• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Telis - känner igen känslan sååååååååå väl! Det är sååååååååå himla jobbigt! Nu när man är såhär "gammal" så tar det ju nästan två dgr innan man är människa igen! Fast inte ska du sluta dricka alkohol helt

Muggles & jag pratade förresten på tfn innan ikväll & spånade lite på när vi kan tänkas träffa dig på lördag. Är du fortfarande på?! Vi pratade om att ses ngnstans på stan vid halv ett-ett-tiden - kan det funka?

• Telemarkgrrl

Piggelin, näe, om ett par månader eller så är jag kanske redo att börja smutta på något alkoholaktigt igen.

Jag är absolut på att träffas på lördag och tiden passar perfekt! Pratade ni om något speciellt ställe? Jag hittar inte så värst bra i Göteborg men maken kan nog guida mig rätt. Jag ska inboxa dig och Muggles min vanliga mejladress och mobilnummer, dom kanske kan vara bra att ha. Om du måste sms:a och säga att du är på väg till BB eller så.

• Piggelin1

Moppy,
    vi var nere i Varberg & spanade in förlossning & BB där i onsdags kväll.
    Håller med om att förlossningsavdelningen var mkt lugnare än jag på ngt sätt hade målat upp för mig också. En hel del folk här i Gbg väljer nämligen Varberg framför Mölndal eller Östra eftersom man får stanna så länge man vill/behöver i Vbg.
    Fick testa lustgas förresten, fast jag fick nog inte i mig så mkt - för jag kände inte ngt speciellt alls! Ngn annan i gänget kände sig klart salongsberusad - blev nästan lite avis, det var ju ett tag sen man var det
    Hur som helst, så känns det som om Mölndal ligger högst upp på vår lista, men om det är fullt när det väl beger sig, så får vi väl se hur vi gör då. Spontant känns det som Östra ligger sist, men man vet ju aldrig hur man känner i skarpt läge!
    Men på tal om studiebesök - när vi var uppe på BB-avdelningen såg vi ett par dygnsgamla bebisar, känns fortfarande väldigt overkligt att om några veckor så är vi där!
    Min värsta oro inför förlossningen verkar ha lagt sig sig nu - känns verkligen skööönt!

Sist men inte minst, blir lite avis på dig Moppy som bor i Sthlm där man inte tillåter ngn gå längre än 41+6 dgr, i Gbg är det 42+6 som gäller... Typ enda stället i Sverige som fortfarande kör detta - lär enbart vara av ekonomiska skäl... Känns sådär, även om sannolikheten att verkligen gå så länge är väldigt liten. Mitt förtroende för sjukvården i denna regionen är sådär sen tidigare...

• Piggelin1

Men vad fasen, skrev precis ett långt inlägg till, allt var en massa OT & så försvann det! Grrrrr

• Piggelin1

Skrev iaf att jag haft en superskön & lugn helg utan måsten!
    Var hos en perukmakare i fredags em & fick en lektion i allt som finns att tillgå på den marknaden. Tydligen är det leveranstid på 2-3 månader, men även om jag har en massa hår på väg tillbaka nu, så tänker jag se till att skaffa en, vet ju inte hur länge håret vill stanna denna gång...
    Väl hemma sen så stöp jag i soffan en timme & sen blev det lite matlagning, två recept ur Leila Linderholms senaste kokbok (ngt år gammal tror jag). Yummie för båda två!
    Igår blev det en vända på stan & sen tjejmiddag på kvällen. Kul! Idag på fm kom en Sthlmskompis (m sina två barn) på frukost/brunch hem till oss - vi körde bla med hallonsmoothies, amerikanska pannkakor, färskpressad juice, croissanter & en massa annat gott, mmm! Efteråt blev det en vända till en lekplats i närheten - & det regnade bara mer & mer... (en känsla av vad som komma skall?!) Sen drog de vidare & jag hem till soffan där jag tog en tupplur & sen läste i en riktig sån där supersimpel bok - Matilde av Denise Rudberg. Massor av stearinljus tända, ute spöregnade det & det var bara brasan som saknades - veden var slut Får skicka ut mannen att shoppa nytt till veckan! Känner mig riktigt nöjd med att jag slappat såhär mkt & det gör verkligen nytta nu känner jag, när jag ändå är ganska trött

• Piggelin1

Jösses, vilken monolog detta blir!

Lappis - hur gick middagen igår?!

BS, kunde inte låta bli att fnissa lite över att du skrev om "parmiddag" - jag är nämligen väldigt allergisk mot just uttrycket "parmiddag". Visst att det råkar bli par ibland när man kör middag, men lika gärna kan det ju vara ngn med som är singel. Minns att Magdalena Ribbing skrev ganska roligt om just detta begreppet i sin spalt i DN för ngt år sen Har nog länken sparad ngnstans, den är nämligen en av mina favoriter som jag & några tjejkompisar återkommit till rätt många ggr

• Piggelin1

Telis,
    Muggles & jag har spånat lite, men inte ngt konkret ännu. Antingen kan vi ju ses vid Kopparmärra & utgå därifrån, eller så kör vi på ngt ställe i Haga & ses i de krokarna. Men vi bestämmer det via mailen i veckan!!

• Vännerfan

Puh, där gick äntligen min fotobeställning iväg! Men det tog en himla tid även fast jag hade koll på vad jag ville ha till slut.
    Tack för tipset om sån där bok Mugglan! Kan nog bli sån julklapp här med då. De äldre har börjat vilja ha foton i A4-format från skrivaren hellre än "riktiga", så det skulle nog vara ett vinnande koncept!

Piggan,
    Vi var på Hos Pelle. Det var vårt favoritställe innan de bytte koncept. Detta nya hade vi inte testat, men det var riktigt bra det med (även om det var strået vassare innan). Egentligen hade vi önskat oss middag på Kock&vin eftersom vi aldrig varit där, men de som gav oss detta visste att vi gillade Hos Pelle och var nog aldrig inne på vår önskelista. Men Kock&vin ska det bli nästa gång vi kommer ut!

G Chocolat är antecknat!! Blir det nästa tråddejt där då månne??? (Snääääälla!)

Överlämning till vikarie ja... Hmmm. Det var ett projekt jag tog på rätt stort allvar. Men om 2 veckor ska min vikarie sluta - hon ska bli mamma! Så nu kommer det en konsult in i stället.

Vad spännande det ska bli sen att se dig i en peruk, Piggan! det kommer säkert bli jättefint! Har du bestämt vilken typ du vill ha?

Nu ska jag joina mina pojkar och gå till sängs!

• Piggelin1

Men Telis - det där är ju ett ställe som man bara MÅSTE känna till
    Dvs platsen med stort P, där man träffas om man ska ses på stan!
    Ungefär som att ses vid svampen på stureplan eller möjligen utanför NK på hamngatan i Sthlm

Vänner - klart att vi kan köra G Chocolate nästa gång! Mer än gärna!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!