• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Jaha, tråden rullar på och det är de vanliga gamla goingarna som tjötar här ser jag!

Jag har haft en full vecka och nästan ingen datortid. Usch, igår stressade jag alldeles för mkt. Hade ju Vänner och hennes lille prins inbokat och sedan fick jag för mig att jag skulle på drop-in vägning på Bvc och dessutom skulle vi titta på min kompis lilla nytillskott (1,5v gammal). Så jag var bara hemma och vände i princip, med supersnabba blöjbyten och matningar. Moa sov ingenting i stort sett på hela dagen kände mig som en dålig mor. Nåja, idag har jag bättrat mig. "Bara" en lunchdejt och hon har sovit i flera timmar i vagnen nu.

Igår när vi var och hälsade på min kompis med den lilla 1,5v tjejen så kände jag bara "tack gode gud att den första tiden är över!". De matade i stort sett hela tiden när vi var där, både amning och ersättning om vartannat. Så fort hon pep fick hon mat. Och vi sa till varandra efteråt "ja just det, det var ju såå det var!" Man är så osäker i början och löser allt med mat. Jag är helt övertygad om att de öser i henne för mycket... Men min kompis verkar ta det tecknet att hon inte spyr (som Moa gjorde) som ett tecken på att det inte är för mkt, men det är ju inte alls säkert. Moa har ju säkert lite defekt magmun men det har väl antagligen inte den här tjejen. Det är såå skönt att ha fått liiite koll iaf. Men vi sa inget, kändes inte som att de ville få ovälkomna råd...

Iaf, här verkar det vara lite annan action på gång. Har tyvärr inte hunnit läsa ikapp men Lappis verkar vara på G nu. Spännande! Men Telis fick tant eller?!

BS: kul att höra att det går bättre med Iris!

• Telemarkgrrl

Tinga, det är helt okej. Tack för kramen!

Lappis, ja det var egentligen dags igår. Men det blev idag istället. Jaaa, varm depparmantel, det låter underbart!

Jag är ensam hemma ikväll så jag ska hinka vin tills jag blir full och äta syndiga mängder med vitlöksdipp. Av hänsyn till maken gör jag aldrig det när han är hemma och ikväll har jag ett ypperligt skäl för att tröstäta och tröstdricka.

• fru AM

Åh, Telis! Så ledsen för din/er skull! Stor kram! (Och tack för fin komplimang tidigare. Snygg o cool är inte riktigt så som man känner sig som icke-utsövd och oglammigt mammaledig - men det är ju trevligt att man kan se ut så ibland ändå )
    Kramkram igen!

• muggles

Sept: vad skönt att det "bara" var en cysta som gjorde ont! Skönt att ha fått se pyret igen också.

Oms: som vanligt har du kloka råd!

Såg att frullan gjorde ett snabbt inhopp från myspyset. Då blir det du som startar nästa tråd då Lappis?

Det här med att det är så mysigt med en bebis - jag tillhör nog ett annat läger... Jag träffade ju en gammal gymnasiekompis som jag brukar luncha med en gång om året ung. Hennes 1,5 års dotter var med på lunchen och plötsligt insåg jag varför jag skaffade barn! Hon var hur charmig och rolig som helst - ung överallt på en gång. Missförstå mig rätt - Moa är ursöt och charmig hon med men det är ju roligare med ett barn som kan prata och fara omkring (och på ett sätt jobbigare också förstås).

Telis: det låter som en bra tröstkväll! Själv ska jag på disputationskalaset ikväll. Är lite trött och känner mest för att sitta hemma i soffan (och ta mig ett glas vin jag med och skåla för Imperfekta Mamma Klubben) men har vi sagt att vi ska komma så... Usch, vad jag har blivit tråkig!

• Liten med Mindre

Hmm - undrar om det är ett tecken på för mycket socker, att Mindre ligger och slår volter i magen. Brukar inte hända annars, men nu efter kexchoklad, lite mörk choklad och en dammsugare + yoghurt så rullar magen väldigt. Borde nog inte äta så mycket sött - men även jag lider av jobbtristessen och piggar upp timmana vid skärmen. *skäms*

• muggles

Förresten är Moa 2 månader idag Shit vad tiden går fort (cliché jag vet).

Liten: jag gick in på Majornas Gottebod idag (en gammaldags gotteaffär som jag spanat in) och de hade typ 150 sorter! Nåja, kankse var lite överdrivet men de hade tex svarta tigerhuvuden mm som inte finns kvar annars längre. Mums!

• Tinga

Telis - du är värd all vitlöksdipp i världen!

• Lapinette

muggles - ja, jag tar åt mig uppdraget. Har ju ytterligare några dagar på mig...*börjar bli nervös*.

Telis - så du har gått och väntat. Hatar när tanten är sen! Man får sådana förhoppningar. Visst ska du dricka en massa vin och äta vitlök ikväll!!! Själv ska jag ha värsta vinorgierna imorgon inför min torra novembermånad.

• Tinga

Muggles - åh, tigerhuvuden; det hade jag glömt att det fanns sådana! Nu börjar snålvattnet rinna till, minsann!

• Liten med Mindre

Telis - för att prata om något OT - jobbar du i Framemaker? Har för mig jag har frågat innan, men minnet är väldigt kort.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!