• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Lejonet & Björnen är himla gott också. I Göteborg har ni ju en massa mysiga L&B glassbarer - sånt har vi lite för lite av här i Stockholm tycker jag.

• Nattson

Jag är inte alls med i glass diskussion, är nog en tråkig typ där som gillar Vienetta Vanilj... Mmm den är god

• start september

Mixerstav, antecknat som bra-att-ha. Fast det känns långt fram, jag har nog med att övertyga mig om att jag är gravid - att det förhoppningvis ska komma ut ett barn sen känns otroligt långsökt nu.

• start september

Usch, måste jobba lite till. Tittar in senare för att göra ett nytt försök med trådlängden!!!

Och förstås, ännu viktigare, för att titta till Lappis

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2007-10-31 13:46:04 följande:
    Eller vänta nu, "Vanilla Toffee Crunch" heter den nog.Fast Häagen-Daz slår B&J vilken dag som helst.
    Nej tubbies - DÄR håller jag verklgien itne med - tycker att Häagen har fått alldelse för mkt promo- den smakar som en blek kopia av Ben & Jerry ju
  • Oms

lycka till Lappis!

Start sept - det e ju den som maken min håller som favorit och äter i tid och otid men visst den är en klar två hos mig

• BrudSommar2006

Gillar inte cookie dough, massa deg i glassen, urk.

Vänner, jag tycker att det är smidigt med burkarna, man får ju knappt tid att laga mat till sig själv, än mindre hålla på med en massa småportioner också. Growing people är bra, jag ska läsa lite mer där. Vi har fått en massa information på föräldragruppen från BVC och där gör de ingen större skillnad på fyra, fem eller sex. I affärerna gör de heller ingen större skillnad på fem eller sex utan det står 5-6 månader på hyllan och så är burkarna blandade och man får leta upp de relevanta. Så antagligen är det inte jätteviktigt men kött är det definitivt i femmånadersburkarna, fast det verkar bara vara vissa köttsorter. Fisk verkar vara från sex månader. Som sagt, jag håller mig till burkarna ett tag till så kan det inte gå fel!

• Mrs  B

Glass!!!!!!!!!! MUMS!!!!

Men har faktiskt inte smakat B&J och bara Hägen en gång.
    Jag köper de inhemska här nere i Skåne istället eller GB. (Trist jag vet men det går av farten) Har en son som också älskar GLASS så nu har vi även börjat att handla från glassbilen som kommer på vår gata varannan tisdag.
    Men håller med om att glass i Italien är det bästa som finns.

Lappis
    Håller tummarna för att allt gick bra idag!

September
    Vad skönt att det såg bra ut idag och kanske också skönt att slippa en operation, eller???????

BrudSommar och Vänner
    Jag gjorde grönsakspuréerna själv för det var inte så komplicerat men sen blev det en del burkar fram till dess att jag tyckte sonen kunde äta vår mat (fast med mindre kryddor).
    Man får prova sig fram!

• Lapinette

Hej!

Nu är jag en citronvaginagumma! Har t o m papper på det!
    Så min nedreglering har funkat och imorgon börjar jag med sprutor. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle se fram emot det men oj vad jag vill ha uppåttjack just nu. Känner mig så låg och har t o m avbokat världens roligaste danspass för att jag bara inte orkar (absolut inte likt mig).

Min läkare tyckte åter igen att CvL ville ge mig för låg dos av sprutan så tillslut kom vi (jag och min läkare) överens om att lägga dosen mitt emellan. Han tyckte att jag borde ligga högre pga av min ålder och tror helt säkert på sin sak, typ han känner ju ändå mig bäst.

Sen var jag inne och hade sprutträning. Fick beröm för att jag redan läst på och visste vad jag skulle göra. Hon var van vid tjejer som inte hade en aning och då tar det typ 1,5 timma att gå igenom allt. För mig tog det 20 minuter och sen hade vi tid till en massa skitsnack istället .

Nåja, nu är jag sprutklar! Vi får se om mellandosen stimulerar mig som den ska. Nästa återbesök har jag torsdag i nästa vecka. Är då allt ok ska jag ta äggstimuleringssprutan lördag och äggplock måndag. Håll tummarna!

• nennesjuttioåtta

*reklam* Sias "en smak av världen" Den som är bara vanilj är helt fantastisk!!! OOOh! GLASS!!!
    Men annars är jag ett B&J fan också. KAKDEG är ju gott men lite läskigt i glass. Fast allt går ned i denna kropp. L&B är mer nostalgi efter alla somrar på Öland... När jag flytttade hemifrån levde jag på GBs Texas Pecan och den vågar jag mig inte på längre. Blev för fet. + 8 kg på ett halvår på min späda kropp så jag såg ut som en av tvillingarna i Alice i Underlandet (Twideldi & Twideldum?!?!?!)eftersom jag inte lägger på mig någonting på bröst, röv och höft.

• Nattson

Härligt Lappis att det har funkat, blir glad av att höra det! Lycka till med första sprutan imorgon!

• Tinga

Lappis - åh, vad skönt att höra att nedregleringen gått som den ska, och att du är på väg uppåt igen, med sprutornas hjälp. Nu går väl allt i en rasande fläng! Och abslout håller vi tummarna - här hålls tummar för lite allt möjligt och självklart sviker vi inte den här gången heller. Kul att höra att allt är bra! Du låter lite gladare också, än du gjort de senaste dagarna. Kram!

• start september

Det känns som ett grattis är på plats Lappis! Ett steg till avklarat! Jag förstår om du känner dig låg som nedreglerad, nu har du till och med papper på att du är det!

Lycka till med sprutdebuten!

• Mrs  B

Grattis Lappis!!!!!!!!!!!

Och lycka till nu framöver!

• start september

Texas Pecan - det har jag inte ätit sedan jag var liten tror jag. Finns den alltså fortfarande?? Ultimat lördagsgodis - men farligt såkklart, man vill ju inte haman i Underlandet...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!