lyckas du i så fall ta dig till med babyvakten? Undrar om det där med att gå i sömnen är något killar gör mer än tjejer, min bror gick mycket i sömnen men aldrig jag. Lade förresten bud på en jättefin gunghäst men fick det inte idag. Nåväl, där sparade jag mina slantar i stället, lika bra det nu när man ska förlita sig på försäkringskassan...

Vårbrud, det gör faktiskt absolut ingenting att jag inte kan hänga på caféer, jag brukar inte göra det i vanliga fall heller och lilla Iris och jag har det så mysigt på dagarna men jag bara undrar hur alla andra lyckas! Fast det måste väl vara som ni säger att det helt plötsligt bara börjar kännas som att det skulle gå bra när hon blir äldre. Hittills har vi åkt ut till mina föräldrar och suttit i trädgården på dagarna, de jobbar hemifrån men jag får avlastning och sällskap till lunch och fika. Det enda är att det är så jobbigt att åka bil själv med henne eftersom hon skriker så hemskt då. När vi är två kan den ena trösta, leka lite med henne eller mata med flaska, men när jag är själv finns det inte ett smack man kan göra ju. Jag har försökt stanna halvvägs och mata med flaska och då blir hon nöjd och glad men så fort jag sätter mig och kör igen så blir hon ju ledsen igen, suck. Men annars skulle jag ju få sitta hemma och det är ju inte heller kul.

• BrudSommar2006

Sweet, det är värt att hålla tummarna i alla fall!

Nej, nu är det nästan läggdags tror jag, fast den busiga bebisen har brett ut sig så det är väl bara en plankbredd kvar till mig...

• junilejon

Här har man varit borta i 9 timmar och kommer hem till 1 timmes underbar läsning...härligt!!

Pirr
    Jag lider med dig,det är inte kul att må illa hela tiden,man blir liksom ganska begränsad då! Hoppas att du mår bättre snart...

Fejis

Du är en tuff tjej du som lätt går vidare trots att tanten kom! Jag hade utövat mina taekwondo kunskaper på henne och gett henne så att bara skulle våga komma tillbaka ...skämt och sido,jag tycker att det är bra att du är så tuff och lugn,det är nog det bästa i längden!!!

Nu ska jag gå och sova och invänta morgondagen för då fyl...vänta lite!! Jag fyller ju år nu idag Hurra jippi...grattis på mog själv på min 29:årsdag...

• sweetstreet

GRATTIS Junilejon!!! :)

Håller förresten en tumme för dig också. Skulle du inte testa nu på fredag?????

• Storasystern

Hello!!! Long time, no see!!! Jag har inte glömt er, bara varit leeedig!!!

Här händer det saker vill jag lova...
    Själv har jag ägnat mig åt 4 veckors (nästan) internet-fri semester, och direkt därpå kom en trist konferensresa till USA. Sitter nu på ett studentrum på det campus vi bor på och surfar ltie innan jag trillar ihop av trötthet. Jet-laggen är värre än någonsin! :(

Jag såg att någon undrade, och jag har fått BF den 14/12 och det stämmer ganska bra med mina egna uträkningar. Så förmodligen blir det väl julafton! ;)

Det var en hel massa nya människor här som jag inte sett tidigare: Hej på er!
    Jag orkar inte läsa igenom alla sidorna, så kan man få en snabb uppdatering av någon med koll? Några nya plus? Jag tror att Pirr var det senaste jag såg...
    Några nya bäbisar? Snartis och Frullan borde väl vara på G. Såg att Frullan ska utsättas för vändningsförsök, det verkar jobbigt, när är det?

Jag fick reda på igår att en av mina närmaste vänner har fått missfall. Hon är i v. 8 eller 9 och bäbisen dig för två veckor sedan. Fy vad läskigt. :( :( Man blir väldigt glad att känna sparkarna innifrån så att man vet att han lever...

Nä, måste sova om jag ska orka med konferens i 3 dagar till... :(

Förresten - shoppade lite mammakläder här och attans vad mycket billigare det är!!! :)

• fru UH

God morgon, inget utslag på stickan den här morgonen heller... tror inte det blir ngn ägglossning den här gången.

Jag är 32 år, bor i GBG har försökt sen typ aug 2006

• MSW

God morgon! Verkar inte som det hänt något nytt under natten, även om det som vanligt var bra med aktivitet... ;) Själv drömde jag att jag hade trillingar i ca 9 månaders åldern.. De var ganska svåra att hålla koll på!! :D:D:D

Sitter och försöker förstå ett försäkringskassa-papper åt en av de jag vikarierar som chef över.. Går inte så vidare bra, men åtminstone ser det ut som jag gör nått.. 8)8)

• Tinga

Vårbrud - är du helt säker på att du inte får någon möhippa? De kanske bara är jätteduktiga på att smyga med det? Nu i helgen när jag var på möhippa hade vi kollat med brudgummen så att bruden skulle vara hemma. Därmed visste ju killarna att även brudgummen var hemma, och passade på att hämta honom precis efter att vi försvunnit med bruden. Då hade han slappnat av, för han hade trott att alla skulle komma samtidigt!

Pirr - jag brukar söka efter flygbiljetter på reseguiden.se. Den söker i de flesta(alla? ) internetresebyråer samt hos de flesta flygbolagen, så utifrån vad jag lyckats upptäcka är det den mest täckande sökmotorn för flygbiljetter som finns. Har hittat billiga biljetter där flera gånger, bl a de som vi ska utnyttja nu när vi åker till franska rivieran.

BS - jag brukar inte ge mina orkidéer någon näring alls! Egentligen kanske man borde, men eftersom de blommar snällt ändå har det inte blivit av. Om man vill ge näring ska man dock tänka på att köpa särskild orkidénäring, som är mycket svagare än vanlig krukväxtnäring.

Igår satt jag och kollade efter lediga jobb, och faktum är att jag hittade en intressant tjänst på företaget där jag jobbar, men den var bara utannonserad externt, inte internt. Ska iallafall ringa och kolla upp den idag. Märkligt vad positivt det var för humöret bara att hitta en potentiell ny tjänst. Med tanke på att vi försöker bli gravida känns det inte helt lyckat att byta företag, för jag vet att här finns en del förmåner i form av förstärkt föräldrapenning. Jag vet ju att andra företag har liknande system, men för att få "full utdelning" här måste man ha varit anställd i minst två år före föräldraledigheten, och då misstänker jag att det är på samma sätt på andra ställen. Någon här som kan ge exempel på hur det fungerar på era företag?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!