• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • vårbrud2008

viktualia

Tack!
    Det kan behövas idag....

• -August-

Hej brudar!

Vilken suuuperfin helg vi fick - antligen!!! Vi brassade till sydkusten och fick sol och bad i tva dagar. Nu har jag samlat massor med kraft.

Tinga - forbaskade tant! Jobbiga AL! Jag ska kila pa cellprov imorgon, och da passa pa att stalla lite fragor om cykeln, AL och eventuella dopingpreparat framover (eftersom jag inte verkar ha nagon AL). Vi kan val utbyta lite info sedan, och se vad som skiljer svensk och engelsk sjukvard i den har fragan.

P-piller ar, hor och hapna, gratis har i UK. Endera ar de jattepositiva till undersokningar och hormoner, eller sa ar det ett minimum pa typ 2 ars forsokande. Jag har en kansla att svaret kommer att forvana...

Pirr - Jobbigt att inte kunna gladjas! Ja, gor ett KUB sa du slipper ga och grubbla.

• Liten med Mindre

Vårbrud - kan helt förstå att det känns jobbigt när alla går tillbaka till jobbet och knorrar över det - när du väldigt gärna hade velat ha ett. Usch så trist. Inte en ledighet man njuter av förren du vet exakt när den slutar.

KRAMAR!

• -August-

Varbrud - Hoppas det ordnar sig for dig snart. Forstar att det maste vara hur jobbigt som helst. Tur att du ar en san som vill jobba i a f - det forbattrar ju laget en aning... Styrkekram fran mig!

Soofia - valkommen hit! Mitt tips ar att ge din kropp en chans att komma igang. Det tar for manga lang tid att fa igang mensen och AL. Jag ar inne pa tredje manaden med mens men ingen AL, och den situationen verkar tyvarr vara vanlig.

• Tinga

Vårbrud - kram till dig som är deppig!

• vårbrud2008

Tack för alla kramar!

Pratade precis med sambon och beklagade mig, och han försökte peppa mig så gott det gick, men känner mig nere i alla fall idag. Får hoppas det blir bättre sen.

• Liten med Mindre

Tillåt dig en deppdag vårbrud - man får deppa så att det syns! (Så mycket i samhället fokuserar på att alla ska vara så lyckliga hela tiden.)

Sen är det ju inte kul att deppa hela tiden, eller inte komma på nåt sätt att pigga upp sig. Det var attans jobbigt före semestern, att bara vara deppig i allmänhet och inte kunna ta till någon av de vanliga hjälpmedlen för att skämma bort mig (glass, kakor, dag i solen, träna...).

Intressant med graviditeten förresten. Har gott med solskydd 12 till 30 i ansiktet hela semestern - och ändå är jag fräknig som attan. Folk undrar om jag tillbringat semetern simmandes...

Det kändes lite overkill att sätta på sig faktor 20 före paddlingen i strilande regn i fredags. Men undrar om det inte behövdes? :? Tror aldrig att jag har frusit så mycket - skakade tänder okontrollerat (paddlade i 4 timmar utan att hitta någon bra landnings- och tältplats). Sen hittade vi slutligen en ok ö, som tyvärr var invaderad av mygg. De eländena var överallt trots regnet. Hoppas att inte bebisen tagit skada av alla myggbett. Inte udda att vi slog 4-5 mygg i en smäll.

Men sen sken solen både lördag och söndag - så ingen av oss törs klaga på vädret... :D

• Soofia

Brud i augusti tack! Ja, tror också att det är nog "bara" tid som behövs, men klart att man kan bli lite orolig och börja undera...men det är ju bara vänta, eller hur!Tyckte bara att det var lite märklig att få höra från flera gyn att man inte behöver stoppa med p-piller en tid innan när många andra säger att kroppen behöver tid för att återhämta sig...

Hoppas det ordnar sig snart för din del!

Kram,

• Tinga

Soofia, välkommen hit! JAg vet av egen erfarenhet att det är jobbigt att behöva förlita sig till tålamod i den här "branschen", men jag tror också att det är mer tid som behövs i ditt fall. Exakt när slutade du med p-piller? Har du haft inte haft någon mens alls sen dess? Själv har jag en cykel som varierar mellan 34 och 40 dagar, så det kan ju ta längre tid än 28 dagar att få tillbaka mensen.

• mugglesfan

Pirr: jag har hört att Mariekex ska vara jättebra mot illamående - ha ett paket liggandes vid sängen och ta ett el ett par kex innan du går upp. Det hjälper en del.

Sedan kanske BS kan tipsa om läkemedel om det skulle bli jätteilla?

Skönt med ett påtagligt symptom iaf! Jag som slapp illamående var nojig att jag hade fått MA... Aldrig är man nöjd

Nä nu ska vi till stranden - idag ska jag bada och sola!!!

Jag har sovit mkt bättre i natt - det är nog som det står i böckerna att man mår bättre av att få vila lite på dagen och inte stressa runt. Igår när gästerna åkt fick jag inte göra ngt annat än ligga i soffan och läsa medan mannen fixade middag och tog hand om mig. Och i natt sov jag mkt bättre och känner mig faktiskt mindre svullen också!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!