• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

September,
    trist med minus, men ska du verkligen inte vänta lite till och testa igen i slutet av veckan?????
    bara för att vara säker?

Hur länge kan mensen fördröjas om man äter progesteron??

• sweetstreet

Ingen tant här än heller.
    Men igår när jag och maken pratade så räknade vi lite och kom fram till att om ÄLen var något senare än vad vi trott (vi såg ju inget utslag på stickan och VULet sa ju bara att den skulle komma "om ca 2-4 dagar" alltså inte exakt dag) så kasnke det kan vara helt normalt med tantfritt även imorgon. :?

Och vis av erfarenheten så är allt från 3-7 dagar försenad tant också "helt normalt" för mig.

• sweetstreet

Hm, detta innebär alltså att tanten skulle kunna komma allt från idag till onsdag nästa vecka!!!! :o :o :o

Jag HATAR verkligen att jag ine har en exakt cykel!!!!!!! :(

Detta gliiiiiiidande på dagar är ju rätt jobbigt!!! :o :?
    Jaja, vi får se.

• Victory

När du ändå är inne på omräkning av BIM kanske jag borde tillägga att lördag, dvs den 18:e nog är mer rätt BIM-dag för mig. Då är det 14 dagar sedan ÄL. Men sist hade jag ju 13 dagar mellan så jag utgick från det. Då borde tanten komma fredag em men hon kan ju lika gärna vänta till lördag med att visa sig. Nåja 17:e-18:e nångång.

• Lapinette

Men Sweet borde tanten inte komma mer punktligt nu när du knaprar hormoner?

• Victory

Ja, visst är det hemskt jobbigt att inte veta! Så har det ju varit hela tiden för mig pga den förbaskade oregelbundenheten!

Men sedan jag började testa (och få utslag) med Äl-test vet jag ju ganska exakt vilken dag mensen är att vänta. Och det är en sådan befrielse!

Nu är det bara väntan på ÄL som fortfarande är jobbig...

• Lapinette

Åhh tjejer kan ni bestämma er gällande BIM??!!!

Verkar det här stämma?
    Veckans BIMare:
    Sweet BIM 15-22/8 - har känt sig lite illamående, 2 ggr och det berodde säkert på något annat men fortfarande ingen tant i sikte!!!
    Frejis BIM 14/8 ? tyvärr BOM denna gång. Hoppas så mycket att det ska bli en liten bebis för Frejis.
    September BIM 14/8 - mår prima och nojjar sig inte
    Victory BIM 17-18/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer
    Junilejon BIM 17/8 ? fyller år idag och vad kan inte bli bättre med ett liten födelsedagsbebis? Har känningar i bröst och har testat negativt men ska försöka hålla ut till fredag med ett nytt test

• sweetstreet

Lappis,

kanske???
    Men iom att jag inte fick utslag på stickan när jag trodde ÄLen borde kommit så är jag lite osäker.

• sweetstreet

hahaha Lappis!!!!

Älskar dina kommentarer i BIM-listan!!! :D :D :D

jag tror iofs att min BIM borde vara nu under denna veckan iallafall. Min och makens lilla uträkning och min egen 7-dagars försljutning kanske är lite väl mycket??

Så jag gissar att tanten troligtvis kommer från idag till slutet av veckan.
    Så kanske 14-19 eller så???

SORRY Lappis!!!!!!!!!! :? :? :?

• Tinga

Sweet - fast VULet kan väl knappast ha ljugit om när ÄL var på gång? Även om det inte angav exakt dag så kan ju knappast ÄLen ha slagit fel på en hel vecka, väl?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!