• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

Brunch 25 nov, Stockholm någonstans, preliminärt:
    Liten
    Cicci
    Lapinette
    Oms

jag skriver upp mig på listan jag med - ev är det min sista helg som 1-barnsmamma för blir det snitt så blir det veckan efter trodde läkaren jag pratade m igår på DS.

så man får passa på o gotta sig då, vet av erf från dottern att det var så mkt jag fick utesluta ur kosten när jag ammade henne.

• Tinga

Vänner - jag röstar också på Cookie Dough, precis som Oms! Mums!

• Tinga

Gosnosen - har tyvärr inge koll på det här med FSH-värde. Anledningen till att jag ätit Pergo den här cykeln (är på dag 11 idag) är att jag har PCO. Men jag har iallafall inte heller känt av några biverkningar, då det är nog mycket "skrämselpropaganda" i den listan.

• Oms

start september skrev 2007-10-31 13:25:17 följande:

Omsan, såg ett inlägg av dig på FL igår!Jag tog det på din fina bild - du hade ju annat nick där
    jajamensan - bilden är det samma men nicket annorlunda - det är faktiskt det enda stället på nätet där jag har ett annat nick detta då jag gick m i en "decemberbebis tråd" innan jag outade för ngn att jag var gravid så att använda sig av Oms skulle ju inte ha fungerat m alla detektiver här inne

på FL heter jag DROTTGIRL om ngn undrar (namnet kommer ifrån min gamla häst som jag av ngn anlednign ff saknar så här 14 år efter hennes föd)
  • Oms

ni andra som hänger på FL då o då - vad heter ni där? jag har lite bilder på min sida som jag uppdaterar då o då men bara för de som är medlemmar och som finns i min "adressbok" så om ngn är intresserad...

• Lapinette

Jag är superkonsekvent. Jag heter Lapinette och har samma bild. Enkelt va?! Är mest på en tråd men några tjejer som gjort insemination på SH och sen för oss som har spraystart oktober. Ibland känner jag mig helt blåst när jag är där inne och de börjar prata olika värden hit och dit. Känner att jag har noll koll men lunkar vidare i min egen lilla värld och hoppas att det så småningom kommer att lyckas.

• Vännerfan

Ok, då har vi än så länge 2 på cookie dough och 1 på Chocolate therapy, NY superfudge chunk och peace of cake (låter Oms man också få en röst).

• Liten med Mindre

Oms - härligt att vi har samma litterära smak. Och kul att du vill bruncha!

Fast glassfavorit får ni nog revidera... cookie dough äts bäst naturell direkt ur degbunken, eller gräddad som cookies. I glassform är det inget för choklad-älskare. (Vi är lite stolta över att ha kakor kvar i frysen efter 2 veckor hemma. *bröstar upp mig - lätt med nya större behagen*)

Dags att stänga ner och gå på föräldrakurs - mer andning under förlossning. Det börjar bli liiite tjatigt.

• Telemarkgrrl

Och jag lägger min röst på "Chunky toffee" eller vad sjutton den nu heter.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!