• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Nenne, lycka till med handbojorna! Helt rätt tänkt också, det är viktiga saker det här, timingen är allt! Vadå trött!!!

Lapinette, är du tillbaka nu? Och hemma i nyrenoverad lägenhet? Hur har ni haft det? Måste jag leta upp er resetråd nu kanske.

Om den busiga bebisen håller sig på mattan i morgon så ska jag ringa BVC och boka tid för vägning och mätning, är jättenyfiken.

Måste försöka ringa veterinären också, det verkar inte som om vovvens förmodade ischias i höften har släppt av det antiinflammatoriska han ätit nu i nästan två månader, han fick ont idag igen, suck. Vet inte vad man kan göra heller, det hinner alltid släppa innan man tar sig till en veterinär så de lyckas aldrig hitta vad som är fel egentligen. Nu har han ju inte haft ont på en månad heller och nu är han som vanligt igen. Får se hur det går med hunddagis, tanken är att jag ska se hur jag klarar mig hemma nu själv med Iris och om det går bra att ta sig ut varje dag så kan han ju vara hemma med mig istället, då skulle vi ju spara ett par tusenlappar i månaden också. Nåja, vi får se hur det blir.

Nu tror jag att det är läggdags!

• mugglesfan

heeeeeeej på er - har saknat tråden! Har ju haft besök sedan i fredags och det var roligt men lite ansträngande. En tjej jag lärde känna när jag pluggade i Australien 1999-2000 och hennes man som jag aldrig träffat förut. Jättetrevliga men man kan liksom aldrig slappna av riktigt, måste hela tiden fixa grejer att göra, prata etc. Skönt när de åkte!

Jag har dessutom sovit lite dåligt de sista nätterna, börjar bli tungt med magen och bäckenet gör ont så det är svårt att hitta en skön ställning. Men va fasen, det är inte många veckor kvar nu. 5,5 veckor om jag går max över tiden...

Imorgon ser det ut att bli strandväder här i Göteborg - äntligen! Här ska badas!

Min bebbe har inte sjunkit ner vad jag kan se på magen i af. Men däremot är jag lite öm i blygdbenstrakten - undrar vad det tyder på?

Izzie och Vårbrud: jag har en kompis som inte kände några rörelser förrän i v23-24 men nu rör det sig för fullt. Det är så olika. För mig har det också varit så att i början var det liv en dag och lugnt nästa - precis som att den behöver vila sig när den varit aktiv. Så i början behöver man inte ens känna ngt varje dag (vilket du väl vet Vårbrud). Hoppas ni kan släppa oron snart!!! El det kan man väl aldrig eg...

Pirr: om du oroar dig för missbildningar så gör ett KUB hos Barnmorskegruppen (boka redan nu!). Då får du dessutom göra extra UL, vilket kan kännas skönt för dig.

• mugglesfan

Jag har förresten också funderat över hur det går för Page... Så Page, om du läser detta - du är saknad!

• Tinga

Tack för alla kramar och peppning! Idag ska jag slå en signal till barnmorskan också, så får jag se vad hon säger. Känns bra!

Nenne - den där sekretmetoden kan säkert funka, men grundförutsättningen är ju då att man har ett sekret att undersöka! Själv har jag i princip inga flytningar alls, så det lär tyvärr inte funka för mig. Här verkar ju inte ens ÄL-test fungera!

Brudsommar - om Iris är ett varannandagsbarn kanske det gäller att försöka tajma rätt vilka dagar ni ber om barnvakt, för det kanske underlättar att få hjälp igen om Iris varit en lugn bebis den dagen? Måste iallafall vara skönt att kunna få lite hjälp när det behövs.

När det gäller ÄL-test använde jag billiga tester förra cykeln, och den senaste använde jag en kombination av billiga och CB, men utan att få utslag. Kanske började jag med CB för sent för att få utslag. Jag har lovat mig själv att börja testa tidigare den här cykeln, med CB, för att absolut inte missa en eventuell ÄL, om det nu inte blir så att jag får undersöka mig hos barnmorskan.

Muggles - kan tänka mig att det är jobbigt med helhelgsbesök när man är så pass nära förlossning som du är! Särskilt när det är människor man inte känner jätteväl och umgås med ofta känner man ju att man verkligen måste anstränga sig socialt hela tiden, och det kan vara riktigt jobbigt.

• Tinga

Imorse läste jag en artikel i Sydsvenskan om klädpolisen i Iran, som gjorde mig otroligt tacksam för att jag inte bor där. Tydligen har de en särskild polis vars enda uppgifta är att gå runt och se till att kvinnor (och faktiskt även män) är klädda enligt islamska regler. Första tillfället man ertappas felklädd får man en varning, vid andra tillfället får föräldrarna (åtminstone om det är en ung, ogift kvinna) komma och hämta sin dotter och hon måste dessutom skriva på ett papper där hon lovar att klä sig enligt islamska regler. Blir man fast en tredje gång tar det vanliga domstolssystemet över! Tack och lov att det inte är så i Sverige!

Ett par fall fanns beskrivna i tidningen; ett gällde en kvinna som haft för tunna strumpor, och ett annat en där några hårslingor stack fram under huvudduken. För min del är det helt OK om folk vill klä sig i enlighet med religiösa traditioner, men då ska det vara för att man själv vill det; inte för att någon polis tvingar en!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Är tillbaka efter en skön semester - har ont överallt efter diverse aktivteter på sjön, och fick nog tillräckligt med sol i helgen för att klara mig inne några dagar.

Paddlade kajak hela helgen, och det gick riktigt bra. Magen och kissandet höll sig hyfsat i skick, men att sova på liggunderlag var ingen höjdare för de stackars höft/bäckenknölarna. Lyckades överanstränga en arm och har ont av att röra handen idag. Läser nog mer än jag skriver.

Sen är ju axeln lite trasig fortfarande efter att ha trampat ner i en öppen lucka på båtdäck (lyckades få tag med handen och blev hängande) när vi åkte dykbåt för 2 veckor sen.

Men förutom dessa missöden har det varit en lugn semester. Känner mig gigantisk om magen redan - även om de som inte ser mig så ofta nog kan tro att jag bara lagt på mig endel. :D Får se hur de reagerar på jobbet idag. Hittills har jag gömt mig bakom skrivbordet.

UL på onsdag - ska bli skoj/spännande att få se. Hoppas att allt är ok bara. Tror mig ju ha känt av Mindre lite grann, men inte så ofta.

• Tinga

Välkommen tillbaka, Liten! Låter som att ni haft en skön och avkopplande semester, men vilken dramatik med båtluckan! Tur att allt gick bra!

• start september

Hej alla andra som sitter instängda på jobbet i solen!

Lite orättvist känns det ju men någon gång måste ju även semester ta slut!

Men kul att se er andra som är tillbaka!

Liten - välkommen tillbaka! Låter farligt med dykbåten. Tänk att det redan är dags för UL!

• start september

Tinga, du frågade om jag kunde känna riktiga symptom redan nu. Det tror jag inte alls, det är ju en vecka kvar till BIM. De gånger jag plussat förut har jag inte känt så här. Det är nog bara det extra progesteronet som känns.

Lycka till med samtalet till BM!

• Liten med Mindre

September förresten - såg att ni pratade träning och SATS ovan. De har börjat med förbokning av klasser nu. vet inte om det kommer att underlätta att komma in på passen eller ej - har bara prövat en gång hittills.

Annars är uteträning bäst tycker jag. Har ju mina stavar nu, och när naprapaten fått kolla upp mig efter fallet kanske jag törs börja gå långt igen (ont av att gå, vet inte om det är från fallet, ligga på hårda sängar och liggunderlag, eller bara graviditetsrelaterat).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!