• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Brudsommar - japp, jag har tänkt samma tanke... och det känns ju som en rätt skojig "uppoffring"... hi hi...

• Mrs  B

Vänner och BrudSommar2006

Jo, tack, nu börjar det kännas ok igen och jag hoppas verkligen också att jag slipper det här på ett tag men TYVÄRR älskar de här bacillerna mig.

Tänkte skicka iväg ett förslag på att det hade varit bra om någon uppfunnit vaccin för magsjuka också och inte bara den vanliga influensan.

Har i alla fall fått i mig lite soppa nu, gott, för innan har det bara blivit skorpor, bananer, rostat och blåbärssoppa.

Ska vara hemma imorgon och sen är jag ledig tisdag och onsdag, så på torsdag ska det nog inte vara någon fara att vara på jobbet igen.

Hoppas på bättre tider!!!!

• junilejon

Hej alla tjejer...har nu läst okapp!! Phu....

Telis...fan vad synd att tanten kom igen...att hon inte skäms!!!
    Hoppas att du mår bättre nu...

Tinga,hoppas att gåsemiddagen hos svärföräldrarana var god!!

Ang ert snack om kläder,så slänger jag med av mig mina jeans och bh (behöver ju igentligen ingen bh) och på med ett par mysbyxor och morgonrocken....jag bara älskar det! Har nog 10 par mysbyxor och 4 st morgonrockar

På onsdag är det begravning för min kompis,jag har skrivit en dikt som jag tänkte läsa upp,den går så här!!

Vår ängel Kristian

En ängel kommer att födas snart,
    en ängel som fanns hos oss försvann.

Maria din väntande fru,
    förlorade dig sin älskade man.

Erat ängla barn som inte alltid förstå,
    att lyckan som kommer,kan även vara den som går.

Men bara en liten bit ovanför oss alla,
    dit där solen skiner och regnet väntar på att få falla.

Kärleken lever i dig evigt kvar,
    starkare i vår minnen förallt du gav.

Så nu när du mot himmlen far,
    vill vi säga farväl Kristian vår fina vän,
    farväl tills den dag vi ses igen.

Vad tycker ni? Kan jag läsa upp den?

• junilejon

Mrs B

Ja jag hoppas verkligen attdu bli bätter snart...ska nog hålla mig borta ifrån dina trakter så att man inte åker på något

• Izzie

Åh junilejon... Blir alldeles tårögd. Jättefin dikt! Jag tycker absolut att du ska läsa upp den om du känner att du fixar det. Själv är jag så jäkla blödig att jag förmodligen inte skulle ha röst nog att klara av det.

• Izzie

Mrs B, trist med magsjuka nu igen. Det är ju bland det värsta man kan ha när det handlar om "vanliga" sjukdomar, så jag förstår att du är rejält less på det. Det suger ju så mycket energi från kroppen när man förlorar så mycket vätska. Du får se till att dricka mycket. Har du prövat resorb? Brukar funka hyggligt tycker jag. Känns som kroppen återhämtar sig lite snabbare med det. kram!

• Mrs  B

Junilejon

Ja, det är nog ett smart drag och inte åka hit till till dessa krokar eftersom det går väldigt mycket här just nu. Sonens dagis är invaderat av magbaciller......

Tycker absolut att du ska läsa dikten, den är jättefin.
    Jag läste en dikt nu i fredags på min farmors begravning och det kändes bra. (Det är vackrast när det skymmer av Pär Lagerkvist)
    Även när min syster dog skrev jag en dikt och läste upp i skolan. Bra terapi ibland faktiskt.

• Mrs  B

Izzie

Vad är resorb för något??????

Tacksam för alla tips!

• start september

Tror också på Resorb - det är brustabletter du köper på Apoteket (vätskeersättning). Då får man sig lite salter och socker förutom vatten och då blir man piggare.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!