• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Fniss.... det verkar bara vara maken och jag som myser i soffan i samma kläder som vi går till jobbet i.... mysko!!! Jag har jeans eller snyggare byxor - till soffmys och till jobbet!

• Mrs  B

Hänger på dem som byter kläder så fort man kommer innanför dörren hemma. Hatar att gå i jeans hemma, mysbyxor är ju så mycket skönare.
    Men mannen min är precis tvärtom.......

Älskar saltlakris!!!!!!!!!!!!
    Och särskilt franska pastiller. Mums!!!!

Älskar även choklad, men eftersom jag är nötallergiker så får jag inte äta så mycket av den varan och just nu får jag bara halsbränna av choklad, så det känns sådär.

Ikväll lagar mannen mat, vilket inte hör till vanligheten, och sonen har redan somnat så det blir nog väldigt lugnt och skönt ikväll.

Annars gick begravningen av min farmor bra och det kändes skönt att ta ett sista farväl.

Tinga
    Gåsamiddag är ju såååå gott, förutom svartsoppan!
    Fast kalkon och kyckling är ju förstås godare.

• BrudSommar2006

Läser gärna OT inlägg, själv skriver jag ju mest om Iris, jag orkar inte tänka längre än dit näsan räcker just nu! Jag har t ex lärt mig att det verkar finnas en massa trevliga godisbutiker i Göteborg, chokladpraliner, gammeldags godis och saltlakrits, mums! Fast vad i hela friden är franska pastiller??

Liten, jag orkar inte heller med fester eller större middagar med småbarn, fast jag sitter ju på andra sidan än så länge, det räcker att få åka på middag hos bekanta ibland - klockan 17 helst!! Så småningom kanske man kan fundera på barnvakt, vi har ju barnvakt redan nu men eftersom hon är lite besvärlig på kvällarna fortfarande så lämnar vi bara bort henne på dagtid än så länge och bara till mina föräldrar.

Lapinette, kul med parmiddag, njut av det sista vinet på ett tag nu då!

Mrs B, skönt att begravingen kändes bra och nu är avklarad.

Trevlig helg alla!

• Telemarkgrrl

Ååååh, kan man dö av baksmälla?! Jag hann aldrig till vitlöksdippet och lakritsen utan drack kopiösa mängder vin på jobbets afterwork. En massa vin på tom mage är inte bra utan jag blev väääääääääldigt full. Så nu är jag bakfull och kan inte sova och har mens. Dessutom är jag vrålhungrig eftersom jag inte har ätit något sen igår lunch men magen bara vänder sig vid tanken på mat.

• BrudSommar2006

Men Telis! Hoppas att du hade kul innan baksmällan slog till i alla fall, det var du värd efter att den eländes mensen slog till. Vad var det nu igen man skulle gå in och ändra för att få rörliga gubbar? Jag har fått ny dator, har installerat programmet men hittar inte ditt gamla inlägg. Väntar inget svar förrän du kryat på dig!

• viktualia

Brudsommar - addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/375

Telestubben - näee stackars vännen! vet precis hur ruttet sånt där känns!

Själv - ska maken och jag iväg på gourmetweekend och jag har just insett att jag inte har nåt vettigt att ta på mig, min bantning har gjort att alla kläder som passar för finare middagar är för stora.... så nu blir det panikshoppning i hålan...

• BrudSommar2006

Vickan, när jag klickar på länken så får jag bara upp den här sidan en gång till??

När ska ni åka? Kommer maken att sitta i bilen och rulla tummarna med väskan packad medan du rusar runt och letar kläder? Ha det så bra i alla fall, gourmetweekend låter helt fantastiskt trevligt!

• Telemarkgrrl

BS - man måste gå in på Options och ändra Insert Action till Copy to clipboard. Sen är det också viktigt att komma ihåg att använda Insert HTML code och inte Insert forum code, vilket man skulle kunna tro.

• Telemarkgrrl

Åh, jag tror inte jag har varit så här bakis mer än ett par gånger tidigare och jag är ändå en sån som alltid blir bakis. Jag ska aldrig mer dricka alkohol! Från och med nu är jag nykterist.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!