• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

Ojoj vad jag börjat inse att det inte är många dagar kvar på jobbet.. Både engagemang och motivation håller på att sjunka.. Hoppas att det håller sig på hyffsad nivå fram till fredag iaf... :D

• Liten med Mindre

junilejon - du väntar fortfarande på att testa väl? Hoppas! Mysko gråtsammanbrott är ett gott tecken.

Stod själv och grät i högan sky någon vecka före plusset, för att maken var tvungen att jobba hela fredagkvällen, och vi inte fick vår mysmiddag med gott vin till. Det var "syndast" i världen om mig. Och förra veckan bröt jag ju ihop när handen gjorde ont så att jag inte kunde hänga tvätt. Stackars mig att inte få hänga tvätten... ;)

• Liten med Mindre

Förtydligar - handen gjorde bara ont när jag försökte hänga tvätt, så det var inte ständig smärta som orsakade gråten.

• Moppy

Stackars dig Liten! Kram!

Förresten - har Cicci varit inne i tråden under sommaren? Såg faktiskt hennes Siverfirre i lokaltidningen i Blekinge när jag hälsade kompisar därnere! Stod inget namn dock, utan bara att han kallades Junior :)

• Tinga

Usch, Liten, vilken tråkig dag! Skickar en kram och hoppas att det känns bättre när du fått hänga med oss lite.

• Liten med Mindre

Känner mig redan bättre att vara bland vänner. :) KRAM!

Och nu en fråga till alla matglada - har en thaigryta med till lunch. Den innehåller 1 squash och 1 aubergine som grönsaker (till kyckling, lime, kokosmjölk o rödcurry). Grytan är god, men skulle vara ännu bättre utan aubergine som vi är måttligt förtjusta i (konsistensen).

Bra förslag på grönsak att byta till? 2 paprikor kanske. Men finns det nåt annat spännande som passar?

Trivial fråga - men jag är så glad åt ett gott recept utan färdig wokmix i. :)

• Victory

Paprika låter väl bra!? Det funkar i allt! Annars ... svamp? Passar kanske inte... Strimlad morot om man vill ha det lite tuggigare. Broccoli? Nä, usch, jag var inge bra på att ge förslag idag... Hjärnan står liksom stilla...

Och inte har jag någon jobbmotivation heller!

• Victory

Längtar bara till lunchen. Och vad har jag med mig...?

FIL! Fanns inga rester... suck.

Nä, det är inte så synd om mig som det låter! Jag önskar bara att jag fick vara hemma och pyssla i huset istället!

• junilejon

Victory
    Ja du var presic på minuten...kul Aldrig har någon annan innan grattat mig presic på minuten... TACK!!!

Liten med Mindre

Ja jag förstå att man kan få sådana konsiga gråt och lipanfall för minsta lilla...kanske inte alltid så kul om man är ute i offentligheten...ja menar hur kul är det om man börja lipa i en mataffär för att favorit brödet är slut eller nåt...

• junilejon

Liten med Mindre

Du kan ha i majs och röd paprika...det låter gott i mina öron...eller kanske...ja...jag vet inte!? Hjärnan har nog hamnat i koma eller nåt...brukar ju vara bra på maträtter...uch vad arg jag bli på mig själv, nu börjar jag snart gråta bara för det

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!