• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Det är nog det enda jag kan vara glad över när det gäller min tant. Hon har attans varit ganska så punktlig och dessvärre trogen sen jag slutade med piller för drygt ett år sedan. Den enda gången hon vart sen var den månaden då jag inte drack vin, har jag för mig. M a o mycket skadligt att ta vinuppehåll!!!

• Tinga

Och du, Sweet, de gånger du tidigare haft försenad mens kan det ju mycket väl ha berott på missfall, pga polypen, så om mensen är sen den här gången borde det defnitivt vara så att fröet har grott!

• sweetstreet

Äsch nu måste jag dra.

Ledsen Lappis att jag är så jädrans förvirrad, men du vet hur det är. Man vill verkligen inte dra upp några falska förhoppningar så man försöker att tänka krassare än krasst.

Har hänt ett par gånger ju att man hoppats dör att tantjäveln varit flera dagar sen. Upp till en vecka.
    Ja på hawaii var hon ju nästna 2 veckor sen!!!! :o Men då tror jag faktiskt att det var ett "plus" men att det var tidigt MF. det var ju innan min operation så ägget kunde väl inte fästa?

• Tinga

Känns som att det verkligen är läge att hålla tummarna för dig, Sweet, den här gången!

• Tinga

Sweet - jag är verkligen inte ute efter att väcka några falska förhoppningar, men det hade ju varit så kul om det blev ett plus för dig den här gången!

• Lapinette

Helt rätt Tinga! VUL är supersäkert när det gäller äggisarna. Så Sweetan, när sa farbror doktorn att du skulle ha ÄL?

Nu har jag ändrat IGEN pga att Sweet inte kan bestämma sig när hon har ÄL. Har även lagt in en ny kommentar gällande September. För det var väl September som hade testat?

Veckans BIMare:
    Sweet BIM 14-17/8 - har känt sig lite illamående, 2 ggr och det berodde säkert på något annat men fortfarande ingen tant i sikte!!!
    Frejis BIM 14/8 ? tyvärr BOM denna gång. Hoppas så mycket att det ska bli en liten bebis för Frejis.
    September BIM 14/8 ? har testat negativ och är säker på att hon inte är gravid och vill därför sluta med hormonerna. Alla andra på tråden säger NEJ, ge inte upp!!!
    Victory BIM 17-18/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer
    Junilejon BIM 17/8 ? fyller år idag och vad kan inte bli bättre med ett liten födelsedagsbebis? Har känningar i bröst och har testat negativt men ska försöka hålla ut till fredag med ett nytt test

• sweetstreet

haha tinga!

Ja man kan ju hoppas!!!!

Ja enligt VUlet så kan "riktiga" BIM vara imorgon. Sedan lade jag på resten av dagarna eftersom jag vet att jag varit sen tidigare.
    men visst, kasnke hr du rätt???
    Kanske berodde tidigare förseningar av tanten på att det var jädrigt tidiga MF. men isåfall har jag haft väldigt många sådana... För ett par tre dagar sen har hon ofta varit.

Spå jag har mest bara tänkt att när det varit en vecka eller mer försenat så kasnke det var ett tidigt MF??

• Victory

Kom just på att maken jobbar hela helgen vilket inte känns så kul om tanten dyker upp! Men då får jag i alla fall dränka mina sorger i många stora glas vin! *tänker positivt och börjar ladda*

• Lapinette

Sweet - håller tummarna att din schysta livmoder här blivit så mysig att äggen gärna stannar där.

• sweetstreet

Bahhhh!!!

Nu MÅSTE jag dra!!

TACK Tinga o lappis för att ni är så positiva!!!
    och Lappis tack för attt du fixar o trixar med BIM listan!!!

Ni är bara för goa!!!!!

PUSS!!!!!
    :p :p :p :p :p :p

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!