• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Frejis

God morgon!
    Lapinette, du fick mig att le när jag läste frasen om dina röda skor och klänning och att nästa vecka är du röd någon annanstans... Håller på att skratta fortfarande, det var så hysteriskt roligt :)

Om det är någon som är röd är det jag... fy vilken ond tant, har legat dubbelvikt halva natten, överdoserat (nästan) ipren, badat, ätit smörgåsar med maken (undrar hur mycket sömn han fick? Man måste ju iofs äta när man börjar må illa av värktabletter) och läst alla tidningar jag hade på toaletten (japp, även annars är jag sådan... :) Men den goda nyheten är väl att vi förmodligen kan göra en insemination i slutet av augusti eftersom det förhoppningsvis fungerar tidsmässigt. Ha, nu behövs det bara ÄL som kommer i tid och simmare (inga resor för maken!).

Junilejon, grattis i efterskott! :)

Brudsommar - mina orkidéer får ibland orkidénäring, vilket sker när de får bada i diskhon. De verkar gilla det, måste jag säga.

September - trist om det har blivit bom nu, när du har tagit progesteron och allt. Jag håller fortfarande tummarna! :)

• junilejon

Soofia och Frejis

Jag fyller år idag och alldeles strax om jag ska vara ärlig, kl 10:59 fyller jag 29 år! Så några minter till är jag bara 28

Sweetstreet

Tack,jo jag ska göra ett test på fredag om inte tanten har dykt upp då!!!

Tinga

Tackar tackar...ska försöka att njuta av min dag på en svettig arbetsplats

MSW

Tack så hemst mycket...här blir men verkligen uppvaktad...kul

Vaknade idag av en underbar man som bakat scones till mig! Han kom upp med frukost på sängen och en stor bukett liljor och ett litet paket!! Fick ett jätte fint halsband av honom som verkligen är min stil!!!Blev så glad...

• junilejon

Sweet och September

Hur går det för er? Har någon tant kommit än? Är bara så nyfiken...håller mina tummar så att dem är blå snart för er...

• Moppy

Septemeber: jag fick utslag på mitt ÄL test ca 15 dagar innan jag testade positivt. Men om man ska tro mina senare BF datum så hade jag nog ÄL någon dag tidigare än ÄL testet visade utslag, så det kan kanske var 16-17 dgr efter ÄL som jag testade positivt. Så håll ut ngn dag till innan du slutar. Tror inte att det skadar, mer än att nästa cykel kanske förskjuts lite... För mig kändes det också annorlunda mellan Äl och mens, hade ganska mycket knip och träningsvärk i magen t ex....

• Liten med Mindre

Godmiddag!

Usch vilken gräslig förmiddag. Fast det började bra. Solsken, gott humör och besök hos BM. Fick lyssna på Mindres hjärta, 134 slag, och kollade det sjunkande blodtrycket på mig. Har också bestämt att det blir Huddinge som vi åker till för att föda. BM tyckte själv att BB Stockholm var föör "hajpat", och att det var dumt av oss att fara över halva stan när det finns supervård i närheten. Hade nog ändå tänkt Huddinge, eftersom de räddade livet på makens kompis sambo. Skönt med ett beslut avklarat.

Sen skulle ju BM hjälpa mig med sprutan, men kom på att det kunde hon inte för den skulle tas så långsamt och det fanns ingen tid eller resurser till det. Så med besvikelsens tårar rinnande fick jag pallra mig till CityAkuten igen för 1 timmes väntan. :[ Inte kan väl hormorner spela in att jag bölar för en sån sak? :?

Tyvärr blev det inte bättre av att de har mage att ta 100 kr för att spruta in egenmedhavd medicin på remiss från dem själva. Alltså 400kr till den här veckan, utöver 600 för läkare o medicin??? Och inte går de 400 på högkostnadskort heller. :[

Jobbigt att böla för fullt inne hos sköterskan, när jag egentligen mest är arg.

Och nu när jag förlorat så många arbetstimmar, så har jag fortfarande ingen arbetslust o inget blir gjort. :(

Dunkade på Scooter och Joan Jett för fullt i hörlurarna på vägen hit, men det hjälpte inte riktigt - ännu.

Gnäll gnäll ynk ynk...

Ska försöka bli gladare till nästa inlägg

• MSW

Liten: Vilken dålig dag.. Men du får försöka tänka possitivt, nu kan den bara bli bättre!!

• junilejon

Liten med Mindre

Uch och fy för alla pengar du få lägga ut! Det är ju inte klokt vad dem tar betalt..och för medicin dem själva skrivit ut! Håller med dig totalt..
    Jag hade nog med börjat gråta...mina hormoner spelar mig med ett skvatt...förra veckan när jag kom hem ifrån jobbet en dag och såg att ingen diskat, då började tårarna spruta och jag började storlipa...hallå för lite disk!!!
    Undrar hur det blir då när jag blir gravid..

• A.M.

Stackars Liten! Trist med jobbiga dagar!

För att svara på några frågor sedan mitt mininlägg igår:
    Vårbrud: Jag är nu 38 år gammal. Vi började försöka bli gravida dec-05 och lyckades faktiskt redan i feb -06. Livia föddes november -06. Så jag platsar egentligen inte i tråden men jag vill vara här ändå för jag gillar er!

Brudsommar: Badklippan finns förstås på landet. Ska man bada i närheten av där jag bor egentligen får man testa antingen fontänen på Sergelstorg eller dito på Karlaplan. Och dit räcker inte barnvakten

Sweet: tack för tips om iGoogle - ska kolla upp det! Jag har tjuvläst din blogg också. Blir det något Sverigebesök i höst?

• Lapinette

A.M.- säg till om du ska ta dig ett bad i Karlaplan för då måste jag baske mig springa dit och kolla (jobbar i närheten).

• Victory

Grattis Junilejon på födelseminuten!!!

(Hoppas att jag prickar rätt minut nu då... )

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!