Vårbrud - är du helt säker på att du inte får någon möhippa? De kanske bara är jätteduktiga på att smyga med det?
Nu i helgen när jag var på möhippa hade vi kollat med brudgummen så att bruden skulle vara hemma. Därmed visste ju killarna att även brudgummen var hemma, och passade på att hämta honom precis efter att vi försvunnit med bruden. Då hade han slappnat av, för han hade trott att alla skulle komma samtidigt!
Pirr - jag brukar söka efter flygbiljetter på reseguiden.se. Den söker i de flesta(alla? ) internetresebyråer samt hos de flesta flygbolagen, så utifrån vad jag lyckats upptäcka är det den mest täckande sökmotorn för flygbiljetter som finns. Har hittat billiga biljetter där flera gånger, bl a de som vi ska utnyttja nu när vi åker till franska rivieran.
BS - jag brukar inte ge mina orkidéer någon näring alls!
Egentligen kanske man borde, men eftersom de blommar snällt ändå har det inte blivit av. Om man vill ge näring ska man dock tänka på att köpa särskild orkidénäring, som är mycket svagare än vanlig krukväxtnäring.
Igår satt jag och kollade efter lediga jobb, och faktum är att jag hittade en intressant tjänst på företaget där jag jobbar, men den var bara utannonserad externt, inte internt. Ska iallafall ringa och kolla upp den idag. Märkligt vad positivt det var för humöret bara att hitta en potentiell ny tjänst.
Med tanke på att vi försöker bli gravida känns det inte helt lyckat att byta företag, för jag vet att här finns en del förmåner i form av förstärkt föräldrapenning. Jag vet ju att andra företag har liknande system, men för att få "full utdelning" här måste man ha varit anställd i minst två år före föräldraledigheten, och då misstänker jag att det är på samma sätt på andra ställen. Någon här som kan ge exempel på hur det fungerar på era företag?