• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Grattis på födelsedagen, Junilejon!

• mugglesfan

Tinga: på vårt företag får vi 90% av vår riktiga lön i 3 månader, dvs mellanskillnaden mellan det man får från f-kassan och 90%. Men hur länge man ska ha jobbat innan man får det vet jag faktiskt inte. Men det kan säkert vara så att de har vissa regler, typ minst ett år el så.

• Victory

Tinga: Vi har rätt till föräldrapenningtillägg vid första föräldraledigheten efter barnets födsel (gäller både män och kvinnor förstås!). Då får man 10 % av månadslönen om man varit anställd minst 1 år. Vid anställning mer än två år får man 20 % av lönen. Det är alltså en engångsutbetalning.

Sweet: Gulliga du som tänker på mig! Jo, visst har jag tänkt på att boka tid redan nu men det skulle kännas bättre efter tantbesöket tror jag. För då har vi liksom en anledning "det tog inte den här gången heller". Om jag ringer nu vet jag inte vad jag ska säga, men å andra sidan ju fortare vi ringer desto fortare kan vi få en tid.
    Hmmm....

Symptom: ....

(de lyser med sin fånvaro)

Bara dom vanliga tantsymptomen; några nya finnar och lite stickningar i livmodertrakten. Känns inge kul just nu... Jag vill ju så gärna känna nåt annat! Men om nu tanten kommer känns det som jag har nåt bra att se fram emot ändå om jag väntar med att ringa till på måndag.

• Lapinette

Godmorning girls,

Är på ett förträffligt humör även om jag vaknade en timma för tidigt imorse. Både jag och maken låg klarvakna. Gick upp och tittade på luftballongen som vi hörde utanför sovrumsfönstret och sen försökte vi sova igen...omöjligt! Men solen skiner och jag har röd klänning och röda skor på mig idag...sånt gör mig glad!

Kunde inte låta bli och uppdatera veckans BIMlista:
    Veckans BIMare:
    Sweet BIM 12-14/8 - har kännt sig lite illamående, 2 ggr och det berodde säkert på något annat (enligt henne själv)MEN fortfarande ingen tant i sikte!!!
    Frejis BIM 14/8 ? tyvärr BOM denna gång. Hoppades så mycket på att det skulle bli en liten bebis denna gång för Frejis.
    September BIM 14/8 - mår prima och nojjar sig inte
    Victory BIM 17/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer
    Junilejon BIM 17/8 ? fyller år idag och vad kan inte bli bättre med ett liten födelsedagsbebis? Har känningar i bröst och har testat negativt men ska försöka hålla ut till fredag med ett nytt test.

• Lapinette

Victory - vet inte hur lätt du har att få tid hos din gyn annars skulle jag boka nu. Det går ju alltid att avboka. Själv har jag grymt svårt att få tid hos min läkare så jag kommer att boka vid BIM för att förmodligen göra ytterligare insemination innan IVF drar igång. Bara för att jag vet att det tar 1 månad att få en tid hos honom.

• MSW

Hur går det för alla BIM:are?? Inga fler tantbesök i närheten hoppas jag!!!

• MSW

Lite försent med förra inlägget, blev juh lite uppdaterade nu.. :)

• Victory

Lappis: Jag får se hur jag gör. Idag har jag lite svårt att komma ifrån och ringa. Kanske imorgon.

• Tinga

Muggles & Victory - tack för besked om hur det fungerar hos er! Hos oss får man föräldralön enligt kollektivavtal i 30 dagar och förstärkt föräldrapenning i 150 dagar (10% av daglönen) om man varit anställd i minst ett år och föräldralön enligt kollektivavtal i 90 dagar och förstärkt föräldrapenning i 90 dagar (10% av daglönen) om man varit anställd i minst ett år. Vad föräldralönen innebär i det här fallet vet jag inte, för jag har inte kollat i kollektivavtalet, men antar att det är bättre än förstärkt föräldrapenning, eftersom det är olika regler beroende på om man varit anställd i mer än ett eller mer än två år. Jaja, oavsett vilket är ju pengar långtifrån allt!

Lapinette - tack för BIM-listan och tack för ditt glada inlägg! Ibland är det så mycket deppiga tongångar, så det är jättekul att läsa om någon som är på gott humör och känner sig glad. Du är säkert urtjusig i röd klänning och röda skor!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!