• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Vännerfan

Ja, avokado är jättesmart och är ju gott att äta som det är även för oss. Nyss fick prinsen bl.a. hallonsås, men utan florsocker är det ju inte gott faktiskt, rätt surt.

• gosnosen

hej igen! smygläsaren kommer tillbaka med lite frågor. har nu ätit min omgång pergotime och har inte känt av något faktiskt så oron för biverkningar var helt obefogad. ska till doktorn imorgon (dag 13) för att se om det ser bra ut.

min fråga rör något jag läste i en tråd på FL som gjorde mig väldigt orolig. ska givetvis fråga doktorn imorgon, men dit är det ju evigheter. orsaken till att jag fick pergo var att mitt FSH-värde var (enligt doktorn) "något högt" 15 mot normalt 10. enligt skrämseltråden på FL så har folk med 13 i FSH-värde blivit helt utdömda till att få barn på naturlig väg. detta har doktorn alltså inte sagt något om utan bara tyckt att 15 är något högt. är det någon av er som har fått veta vad ni har haft i FSH-värde och vad har läkarna sagt?

tack på förhand från en orolig en!

• Liten med Mindre

Vännerfan - du som gillar choklad måste ju pröva Chocolate Therapy. Mumsigt värre!

På andra plats har vi hos oss New York super fudge chunk. Kan inte låta bli chokladen.

• Liten med Mindre

Gosnosen - fsh-värden kan jag tyvärr ingenting om.
    Hoppas att du får svar.

• Oms

Liten med Mindre skrev 2007-10-31 11:23:56 följande:

Mutter - det är något fel på min favvo-serie på nätet. Plötsligt idag får jag veta att jag inte har tillstånd att titta på den - men alla andra serier på gocomics funkar. Måste vara något tillfälligt tjall på linjen. Cathy är väl den mest harmlösa serien av alla???
    Cathy är ju underbar! får ett mail m dagens sreistrip varje dag - fast fick ingen idag när du säger det , hamm avvatkar en stund - kan ju vara ngt med deras sida kanske?
  • start september

Gosnosen,

FSH är väl beroende av funktionen på sköldkörteln (reglerar bla ämnesomsättningen)? Jag har hört att för höga och för låga värden kan påverka möjligheterna att bli gravid.

Jag tycker du ska be doktorn förklara lite närmare.

FL är fullt av skrämselhistorior ska man komma ihåg, men jag vet att det finns en del om detta där.

Lycka till!

• Oms
    Vännerfan skrev 2007-10-31 12:46:18 följande:
    Om man bara ska testa en Ben&Jerry-glass, vilken tycker ni är bäst??
    Då väljer man cookie-dough helt klart! min överlägsna favorit, men om maken får välja (vilket han alltid gör då det är han som köper Ben & Jerrys glassälskara om han är) så blir det peace of cake - den är inte helt fel den heller
  • start september

Förlåt gosnosen,

insåg nu att jag var fel ute. Det jag pratar om är TSH - det är något annat.

Hoppas du får andra svar som vet bättre!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!