• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Jag gaggade ju lite om min allergi gentemot begreppet "parmiddagar" igår - hittade precis länken till Magdalena Ribbings spalt där detta avhandlas

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=528514&maNo=-1

Tycker hennes kommentarer är störtsköna

• Liten med Mindre

Nenne - tugga på du. Tror visst att det hinner funka, om det nu funkar alls!

Ha en kalasskoj helg! (om jag glömmer säga det sen)

• Lapinette

Näh Piggelin, jag lär mig aldrig! Undrar hur många gånger min mamma har sagt det till mig.

• Lapinette

Sen det där med att ha middag 17:00. Min make tycker det är helt tossigt när vi har blivit bjudna så tidigt och då pratar vi om min familj där det yngsta barnet är 13 år. Snarare är det pensionärerna som är vana att äta vid den tiden.

• Lapinette

nenne - vem gillar inte hotellrum. Det vi hade i Bryssel var klätt med djurskinn och hade myggnät över sängen. Skithäftigt! Fast nu var det nog inte inredningen du menade utan det man kan göra på hotellrum. Varför känns det härligare när man är iväg så där?

• viktualia

Förresten - mitt i allt IVF-prat här i tråden råkade en kollega avslöja att deras två barn (det ena planeras födas om en månad) är tillverkade med hjälp av IVF i Falun... Jag känner varken kollegan eller hans fru speciellt väl så jag frågade inget, men han verkade väldigt nöjd med Falun.

Själv tyckte att det kändes RÅSKUMT att ha en MASSA kunskaper om något som jag inte varit i närheten av... hm... man får nog en del "bildning" i den här tråden!!!

• Piggelin1

Lappis - min mamma lever lyckligt ovetande om alla mina baksmällor genom åren.... Ojojoj, lite av känslan - hon skulle bara veta.... Har sett henne hyfsat ordentligt på lyset en enda gång i hela mitt liv. Otroligt ordentlig & måttlig, precis som min storasyster.
    Så då var jag ju tvungen att offra mig & ta igen det desto mera Typiskt lillsyrra-uppror

• muggles

Tack för alla förkylningstips - har nu sparat ner dem i ett separat dok på datorn (kan ju inte leta igenom 100 sidor här i tråden när jag är desperat mitt i natten )

Jag tog en redig sväng in till stan idag, gick in till Åhlens (tog ca 50 min). Lagom tills jag var framme vaknade goa Moa - typiskt tänkte jag. Men "näe, nu har jag gått hit, då ska jag handla också!" så jag åkte upp till barnavdelningen. Trodde jag. Det tog först 100 att vänta på hissen (det är rätt MÅNGA barnvagnar som vill transportera sig mellan våningarna!) och när jag väl kom upp så var ju barnkläderna flyttade till 2 våningar ner! Nåväl, Moa var vaken men fullt upptagen att titta på allt färgglatt som hängde från galgarna så det gick bra att browsa runt och plocka ihop en del kläder. Men kunde bara hitta EN omlott-body, fattar inte varför det är så ont om dem. Lagom tills vi skulle betala hade hon tröttnat. Och då kom jag på att den där vacuumpumpen ju fanns på övre våningen där jag varit först, så det fick bli en annan gång Nu har jag iaf handlat lite barnkläder som jag tycker är snyggt och som matchar, det vi har fått är i alla regnbågens färger (och inte alltid det jag själv skulle valt...).

Nä, nu ska jag ta och sätta in lite bilder i ramar som ska upp i hallen. Skickade beställning på bilder till Crimson (superbra kvalitet och billigt - kostar bara ca 1,50 kr per bild!) igår och idag kom de med posten. Otroligt snabbt! Kan verkligen rekommendera dem om ni vill framkalla digitalbilder! www.crimson.se/

• muggles

100 år skulle det varit...

Nenne: knapra du på med Bisolvonet. Jag gjorde aldrig det så där 100-procentigt så jag är inte säker på att det var det som hjälpte. Men Cicci är ju övertygad

• start september

Hej i tråden!

Här är det segt i väntan på nästa VUL av cystan på onsdag. Pratade med läkaren idag och frågade om cystan kan bero på extradosen progesteronet. Han ville inte riktigt svara, tydligen har det hänt förut att någon fått cysta i ett liknande fall, men samtidigt får folk cystor även utan extra prog utan att man vet varför. Inga svar alltså.

Jag ska börja trappa ner med det extra progesteronet nu, känns bra med tanke på cystan men lite nervigt att det ska påverka graviditeten på något vis. Men moderkakan ska jag tagit över nu i vecka 11.

Vi fick kallelse till både KUB och UL med posten idag, känns lite nervigt men bra.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!