• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Tinga - idag har jag röd klänning och skor och är glad om en vecka är jag säkert röd någon annanstans och är skitless . Sånt är livet, en jädrans berg- och dalbana.

• Lapinette

Är en vädermänniska och sol gör mig glad oavsett om jag måste jobba eller är ledig. Ibland undrar jag varför i hela fridens namn jag ville få mannen till Stockholm då jag likväl kunde ha flyttat ned till Cannes.

• start september

Liten rapport från en BIM-are:

Vi tror inte att det blivit något. Testade igår kväll minus och känner inget alls, inte heller tanten. Tyvärr så kan progesteronet lura tanten, så att hon inte kommit behöver inte betyda så mycket. Testar på nytt imorgon bitti och är det negativt så slutar jag med progesteron och väntar på NÄL.

Det känns faktiskt helt ok. Jättekonstigt, men eftersom jag ställt in mig på att man inte kan ha sådan tur att det tar tredje försöket på raken så verkar jag klara det hjälpligt.

Håller hårda tummar för Sweet!

Freijs, dumma tant.

• Moppy

Sept - hur länge har det gått sedan ÄL? Det stämmer att prog kan hålla tillbaka mensen, men du får inte sluta för tidigt tycker jag! *hoppas, hoppas*

• Moppy

Lappis - röd klänning och röda skor. Helt min stil! Fiiiint!!

• start september

Tack Moppy för att du hoppas!

Kommer du ihåg när du testade?

Min ÄL var nog för exakt 14 dagar sedan (tisdag). Den förra tanten kom en måndag. Det brukar vara ganska regelbundet och de tidigare gångerna har jag plussat svagt som igår.

Men kanske är det annorlunda denna gång! Men det känns verligen inte alls som de andra gångerna.

• MSW

Start: Håller med moppy.. *hoppas att tanten håller sig borta*

• Soofia

Hej,

Frejis, styrkekram till dig!
    Junilejon, grattis (i efterskott förstår jag!)
    För övrigt: soofia, 29 år (fyller i och för sig 30 i år...), fransyska som emigrerat till stockholm för kärlekens skull. Slutade med p-piller i juni.
    Lappis ja, det kan man verkligen fråga sig...Varför inte åka ner till Cannes i stället...(fast man ska nog inte glömma att genomsnitt åldern där är rätt så högt om man tar bort festival veckorna + sommaren)

• Tinga

Lappis - det där med att livet är som en barg-och-dalbana är en riktig klyscha, men fy tusan vad bra den stämmer!

September - trist med tanten , men skönt att du verkar ta det så sansat. Med ditt "facit" under det senaste året verkar det ju trots allt som att du har ganska lätt för att bli gravid, så förhoppningvis dröjer det inte alltför länge tills det blir ett riktigt plus. Och det är ju faktiskt inte riktigt kört än den här gången heller!

• Tinga

Sorry September; skrev fel - tanten har ju inte kommit än! Jag fortsätter att hålla en tumme för dig!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!