• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

JAg kollade förresten mitt konto hos F-kassan och de har fortfarande inte beslutat om mina dagar! Hallå, jag ansökte 10/6 och bad om utbetalning from 1/8 men fortfarande är ärendet "pågående". Hur svårt kan det vara att besluta en sådan enkel sak? Om man räknar bort en semestermånad så har de iaf haft en månad på sig att besluta. Nu har jag iaf mejlat dem för att kolla så de inte har glömt "trycka på knappen". Suck.

Men min TENS-apparajt kom idag så nu ska jag testa den

• A.M.

Hej alla! Tittar in en snabbis mitt i semestern på landet (utanför Trollhättan) för se hur det går för er!

Ska omedelbart börja hålla tummar för Lappis ägg och makens simmare!!!

Och för Muggles som ju kan bli mamma vilken sekund som helst! Så spännande.

Och för er alla som försöker och väntar ...

Livia är numera stora tjejen med rätt mycket ljusgult hår. Hon verkar inte vilja krypa men sitter glatt och vinkar till alla och pratar (har i princip sagt vovve, mamma och hej. Med väldigt god hörsel )

I övrigt är det Bröllopet vi går och laddar för (drygt tre veckor kvar och massor kvar att ordna ...)

Ha det bra i sommarvädret (hur det nu är där ni är)
    Kram!

• sweetstreet

Å nu har jag sett dig Pirr!!!! :) :) :)
    Jättekul att ha ett ansikte till ditt nick!

• sweetstreet

Shit Mugglan att det är såååååå nära nu!!!! :o :o :o :o :o
    Det är ju inte klokt egentligen!!!!!

• sweetstreet

A.M

har kollat din blogg lite nu o då, men än inget nytt. Gissar att ni är helt fokuserade på bröllopet?!?!?! :)

Jättelyckatill med alla förberedelserna där!

• sweetstreet

Lappis,
    låter som ni firat makens födelsedag ordentligt!!!!!
    BÅDE inseminationssprut och eget 6ande!!!!! ;) :D
    Inte illa!!!

Nu banne mig borde det ju ta!!!!! :)

• mugglesfan

Sweet: när BIMar du nästa gång? Och hur går det med jobbmotivationen?

Japp nu börjar det närma sig för mig och Snartis; hon har ju BF 18/8 och jag 23/8.

Men jag är övertygad om att jag kommer att gå över tiden minst en vecka. Jag bara hoppas innerligt att jag slipper gå över 3v...

Jag läste förresten i Mammapraktikan att när fostret kommer ut är inprogrammerat i dess gener. Och att det blir en blandning av mammans och pappans gener så att om mamman kom 2v sent och pappan på tid, så kommer det aktuella barnet 1v sent. Är det ngt ni känner igen, ni som fått?

• Lapinette

Nu slutade So you think you can dance! Hann bara se de två sista paren då vi hade en underbar kväll på stan. Stockholm visade sig verkligen från sin bästa sida.

Har inte tänkt på småttingar alls ikväll utan bara njutit av champagne och Chablis.

• sweetstreet

Mugglan,
    det är en vecka ca till jag BIMar. Känns jätteläääänge..... :?

Min jobbmotivation är INTE på topp just nu alls. Tyvärr. men jag får ändå hyfsat ok mycket gjort på jobbet. Men efter att jag blev så jätteglad över att min metod fungerade, och jag därför jobbade utan ledigt alls (inte helg heller) så har jag hamnat i en "jag vill inte längre" svacka...
    Troligtvis för att mina resultat ändå itne är sådär svart på vitt som jag skulle vilja. Utan msåte göras om för att konfirmeras etc etc... BLÄÄÄÄÄÄ!!!! :(

Jaja, som sagt, får se vad som händer om en dryg vecka... *tuggar frenetiskt på nagelbanden*

Men jag har sagt till mig själv att jag inte vill testa förän jag gått åtminstone några dagar "över tiden" eftersom jag ju förut ibland har gått upp till en vecka "över tiden" och sedan har tanten ändå kommit....

• sweetstreet

HÄRLIGT Lappis!!!!!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!