• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

tjo!

jag var inte på tältsemester... MAJ GODNÄSSSSS.. fniss.. jag var på scoutläger och var ledare för ostyriga ungar mellan 12-16 år... och HUGA vad jobbigt det är.. fast samtidigt superskoj! Hann med en vecka i Grekland också - sol, bad och paraplydrinkar är bra!!!

mitt bantningsprojekt kommer att gå i mål ungefär samtidigt som p-pillren tar slut. Då planerar jag att för första gången på eviga tider ha tagit mig under 70 kg till mina 1,64! OM vi fortsätter skydda oss efter det där så beror det på att omständigheter som nytt jobb el annat kommer i vägen. Dessutom vore det ju skoj att gå runt och vara smal ett tag - fast det känns bara ganska viktigt.. inte jätte..

• Victory

Brudsommar: Nä, det har jag också tänkt på. Alltså att de frågar väl inte om vi prickat äl varje gång. Jag tror verkligen inte att alla är så upplysta. Min oregelbundna cykel är ju också en orsak till att vi inte prickat!! Så vi kan nog med gott samvete söka hjälp och säga att vi försökt 1,5 år. Vi får väl spela lite dumma om de skulle fråga... Fast jag tror inte att de skulle neka oss hjälp även om vi säger som det är. Uppenbarligen har vi ju svårigheter att lyckas på egen hand så det är väl skäl nog!?

Men nu ska jag inte tänka mer på det, jag ska ju glömma bort att jag har äl! (fast idag har jag haft ömma bröstvårtor, det brukar jag inte ha, så jag tar det som ett gott tecken på att jag hade en rejäl äl denna gången! ).

• Bröllopstokiig

Jaså, ingen tältsemester, vilken tur! Jag trodde att ni var tvungna att tälta på lägret.

Grekland låter som en semester i min smak, fast gud vet när vi kommer iväg på en sådan resa, just nu pågår det stora skriket igen, fast jag har just gjort mitt skift och maken har tagit över en stund. Antar att det är läggdags snart så får jag se om hon låter sig ammas till sömns men det brukar inte gå förrän det stora skriket börjar gå mot sitt slut...

Jag avundas din beslutsamhet vad det gäller viktnedgången, jag har blivit en stor fet klump sedan graviditeten känns det som och inte har det blivit bättre av att sitta och fika hela semestern. Det känns inte som att jag kan börja banta på allvar heller innan jag slutat amma, jag har ju svårt att få mjölken att räcka som det är. Fast hellre liten bebis och fet än ingen bebis!

Ska ni ta upp husletandet framöver nu då? Hur går det med körkortet? Letar du jobb aktivt nu också?

• BrudSommar2006

Victory, jag tycker att ni tänker helt rätt. Om ni kan få till det böjdagen och dagen efter så borde ni ha goda chanser och då beror det i alla fall inte på att ni inte prickat rätt att det inte blir något. Sedan är det väl bara de sju genomsnittsförsöken eller vad det nu är som ni ska ta er igenom och då är det ju långt kvar för er innan ni behöver oroa er alls egentligen men sök hjälp nu, varför dra ut på det.

• viktualia

Brudsommar - nu rörde jag nog till det. Visst bodde vi i tält på scoutlägret, men det är verkligen en promenadseger i jämförelse med utmaningen att hålla reda på 25 st virriga tonåringar... det var det jag menade med att det inte var nån tältSEMESTER.....

Bantningen - tjaaa jag tog ju tag i det innan jag försöker mig på att bli gravid. Tanken är att göra det för att jag ska må bra i framtiden. Risken är väl att jag får göra om det efter en ev graviditet... men då kanske jag inte släpar runt på 30 kg för mycket...

... och jag får hälsa dig välkommen till Aftonbladets Viktklubb när du ammat klart!

Körkortet - tack för att du frågar! idag är jag bara SUR, min OTROLIGT tålmodiga make försökte ha lektion i backning med mig men jag blev vansinnig över att jag inte klarade av att backa in i parkeringsfickor och gav upp. Så just idag har det gått åt h-e. Intensivkursen startar 13/8.

Husletandet - ligger på is eftersom det är lågsäsong i hålan. Med lågsäsong menas att det kanske kommer ut ett nytt hus i veckan och eftersom 4 av 5 hus till salu ligger åt pipsvängen fel så ligger vi lågt.

Greklandssemester - var en vecka på Karpathos och det var ljuvligt! Sol, bad, god mat och många paraplydrinkar (japp, jag tog bantningspaus över semestern och kom tillbaka med NOLL kg i viktförändring på 3 veckor trots galen kost!! *hoppistuds* )

• BrudSommar2006

Aha, så ni bodde i tält i alla fall i regnet, starkt jobbat! För jag antar att det regnade på er också?

Jag känner igen det där med att inte ha tålamod när det inte går som man vill men tur att du och maken inte blir osams i alla fall, det skulle nog vi bli! Fortsätt kämpa med körkortet och det brukar ju alltid gå bättre med instruktör man inte är bekant med.

Vilken tur, ja eller skicklighet förstås, att du inte gick upp något under Greklands-veckan, jag har aldrig lyckats åka på sådan semester utan att ha gått upp när jag kommer hem. Får se om det kan bli Aftonbladets Viktklubb sedan då! Fast det är tveksamt om jag har så mycket tid att tillbringa framför datorn med den busiga bebisen att tänka på...

Det är lite lågsäsong på husmarknaden här också nu men det ska väl börja komma igång nu hoppas jag.

IDAG ÄR DEN BUSIGA BEBISEN TVÅ MÅNADER!!!!

• viktualia

Brudsommar - vaaaa??? Är Iris redan 2 månader?!?!? SHIT vad tiden går!!! galet!

Japp vi bodde i tält men "regnperioden" i Skåne var veckorna innan lägret och efter lägret. Under lägret regnade det bara två eller tre gånger och det störde inte ordningen speciellt.

Och japp igen, jag tackar Gud för min tålmodiga make!! Honom blir jag inte arg på när vi övningskör, bara mig själv....

• start september

Vad du är duktig Vickan!

Här funderar jag också en del på bantning men framför allt träning. Sista året har jag inte tränat alls, men försökt gå lite varje dag. Lite slarv med maten också och jag har landat med några extra kilo (jag är inte direkt trådsmal från början). Jag kan leva med dem och något har försvunnit under semestern. Träningen kändes dock som ett problem. Sista veckorna har jag kommit igång och sprungit varannan dag, typ 4-5 km i lugnt tempo + lite enkel styrketräning typ situps och så hemma. Jag mår genast mycket bättre av det - superskönt!

Men frågan är om motion när kroppen är otränad kan gör det svårare för ett befruktat ägg att fästa? Vad tror ni?

• start september

Oj, är Iris redan två månader! Man känner sig som en gammal tant snart när man tycker att det var näsat igår vissa plussade som nu snart ska föda...

Man har väl hängt med ett tag helt enkelt. Jag vet att jag smygläste tråden redan från början, men sen tog mig in i september/oktober när vi verkligen satte igång.

• start september

Jag har fått större och ömma bröst av Progesteronet efter bara 5-6 dagar. Det känns långt att jag ska ta dem 9 dagar till och få en massa symptom som inte behöver betyda något alls...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!