• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

ojojojojojojojojojojojo nu har vi blivit med hus!!!!!!!!
    o

Och som vanligt köper vi saker när det är som sämst. Dagen före jätterean, Dagen efter att rean är slut, dagen de säger att bopriserna går nedåt och dagen de säger att de ska höja räntan. Perfekt tajming som alltid, alltså. WEEEH! Jag gillar att köpa saker till fullpris!

Nåja, det känns bra hur som helst och ett rimligt pris (1,6 mille) dessutom. NU SKA VI KÖPA KATT!! ÄNTLIGEEEEN!!!!!! Hur vad det nu, en Somali om man ville kramas och få den att hämta tidningen? Iofs har jag haft bondkatter som kunnat öppna dörren och komma när man ropar, och som varit grymt keliga. Men man kanske skulle slå till på någon "riktig" sort? Vad säger experterna i tråden?

Bisolvonet var mer en grej eftersom jag kom på att jag inte riktigt testade det fullt ut sist. Det blir ju inte riktigt riktigt den här gången heller men ändå. Jag tror inte på det men andra gör ju det så då är det väl bara att börja medicinera då. Kan ju inte skada.

HAHAAAAAA!

• Oms

Nenne - grattis till huset! vad roligt! och en katt oxå - vad jag blir avis!!! Japp, Somali sägs vara bland de smartaste katterna tillsammans m Abessinier och jag vill OCKSÅ ha katt!!! fast hur klarar jag mig utan

• Telemarkgrrl

Vad roligt, Nenne! Grattis! Har du någon länk??

• Liten med Mindre

Oj, grattis nenne - hus så där bara?!? Utan att konsultera oss först?

Då ska du se att det snart trillar in en bebis också bara för det - mitt i renoverandet, när ni har som sämst med pengar och ork.

Och en katt!!! *avis så jag blir grön* Vad mysigt! Ska det vara en katt som får gå både inne och ute skulle nog jag o maken satsa på bondkatt. Är det mer åt inne-hållet till så vill jag ha raskatt, och för maken kommer innekatt inte i fråga alls. Så det blir inget .

• Liten med Mindre

September - du får säkert jättebra hjälp med cystan. No worries! (jättelätt att säga i alla fall)

Skickar över en bunt kramar och god tur!

• Liten med Mindre

Och - på tal om bilder så har jag snart tagit mig samman och sorterat ut de bilder från de senaste 3 åren som jag vill beställa. Hugaligen vad det blev många. Brukar också använda Crimson, de är supersnabba verkligen.

• Mrs  B

Godmorgon!

Nu har jag äntligen fått sova bra en natt. Hurra!!!!!
    Sonen kom dock in vid två tiden men annars fick jag sova bra i vår säng mellan 22 och 06. Det är grejer det.

Efter allt rostat bröd igår är magen väldigt trög idag, tror ni att man kan ge sig på att äta knäckebröd eller blir det för bra för magen??????

• Liten med Mindre

Testa lite knäckebröd du. Det behöver ju inte bli flera kilo för det. Eller kanske mixa en smoothie med bär som kan få lite fart på magen?

Skönt med god nattsömn. Snurrar som en tok i sängen och trasslar in mig i alla mina kuddar. Och sen börjar rumpan göra ont så att jag måste sitta upp och stretcha - sen trycker blåsan på, eller så är jag törstig.

Funderar på om vi borde sätta upp en extra säng i ett annat rum, där en av oss får sova i lugn och ro under "krisnätter". Eller snurra ifred kanske...

• Lapinette

nenne - grattis till hus och snart katt...och därefter kommer säkert en liten knodd!

muggles - en till som framkallar via Crimson. Ska snart börja med fotoalbumen. Har nu fyra tomma album och ett gäng foton som ska klistras in. Superbra att göra nu när det mörkt ute och man kan sitta inne och pyssla. Det är bara att just nu plöjer vi femte säsongen av 24 så vi sitter som klistrade framför tv'n.

• Tinga

Nenne - grattis till husköpet! Om ni köpte till ett vettigt pris och gillar huset så spelar det ju ingen roll att det nu sägs att priserna är på väg ner. Förmodligen kommer ni ju att bo där länge, och då har säkert prisbilden hunnit svänga igen, innan det eventuellt blir dags för er att sälja.

Angående bisolvon tror jag inte att man behöver börja med det redan vid mens för att det ska göra nytta. Jag menar, ska det vara slemlösande och göra någon nytta under en förkylning måste det ju ha en ganska omedelbar verkan, för vem vet två veckor i förväg att man kommer att få en förkylning som kräver slemlösande medicin? ;-? Själv äter jag bisolvon den här cykeln, eftersom Sweet fått info från sin gyn att Pergo kan ha en "slemförtjockande" effekt, men jag började en vecka efter mens, dvs en vecka före förväntad ÄL och det tror jag räcker mer än väl. Egentligen tror jag att bara några dagar räcker, men eftersom jag nu har tabletterna hemma tänkte jag att jag lika gärna kan äta dem en vecka.

Apropå tidig ÄL så ska jag imorgon börja testa med ÄL-test igen, för att se om den är på gång. Jag förväntar mig full böj på torsdag eller fredag, för ÄL bör dyka upp på lördag eller söndag om Pergo håller vad det lovar.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!