• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

Muggles - nässug är super! det finns många olika men den som är bäst i test heter Näsfrida och den köper man i babybutiker. sen har du ju renässans (pipetter ej spray)som man kan ge till de riktigt små då det bara e koksalt lösning ( minns hur dottern grät floder när vi tvingade i henne det - men det hjälpte hon kunde andas sen! från 2 månader kan man använda ngn av nezeril sorterna tror jag, men fråga på apoteket redan nu - alltid bra att ha hemma!

alvedon suppar vill du nog ha hemma oxå, fast vänta nu, är det 3 månaders gräns där kanske? minns inte så noga. för när bebisar får feber får dem FEBER! dvs upp mot 40 grader (de kan inte reglera temperaturen som vi kan)och kan behöva hjälp m att sänka den (badda m kallt vatten sova utan täcke etc etc) dottern fick feberkrmaper rätt så ofta som liten och de första gångerna var jätteläskiga då ögonen vändes bakåt och hon var spänd som en fiolbåge och bara krampade - men man vande sig -det var bara o gå ut på balkongen och kyla ned henne (vintertid) så gav kramperna med sig. det är inget farligt så länge man kan häva dem rätt så fort.

förkylda ammandes bebisar är hemskt jobbigt - speciellt om de dessutom har napp... men men man överlever det med

• Oms

tubbies - låter som ett mkt smart drag att låta din man få kolla upp de olika ställerna alternativen även om du har en "favorit" klar. Som Jungfru vill man ju gärna göra egen research när det rör sig om viktiga beslut...

• Mrs  B

Muggles
    Har aldrig använt "nässugen", men har hört mycket positivt om den.
    Alvedon, stopiller och flytande
    Nezeril

Men kolla alltid vilken ålder bebisen ska ha för att kunna använda de olika produkterna.

Rekomenderar Alvedon flytande när det är dags för tänder. Gnugga lite med Alvedonen där det gör ont, gör susen! Tips från BVC.

• Liten med Mindre

Mrs B, hur går det med magen? Har sopp-problemen lugnat ner sig? Du kanske skulle ha nytta av att äta något starkare lactobacill-preparat regelbundet, i förebyggande syfte? (Typ Lactiplus eller proviva shots?) det sägs ju att det ska bygga upp tarmfloran så att inte elakingarna får fäste.

• fru AM

Ser att ni avhandlar "nässugar" ... Blev avrådd på Apoteket att köpa den - de sa att "de funkar ändå inte" ... De tyckte att det bästa för småbebisar var näsdroppar (Renässans eller Nezerils och när man tömt ur själva dropparna ur pipetten så kan man använda pipetten som en engångsnässug (trycka ihop den, stoppa in i näsan, och släppa ...) Kanske värt att prova?!

• fru AM

MrsB - smart att gnugga med flytande Alvedon (det ska jag testa om hon får tandsprickningsproblem. De första (hittills enda) två kom smärtfritt men nu bode det vara dags för övertänderna snart!). Ska man ta på en tops då eller?

• Nattson

Hej,

Nu har jag följt er tråd sedan den började och nu tänkte jag att jag skulle sluta smygläsa och göra riktig entré om det går bra?!

Vi har försökt sedan juli i år, och just nu jagar jag äl med stickor men än så länge har jag inte fått någon böj...

Det borde finnas ett test som säger: Du kan bli gravid, eller du kan bli gravid men du behöver lite hjälp på vägen. Tänk vad lätt det hade varit då... eller? Lättare i allafall inbillar jag mig

• Oms

fru AM skrev 2007-10-29 14:40:06 följande:

Ser att ni avhandlar "nässugar" ... Blev avrådd på Apoteket att köpa den - de sa att "de funkar ändå inte" ... De tyckte att det bästa för småbebisar var näsdroppar (Renässans eller Nezerils och när man tömt ur själva dropparna ur pipetten så kan man använda pipetten som en engångsnässug (trycka ihop den, stoppa in i näsan, och släppa ...) Kanske värt att prova?!
    synd att hon avrådde dig - de fungerar super och jag har itne hört att ngn inte gillat den utan tvärtom - de är tom oumbärliga när det är riktigt mkt slem. börjar du då m renessans (nezeril fungerar oxå ,men då måste de väl vara 2-3 mån tror jag) och låter det verka lite innan du tar nässugen så får du ut massor -jättebra! en pipett får ju inte alls samma vaccum som en nässug.
  • Oms

Mrs B skrev 2007-10-29 13:00:52 följande:

MugglesHar aldrig använt "nässugen", men har hört mycket positivt om den.Alvedon, stopiller och flytandeNezerilMen kolla alltid vilken ålder bebisen ska ha för att kunna använda de olika produkterna.Rekomenderar Alvedon flytande när det är dags för tänder. Gnugga lite med Alvedonen där det gör ont, gör susen! Tips från BVC.
    det tipset har jag aldrig hört - låter dock supersmart och det ska jag komma ihåg för framtiden - för barn som håller på o få tänder e ju inte kul - dottern fick alltid feber o dålig mage då...
  • Lapinette

Nattson - välkommen in här och lycka till!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!