• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Spännande med alla BIMmare; än är det ju ingen säker BOM på gång!

Frejis - hur går det för dig? Skickar en kram för den händelse du behöver en.

• Lapinette

Kom på att jag glömde junilejon på min senaste lista.

Veckans BIMare:
    Sweet BIM 12-14/8 - har kännt sig lite illamående
    Frejis BIM 14/8 - trodde tanten var på gång
    September BIM 14/8 - mår prima och nojjar sig inte
    Victory BIM 17/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer
    Junilejon BIM 17/8 ? har känningar i bröst och har testat negativt men ska försöka hålla ut till fredag med ett nytt test

• Snart så....

oj vad många bimare på en gång, håller tummarna för er alla :D

• start september

Hej Moppy!

Tack för att du fick mig att be om progesteronet redan denna cykel! Jag började dagen efter böjen och fick större bröst med en gång. Jag har inte märkt jättemycket annat av det. Visst hoppas jag att det ska ha tagit sig, men jag försöker hålla hoppet nere så länge.

• Snart så....

oj försvann alla nu när jag kom in??

• Piggelin1

Hej alla goingar,
    vaddå frustrerad idag! Första dagen på jobbet efter semestern & så brakar servrar, outlook & internet ihop totalt... Har ju inte ens kunnat läsa & skriva här Men nu (peppar, peppar ), så verkar det funka igen. Blir väl så när x antal tusen pers är tillbaka samtidigt från semestern & ska logga på samtidigt...

Men nu har jag läst ikapp iaf!

Liten, jag fick tag på en svinborste på Åhléns igår! Borstade första vändan igår kväll, 10 min själv, 5 min mha mannen. Ska bara försöka se till att göra detta till rutin nu, så hoppas jag på att få liv i hårsäckarna på sikt Jösses, vad blankt håret blev av all borstningen. Typ, det lilla jag har blir väldigt blankt & fint

Moppy - kul att du är tillbaka! Jag funderade just häromdagen över vem det är som också har BF i november & mha Startis kom vi fram till att det måste vara du! Vilket BF har du? Mitt BF är 18 nov & jag är nu i vecka 27.
    Som Sweet skrev, det bidde en Bugaboo i NYC! Trots att den är holländsk, så var den ändå ca 2000 kr billigare att köpa i USA. Transporterade hem den i en sk "travel bag" & i fredags testade vi att montera ihop den. Ska packa ner den igen, men än så länge står den i lgh & det känns helskumt/overkligt att se den stå där - "vår" barnvagn till "vår" bebis!!
    Köpte även en skötväska i NYC & för skoj skull spanade jag efter den på nätet i helgen. Vi betalade knappt 350 spänn för vår, samma väska på nätet i Sverige kostar NIOHUNDRAFEMTIO spänn!! Otroligt! Hur fasen kan det skilja sexhundra spänn på ngt sådant?! Makalöst!
    Övriga saker kommer vi att lugna oss lite med, barnvagn blev det mest nu för att USA-resan dök upp & vi passade på.
    Däremot ska vi komma till skott & sälja min bil (VW Lupo) rätt snart & istället skaffa tjänstebil, Volvo V50 flexifuel. Svårt att få in ens en Bugaboo i en Lupo eller MiniCooper

Soofia, välkommen! Kul att du hittat hit också! Skorpion, ojdå, jag har ingen koll alls på detta med stjärntecken. Mer nyfiken på om det lilla pyret kommer att vara av det rastlösa & otåliga slaget som jag eller lugn & tålmodig som mannen
    Med tanke på frekvensen av sparkarna på sistone så börjar jag fundera på om h*n brås på mig...!

Snartis - spännande att det närmar sig! Hoppas att du slipper vänta alltför länge till!

Lappis, känner igen det där med att hoppa upp snabbt & lätt på bristen/i stolen. Sprag ju mest hela tiden då för två år sen när jag skulle operera bort cystan/ena äggstocken. Minns att jag i samma veva blev kallad till cellprov på vanliga vårdcentralen & BM där var så himla om sig & kring sig när hon skulle förklara att jag behövde upp i stolen - so what, tyckte jag?! Been there, done that, typ...

När vi skulle göra KUB, så såg BM inte tillräckligt på vanligt UL (förmodligen pga ärrbildning efter operationen) & ville göra VUL istället. Först när jag låg på bristen där slog det mig att det kanske kändes skumt för mannen i det läget. Men han var cool!

• Piggelin1

Lappis,
    jag tror du missade Augusti på BIM-listan igen

• Liten med Mindre

Piggelin - det jag läste om borstning, och pratade med frisören om, handlade faktiskt om de klassiska 100 tagen om dagen (med svinborst borste). Kanske inte värt att borsta fööör mycket. :? Fast jag har faktiskt ingen aning.

Gör ingen nytta. Har kört fast åt så många håll idag. Och så ska maken plötsligt jobba natt, och jag kommer att få pyssla med tvätt o mat o annat ikväll. När jag skulle behöva bli lite omhändertagen. Han vill så gärna ta om hand - men det blir inte alltid när jag tycker att det skulle vara skönt. :(

Fast inte kan han rå för att han måste jobba förstås. Lite orättvis är jag.

• Frejis

Hej på er! :)
    Tack för omtanken, trots tantbesök mår jag ganska bra. Passade bort att skämma bort mig själv med en stor glass (från Gallerian) och kände mig rätt så nöjd med livet. Får se vad jag säger om det imorgon...

Men tanten är som sagt här, ond och elak och röd som vanligt. Jag har däremot tänkt tanken "vad gör man om det inte fungerar med ivf heller" och medvetenheten om det gör att hela barnprojektet omvärderas något. Att erkänna att det här är ingenting som jag kan styra över är ett stort steg, särskilt när man gillar att ha kontroll över saker och ting. Så det så :)

Piggelin - V50 är en himla snygg bil för att vara Volvo. Tycker att den är feminin, men har ändå någonting av S60/80 över sig.

Lapinette - några symptom före BIM? Jag håller tummarna stenhårt!

Såg att Liten föreslog en trådträff. Är det några fler som vill ses och fika alt bruncha?

• Soofia

Piggelin, vad roligt att ni kunde passa på o shoppa i NYC...Ja, ibland undrar man verkligen hur priserna kan skilja så mycket...men det är inte många som resisterar till "Du vill väl ha det bästa för ditt barn" (underförstått det dyraste för de flesta säljarna) argument...

Ja...men det måste vara positivt att känna att du har en aktiv liten i magen!
    Ha ha, kan inte ens tänka mig min mans min om han skulle se mig hos gynekologen....
    Brukar väl ofta vara så att söner är mer lik sina mammor och tjejer sina pappor va? Ja ja finns väl ingen regel så klart!

Nej, nu ska man åka hem och lämna tråk kontoret för idag...

Trevlig kväll allihopa!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!