• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • viktualia

Liten - vandrarhemstips i Götet - Stigbergsliden ska vara bra. Själv skulle jag nog (slö som jag är) satsat på nåt billigare hotell för att öka komforten.

• Lapinette

viktualia - det var faktiskt helt lagom varmt och den sista dagen såg vi t o m riktigt mörka regnmoln över bergen så den kvällen var sval, jag frös när jag gick och la mig! Men jag förstår nu varför det var kallt i Grekland...värmen hade ju hittat hit!!!

Ska in och kolla sidtipsen du gav mig men om 1 minut har vi tvättstugan. Sen blir det att handla mat för i kylskåpet ekar det tomt.

• sweetstreet

Å heeeeej min lilla Favvokanin!!!!!! :) :) :)

Har saknat dig i tråden. :?

Härligt att ni haft det bra i Grekland! Och det kasnke blir en jättefin liten födelsedagspresent till maken imorgon då?? :)

• pirr!

Liten- instämmer helt med muggles. Egg&Milk på övre husargatan (linne´)är gott och charmigt. Dock mycket folk!

Nyponsoppa är gott också! (alltså när man mår illa..) Det värsta har lagt sig för idag i alla fall- skänt!

Lappis- välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Mmm pepparkaka låter underbart! Själv börjar man jobba lagom till solen och värmen äntligen kom idag..

• pirr!

Snurrigt och smajlisen kom fel! sorry!

En annan pepparkaka var Cicci med magen i galleriet!! Oj oj!

Appropå galleriet. DEt är väl dags att kliva ut ur mörkret nu. Lovade ju att göra det efter plusset, så.. Muggles, mailar dig en bild snart..

• sweetstreet

Å Pirr vad kul om man får se dig snart!!! :)

Bilder är jättekul!
    Tycker verkligen att vårt galleri var en hit! :)

• pirr!

Muggles har mail (och bild).
    Tog den nyaste bilden jag hade, där bara jag var med.
    Ja, galleriet är verkligen en hit!

• Lapinette

Sweet - hur mås det? Har inte alls läst ikapp men såg ett inlägg här som tydde på att du varit rätt deppig. Hur mår du nu? Förstår till fullo denna berg- och dalbana. Själv har jag verkligen kopplat av. Inte tänkt jobb, inte tänkt barn förrän den sista dagen och vid någon sentimental middag då jag druckit för mycket vin .

Pirr - och hur mår du? Har det blivit några sympton, illamående, bröstvärk?

• sweetstreet

Lappis jag mår bra nu.
    Som vanligt iallafall vilket oftast innebär att jag är glad och tillfreds med livet. :)

Men jag hade en rejäl svacka för en dryg vecka sedan. Huh!!!!! :(
    Jag är 99% säker på at det var relaterat till de hormonpiller jag fick för at sätta sprutt på cykeln. Hm. Blev verkligen helt nere och allt kändes mer eller mindre jobbigt och hopplöst. Kände att jag bara ville ge iupp detta med barn. Åtminstone ett tag.

Men med hjälp av stöd från bl a FruLLan här (var ovärderligt!!!! :p :p :p) och även från maken så blev det bättre. Man lyckades krypa upp ur det svarta hålet och till och med börja skriva i tråden igen. ;)

Och nu går jag och väntar otåligt på BIM... :?

• pirr!

Lappis- anar att du kanske nu hunnit läsa mitt egomaraton idag när jag bara beklagat mig över förfärligt illamående..
    Dock bättre för stunden och jag är glad mellan kräkningarna DEt är ju ändå ett gott tecken säger de på MVC.

Gråter dessutom en skvätt varje dag.. säkert också hormonbetingat. DEt som utlöste idag var en ambulans på en packad motorväg Kan väl inte vara annat än hormoner va?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!