• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nu är jag fruL

jag bara måste få det första inlägget

nu har jag lagt in en lä'nk i gamla tråden hit.

puss på er

nu ska fruLlan sova och kramas med maken

• sweetstreet

Åååååå!!!!

Viftar med krusidullglitter och smäller av en bubbelkork!!!!!! :)

1-års kalas!!!!

• sweetstreet

1 år det är ju egentligen itne riktigt klokt!!!! :?

Men det känns verkligen som att man lärt känna er tjejer!!! Denna tid har varit sådan berg-o-dal-bana att man knappt fattar att man orkar.

FruLLan, hoppas du hinner vara här en del efter att Boris tittat ut också! :)

• Victory

Ja, tänk att det har gått ett år! Jag trodde att jag kom in i tråden ganska sent men det var väl i september-oktober nån gång skulle jag tro så jag har visst hängt med nästan från start ändå!

Sweet! Det skär i hjärtat när du berättar att du mår dåligt! Du verkar alltid vara så positiv i vanliga fall! Men jag VET vad hormoner kan ställa till med! Själv har jag varit på uselt humör i en vecka. Inte direkt deppig, men sur, irriterad och låg. Har inte haft någon motivation att göra något, och jag som hade tänkt få så mycket gjort under min sista semestervecka. Jag tror inte det har så mycket med bebistillverkningen att göra. Snarare är det nog jobbångest och vädret som gör det. Men det konstiga är att jag brukar känna så här inför mens, alltså PMS. Nu har jag haft "PMS" sedan mensen tog slut, alltså helt fel tidpunkt. Så jag undrar ju om det är nån hormonrubbning eller nåt!? Hoppas bara så innerligt att ÄL dyker upp snart!

• MSW

Hej hej nya tråden! *vinkar hejdå till gamla*

Victory & start september: Det är säkert Primolut-Nor jag menar.. Tack för hjälpen.. :) Men är det bara att höra av sig till gyn tror ni? Jag antar att de är receptbelagda...

Start september: Det vore väl en jättebra målsättning med nya tråden att alla ska vara gravida! Det bestämmer vi!! ;)

Sweet: Skönt att humöret har blivit bättre.. Hoppas det forsätter att vara bra/bli bättre..!

Brud i augusti: Grattis, både till att pappan din ska gifta sig och att din jobbgrupp mjukas upp lite!

• Tinga

Godmorgon allihop!

Tänk, FruLlan, att det är ett helt år sen du startade den första tråden! Av nostalgiskäl satt jag och läste lite i den innan, och man kan verkligen konstatera att en hel del hänt sedan dess och att många känslor varit i dagen. Sitter ju nästan här och blir rörd!

Igår kväll kände maken och jag att vi behövde liva upp oss lite, så vi låtsades att vi hade semester! Vi satt uppe sent, spelade backgammon och drack varsin drink! Lite busig måste man allt få vara!

• Tinga

Victory - vilken dag är du på i din cykel nu? Strax över 20? Har för mig att du fick utslag för ÄL på dag 24 senast, så då borde den ju vara i antågande nu. Håller tummarna för det!

Usch för hormoner! Själv verkar det som att mina går bärsärkagång nu, för jag får så grymt mycket finnar. Jättetråkigt! Det brukar alltid bli ännu värre vid ÄL dessutom, så jag är ganska säker på att de verkligen är hormonrelaterade. Jag hoppas ju att det snart ska bli en bebis, så att det är värt allt det här "lidandet", men annars får jag nog snart gå till en hudläkare för att få hjälp. Inte kul att vara 30 och ha lika mycket finnar som man hade som tonåring!

Sweet - testade du med ÄL-stickor för att se vilken dag ÄL verkligen inföll, eller nöjde du dig med VULet? Trots din dipp i humöret antar jag att du ändå ser fram emot BIM med skräckblandad förtjusning, eller? Ibland undrar jag om det är någon mening med att hetssexa i samband med ÄL, för jag tror att om det verkligen är gynnsamma förhållanden just den cykeln så blir man nog gravid även om man bara får till det en gång. Som det diskuterats här förut är det ju inte alls kul om det blir löpande band-principen.

• Tinga

Pudan - vore kul att höra en ny rapport från dig; fortfarande ingen tant?

• MSW

Pudan: Jag håller med Tinga, hur går det?? Låtit bli testet fortfarande?? :)

• -August-

God morgon!
    Jag fy sa tungt med hormonsvangningarna och all pendling mellan hopp och fortvivlan. Matte vi alla fa avkastning pa vara insatser!

Tinga - haha, en drink t o m ! Jag ar en vinfantast (och ol om solen skiner och vi ar ute). Drinkar ar extra festligt. Jag alskar alla med Apple sourz!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!