• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

ja, det är ett bra hus för det läge vi är i nu. Vill bo nära stan men ändå lite avsides, barnvänligt, utsikt (typ den enda åsen som finns på 5 mils omkrets, haha), och kattläge. Weeh!

• nennesjuttioåtta

några buskar svarta vinbär så ska nog även tomten bli mysig, nu är det ju bara gräsmatta.

Sorry, nu blev det väldigt OT. Måste jobba också... Vilka r på G med BIM och ÄL? Jag Älar i helgen...

• Lapinette

Telis - vad skoj! Ska du börja gå hos min läkare (själv har jag ärvt honom av min mor som även gick för hans far...helt sjukt, jag vet!). Sekreteraren är supermysig och mottagningen är fin och lugn. Vet inte varför just ordet lugn dyker upp men det är alltid tyst och lugnt när man är där. Sitter i den röda soffan och inväntar sin tur medan jag alltid bläddrar i champagneboken (han är superkunnig inom champagne). När ska du dit? Han brukar vara superbusy men som jag förstått så går vi IVFare före alla andra.

nenne - åter igen superskoj med huset. När blir det inflyttning?

• Tinga

Nenne - jag ÄLar också till helgen, om Pergo funkar som den ska! Har du några bra "tips från coachen" för att liva upp tillvaron i sängkammaren under sådana här "måste"-perioder?

• Lapinette

nenne - såg att du svarat på min fråga redan. Håller med tidigare inlägg, lagom första hus så man inte behöver arbeta ihjäl sig. Vi tittade på något liknande i storlek när vi var ute och jagade hus eller lägenhet.

• BrudSommar2006

Telis, kul att ni är på gång så fort efter beslutet att köra igång!

Nenne, grattis till lyckat husköp, har ni letat länge? Och katt blir det också, nu är jag jätteavis! Maken är lite allergisk men kanske kan det gå ändå men jag vet inte om han går med på det. Hans kusin är lite allergisk också men de har två katter i alla fall och det går visst rätt bra. Men, men, man ska väl egentligen inte, suck. Vi har ju hund redan också men jag har ju tidigare haft en av varje och vill gärna ha det igen. Plus kanin till Iris. Ja innan hon blir stor nog för shetlandsponny förstås... Ja och så har vi ju akvariet fast förra helgen lånade vi ut alla fiskar till en bekant så att vi inte skulle behöva strula med det mitt i flytten!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Mindre och jag propagerar ju för en delfin som en extra kompis. Mycket uppskattat av båda! Dock kör jag efter devisen "en i taget".

Ett bad/dusch med löddrig tvål på väl utvalda delar!

sexiga SMS hela dagen om vad mna vill göra med den andre eller vad man tänker på just nu... , mycket trevligt!

• Telemarkgrrl

Lappis, hon skulle återkomma med en tid efter att hon pratat med honom så jag vet inte än. Hoppas att det blir snart iallafall!

Rent generellt brukar jag föredra kvinnliga gynekologer och går hos en kvinna som är kanonbra. Men dom manliga som jag varit hos på SH har ju varit bra och om både du och din mamma gillar den här så blir det ju säkert bra. Det där med lugnt och skönt låter bra! Det är så viktigt med miljön runt omkring.

• nennesjuttioåtta

tack, tack BS!
    Vi har väl letat i 1,5 år med mer eller mindre engagemang. Har inte bjudit på fler än 10 kanske, men det har inte funnits så mycket intressant heller.
    Oj, vilken farm ni verkar ha hemma! Vi har båda haft katt när vi växt upp, och kanin. Han har haft hund också, men ja gär ingen hundmänniska alls. Ibland längtar jag mer efter katt än efter barn, tokigt men sant!

• Tinga

Nenne - jag tackar och bockar för tipsen! Delfin har aldrig provats hos oss, men de andra aktiviteterna dyker upp ibland. Kanske borde göra det oftare, bara...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!