• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Jag ska pa cellprov idag! Jag ska aven passa pa att fraga hur engelsk sjukvard staller sig till kickstartande av AL...

• Lapinette

Tack allihop för att ni hoppas (liksom vi gör)! Det är första gången jag gör VUL och ägget inte finns där. Maken var faktiskt med in idag och fick se det hela men då fanns det ju inget att se. Som sagt utslag på stickan igår morse 7:30 svensk tid och det står 24-36 timmar innan ägget släpper och idag kl 08:10 så var ägget borta såååå... det borde precis ha släpt.

När jag var och hämtade makens simmare på labbet så fick jag en grattis hälsning samt att jag skulle hälsa att det var pigga och fina simmare idag. Detta trots allt vin vi har hävt i oss samt att vi självfallet sexade till det igår när stickan visade böj.

Nej, nu ska jag fixa en pastasallad med ruccola, tomater, mozarella och proscuitto och sen drar vi ut till en klippa för att mysa.

See you later!

• Liten med Mindre

Nu var jag faktiskt tvungen - smög in i vilrummet och satte klockan på en kvart. Härdsmältan var nära, men nu känns det bättre. Slumrade nog till lite.

Liiite får man unna sig som gravid. :D

• -August-

Liten - Helt ratt! Haha, sa himla skont med en liten valfortjant power nap :D

• pirr!

Även som alldeles nygravid? Jag är så sugen på en liten powernap!! Ska dessutom på grillkalas i kväll- så det kanske jag kan behöva!

hur långt gången är du nu Liten?

• Liten med Mindre

Pirr! - jag börjar vecka 19 imorgon (18+0 heter det väl på fackspråk). Men då får vi se om ultraljudet flyttar mig fram eller bak i tiden kanske.

Säkert är tröttheten mer från att börja jobba, än från graviditeten, men det behöver jag inte tynga mitt samvete med. Bättre att vara effektivare än att stå och stirra o vara trött.

• Victory

lappis - kul att du är tillbaka och att ni har haft en härlig semester! Håller tummarna för att inseminationen lyckas den här gången!!!

En sak jag funderat lite på: När man får böj, hur många dagar håller det i sig? Är det någon som fortsatt testa efter första böj-dagen? Jag fick ju böj i fredags men har haft ömmande nipples i flera dagar efter det, fortfarande lite grann faktiskt. Hade varit kul att fortsätta testa och se när böjen försvinner igen, men jag blev snål! Sen har jag ju läst att ÄL sker 24-36 timmar efter första böjen, men hade ändå varit kul att höra om någon provat.

Jag sitter instängd på jobbet men drömmer mig ut till den efterlängtade värmen! Igår hade vi i alla fall picknick i parken!

Jobbigt med illamåendet Pirr! Och ÄNDÅ hoppas jag att jag också får uppleva det snart!

• Liten med Mindre

Victory - jag tror att det var någon som testade på em/kväll och fick böj, och på morgonen efter var den borta. Det är förmodligen kortvarigt.

Vi hade också "pick-nick" igår, hela vägen ut på gräsmattan nedanför huset. Roligare att ta med oss middagstallriken dit än att sitta på den stekheta balkongen. :) Och vi var för hungriga o trötta för att gå till sjön vi vanligen går till.

Fast efter helgens övning är vi "allergiska" mot minsta lilla mygga - så vi försvann upp igen så fort skuggan kröp på.

• Liten med Mindre

Vad jag minns av mina fåniga bröst - var att jag under en period förra hösten fick riktigt ömma bröst ca 1 vecka innan mens, som sen gick över till mens. Jublade i förtid många gånger över mitt "symptom".

Sen innan Mindre kom till började brösten ömma närmre mens "som vanligt", om ens alls.

• pirr!

Victory- jag vet! Det är verkligen så kluvet detdär. för två månader sedan hade jag gjort vad som helst för att få morning-sickness och nu gnäller jag.

Tog i alla fall en 20 min vilopaus med lite värme på axlarna. Mmmm!

Liten- Oj redan v 19. Värst vad fort det går! Kul med lite sparkar!
    Längtar till de 12 har gått så man kan slappna av lite..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!