• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Nattson

Godmorgon på er!

Piggelin undrade vart i landet jag kommer ifrån, bor lite norr om Stockholm. Åt samma håll som Koko tror jag

Vi framkallar också bilder via crimson! Min man älskar att fotografera så det blir en del bilder!

Nenne, grattis till huset!!
    Vi köpte hus i februari och det är en hissnande känsla. Men väldigt roligt att inreda osv. Just nu försöker vi måla om i hallen. Tror att vi har 10 provburkar hemma och ingen av dem vill vi ha. I söndags satte vi oss ner och kom överrens om att börja om från början. Vi ska grundmåla allt vitt och sedan försöka komma på vilka färger vi vill ha. Just nu har vi lite mörkbrunt på ena väggen ( tänkte ha fondvägg i den färgen) lite vanilj, lusare brunt och en tredje färg på en annan vägg... *Skrattar* det ser hemskt ut och vi kan inte komma hitta den färg vi vill ha. Ja ja OT var det här...

• Mrs  B

Liten med Mindre
    Vad bra, för då blir det ffrukost nu!

Nenne
    Grattis till huset!
    Är likson många andra nyfiken på hur det ser ut.
    Bra pris också!

• Lapinette

Själv ska jag till Sophiahemmet och lämna blod tidigt imorgon för att sedan få veta resultaten på eftermiddagen hos min läkare. Om allt gått enligt planerna ska jag då vara nedreglerad och börja med sprutor på torsdag. Spännande! Samtidigt som jag undrar om jag är nedreglerad då jag nyst så himla mycket under sprayandet. Vi får väl se!

• Liten med Mindre

Oj, hoppas verkligen att nysandet inte har sabbat för dig Lappis! Såååå spännande om det är dags för fortsättning nu!

• Lapinette

Har varit inne på FL och där på en ganska så sansad tråd (för att vara FL) så var det någon smart tjej som undrade om sommartiden. Har inte alls haft den i åtanke utan fortsatt ta min nässpray typ 8-9 och 20-21. Ja, ja...lär väl höra av min läkare imorgon om jag borde varit mer puntklig.

Sen var det en tjej där som stod i kön för IVF genom landstinget. Kön i Stockholm är 1 år och 9 månader!!!

• Vännerfan

... och vi använder också Crimson! Tror att mina foton borde komma idag. Ja, visst är de snabba och bra!

Tjejer, jag såg mailet ang. träff på lördag. Jag ska bara höra med maken först vad han/vi har för planer då. (Förutom att jag ska ut och partaja och dansa med dansklubben på kvällen, jehoo!)Plus att det är danstävling på dagen också som jag hade funderingar att gå och titta på egentligen. Har pratat med en kompis om det, så jag ska höra med henne också vad vi egentligen har sagt. Jag hör av mig!!

Måste sticka, prinsen har lärt sig gå över trösklar med gå-stolen samt dra i dukar....

• Piggelin1

Vad duktiga ni är som beställer en massa foton - själv har jag nog inte printat en bild sen jag köpte min digitalkamera för tre år sen... Sorterar bilderna i mappar i datorn, efter händelser/resor etc och that's it liksom...
    Mannen min fotar ju massor & är oerhört duktig & han har beställt några böcker med sina bilder via nätet & sen printar vi hemma i skrivaren ngngång ibland, om man ska göra ett hemmagjort gratulationskort eller så. Har x antal år/högar med foton liggande från tiden innan digitalfotonas entré i mitt liv - inte ens de lyckas jag klistra in i album... Är såååå tråkigt & jag lyckas aldrig komma till skott...

Nenne, grattis till huset! Kul!

Såg kattdiskussionen - är rejält allergisk & måste tyvärr undvika att hälsa på folk med katt i möjligaste mån. Speciellt nu när jag är gravid & inte får stoppa i mig mina vanliga "droger"... Så några djur lär det aldrig bli hos oss...

• Piggelin1

Just det förresten - chattade lite via Skype med Sweet igår kväll - hon bad mig hälsa till er allihopa så jättemkt. Ev skulle hon kika in lite senare i veckan

• Lapinette

Saknar Sweet jättemycket! Var på väg att skicka ett mail till henne igår. Jag hoppas hon kommer tillbaka!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!