• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Två stycken att hålla tummarna för idag, alltså! Det har ju inte varit någon BIM på gång här på ett tag, så det är bra att det kommer in lite andra grejer att hålla tummarna för, så att man inte glömmer bort hur man gör!

• Lapinette

På tal om BIM så håller jag med Tinga, väldigt lite fokus på det på sistone. Vilka har BIM den närmaste veckan??? Eller vågar folk inte ge sig till känna numera. Inga symptomkänningar?

• Tinga

Själv jagar jag ÄL, så BIM-datum är än så länge oklart! En sak i sänder!

• Liten med Mindre

Cicci - glömde din fråga, det blir Brio Nova-vagnen. Begagnad. Fast vi får den inte förrän i slutet av november. Borde bli lagom med tid för att hinna tvätta klädseln mm.

• BrudSommar2006

Lycka till idag då Lapinette och September!!!

Liten, jag känner att jag har varit hur osocial som helst sedan Iris kom, hon är ju banne mig sur jämt, det känns som att jag kommer att tappa kontakten med varenda människa jag känner snart. Fast nu går ju flytten till huset den 23:e november och så hoppas jag att det inte ska ta alltför lång tid att komma i ordning så kanske ni hinner med ett besök innan Mindre tittar ut?

Mrs B, hoppas att du får vara frisk nu!

Apropå det där med att ramla av skötbord så har ju vi också skötbord på badkaret som Cicci, fast det behöver man inte haka av när man ska duscha utan man fäller upp det mot väggen bara. Fast då går det ju i och för sig inte att ha Iris på det medan man duschar! Nåväl, det känns inte som att Iris klarar av att klättra över kanterna än även om hon får ena benet över, däremot är hon ju så lång nu att hon kan sprattla med fötterna nedanför kanten och då hasar ju baken närmare och närmare nedre kanten så jag har varit jättenoga med att kolla så att hon inte hasar över. Fast Victor är ju både yngre och kortare så det måste verkligen ha varit otur. Nu har man blivit påmind om att det faktiskt kan hända i alla fall. Tur att skötbordet stod på golvet i alla fall så blev det inte lika högt fall.

• Nattson

Hoppas att sprayen har gjort jobbet Lappis! Hoppas att det går bra för dig också september.

Jag skulle testa med sista äl stickan idag, men det blev error meddelande så jag förblir ovetande.

Min lillebror frågade hur det går med bebis tillverkandet, jag började förklara äl stickor osv. *skrattar* Han frågade massor. Han blev förvånad av hur lite tid en kvinna verkligen är fertil i månaden.

• FruCicci

God morgon,

2 stycken att hålla tummarna för från lunch och fram till i eftermiddag! Tjo vad spännande!

Mindre, jag kan gärna brunscha 18e el 25e, någon mer?
    Och Brio Nova är en jätte bra vagn!

BS; fallet blev "bara" 40 cm... usch... hur som, det var otur men jag vill ändå berätta för folk om det eftersom det är så lätt hänt och man tror inte att de små rackarna kan ngt, men det kan en hel del...

• Vännerfan

Hej Cicci!
    Avocado är inte för tidigt att börja med! Däremot har jag läst att man ska vänta lite med sötare frukter och bär. Avocado är helt klart en av min sons favoriter!

Vi har också haft det struligt med sömnen senaste dagarna. Pratade med en kompis om det igår och hon sa att det sannolikt beror på vintertiden. Jag har inte tänkt på det, men så är det säkert i mitt fall. För när vi för några veckor sen började lägga honom 19.30 i stället för 20.00 sov han LÄNGRE på morgonen i stället för kortare. Han fick i och med det en timmes mer sömn och allt gick lättare (då han sovit åt det lite för korta hållet innan) Nu har vi ju omedvetet flyttat hans sov-tid en timme åt andra hållet och därmed rubbades det mesta. Visste inte att de kunde vara så känsliga, men jag tror det nu i mitt fall med tanka på den bakgrunden. Känns bra att vi inte bokade Thailand utan Kanarieöarna nu. Kommer låta honom ha Sverige-tid hela veckan där så det inte blir krångel två ggr på en vecka.

Annars har jag ont i fogarna idag. Fick störe nålar igår än sist på akupunkturen och det står att man kan få ondare när man svarar på behandlingen. Men så länge det hjälper är jag nöjd förstås.

Hoppas också att det går bra för Lappis och September idag!
    Cicci, Du undrade om Sweet och hon har tagit ett break från tråden, men vi hoppas hon är tillbaka snart!

• Liten med Mindre

Åh - hoppas att någon mer är på att bruncha 18 eller 25:e november - Stockholm. November är en sån perfekt brunch-månad. Lite gråmurkigt ute, och mysigt att sitta inne och babbla. (Säger jag den medan solen gassar utanför - fast det är ju fortfarande oktober idag. )

Tänker ha en lugn dag på jobbet idag. Skriva av mig lite instruktioner till mitt arbete, pyssla lite med bildkursen. Väntar på störtfloden med jobb som väl kommer sista dagarna jag tänker vara här...

Vänner - Kanarieöarna låter inte helt fel heller. Sol och mys med familjen. 1 vecka eller?

Vi konstaterade igår att vi nog kan säga upp vår resplus-försäkring för ett tag. Det blir nog inte så mycket resande utomlands på ett tag.

• Liten med Mindre

BS - är jag tillräckligt rörlig efter Lucia så kommer jag gärna på husvisit. Ni kan ju dölja ouppackade lådor med julpynt då.

Nattson - Det är ju faktiskt en aha-upplevele för många kvinnor också när man väl börjar fundera över hur cykeln fungerar. Inte konstigt om brorsan kände sig lite överväldigad. Kul att han bryr sig om att fråga och ta reda på fakta.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!