• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Brud i Augusti,

X är en förkortning (används av läkarna och är mycket praktisk när man skriver inlägg ) för det lite längre och krångligare utomkvedeshavandeskap, dvs att ett befruktat ägg inte når fram till livmodern utan börjar växa någon annan stans, vanligen i en äggledare.

Det är inte särskilt vanligt (1% av graviditeter) men det åkte jag på i februari/mars. Jag hade tur och det blev inte så farligt, jag behövde inte operera bort någon äggledare. Jag fick en spruta med cellgifter som hjälpte bra.

Ectopic pregnancy har jag fått lära mig att det heter på engelska, kanske låter det mer bekant för dig.

• start september

Man glömmer att alla inte har hängt med hela tiden, så snälla fråga om någon slänger sig med konstiga ord!

• -August-

September - tack. Jag har tidigare tankt att x:et var en forkortning pa nagon typ av missfall.

Jag som tankte saga att "ruman i vadret-metoden" i a f inte kan gora skada... Sa kommer du med ditt X . Kanske man helt enkelt ska kora pa som vanligt , som man alltid annars trodde att man skulle gora.

• start september

NEJ!

Det var inte så jag menade!

Det finns ingen koppling nmellan vad man hittar på kring ÄL och X:et!

Möjligen förbättrade jag oddsen för att plussa - och det var ju bra. Att det i nästa steg landade på fel ställe har inget med det att göra.

• start september

X är ju en sorts missfall i det att det är en graviditet som inte kan bli något barn. Så på det viset hade du ju förstått rätt!!

• -August-

Jamendasa! Da kor jag pa med konstens alla regler ett par dagar. Ikvall ska jag se till att jag har boken brevid mig .

• -August-

Vilka roliga bilder som spelar upp sig pa nathinnan da man laser och andras tips och metoder . Efter att ha missforstatt dig September, kunde jag se framfor mig hur jag m h a "proppen" och "rumpan i vadret" tvingar in en matsked simmare som inte bor vara dar, och att det blir kortslutning i befruktningsprocessen .

• Lapinette

Morning girls!

Kom i säng ganska så sent igår satt här och dravlade på BT på natten. Onödigt att lägga sin tid på vissa trådar här inne som bara gör en upprörd. Ska genast deleta dem från min lista och endast ägna tid här igen. Brukar faktiskt bara gå in på 3 trådar men nu när man har semester så finns det ju lite mer tid till dravvel.

Nåja, här har morgonen bestått av en lång frukost ute på balkongen. Satt sedan kvar och njöt av de sista solstrålarna och en Camilla Läckberg. Nu har molnen kommit men det passar oss perfekt då vi sen vi kom hem ifrån Grekland inte gjort ett dyft i vårt hem. Har en hög med nytvättat som ligger, badrumstak som ska målas och så fortfarande listerna runt fönstret i vardagsrummet. Maken har börjat jobba med badrumstaket medan jag sitter här aldeles förslöad.

Brud aug - såg att du har fått utslag på stickan. Grattis! Själv har jag enbart testat med CB's digitala sticka och där finns det inga tveksamheter om det är utslag eller ej. Solklart!

Det där med att ha rumpan i vädret efteråt är det delade meningar om. När jag gör insemination så får jag alltid ligga kvar ca 15-20 minuter och då ändrar hon britsen så att baken hamnar högre än huvudet. Har man möjlighet att ligga kvar en stund så är det säkert bara bra.

Det där med orgasm har vi provat flera gånger och senast igår. Så morgonens inseminationssimmare fick sedan sällskap av ytterligare en dos.

Clown - starkt av er att dra igång en IVF-process.

Sweet och Tinga - gällande arbetsmotivation så borde jag också se mig om efter ett nytt jobb. Jag har det fruktansvärt bra där jag jobbar, flexibelt och styr helt över mina egna projekt MEN jag kan jobbet i sömnen. Inga nya utmaningar alls! Det som gör att jag har stannat det senaste året är det här med att försöka få barn. Helt suveränt ställe att vara barnledigt från. Dessutom har jag inte en aning om vad jag skulle vilja göra om jag inte jobbade där. Har sagt att jag ska fundera på det under sommaren...men jag har inte tänkt mycket.

• Victory

Brud i augusti: jag testade med stickor förut men fick nästan aldrig utslag eller så väldigt svaga. Väldigt svårtolkade med andra ord. Jag trodde inte heller att jag hade ÄL. Sen började jag med CB och de är suveräna!!! Har hittat ?böjen? varje månad efter det och det är bara sedan dess vi lyckats pricka rätt eftersom min Äl dessutom är väldigt oregelbunden. Så spring ut snabbt som attan och köp dom!!! Dock tror jag att ÄL är på gång för dig! Säkert inom 1-2 dagar, så sexa på! Kanske är det redan försent att testa med CB för den här gången.

Jag ligger också med ändan på kuddar! Känner mig heldum men det kan väl inte dra ifrån i alla fall! Och det där med att kvinnans or*asm kan hjälpa till har jag sett på ett TV-program för många år sedan. Livmodertappen liksom "doppas" och suger in sperman vid sammandragningarna. Så jag ser alltid till att få det lite mysigt efter att min man haft det. Rättvist ska det vara! Fast än har det ju inte gett något resultat förstås?

Nä, nu kanske jag ska jobba lite också, semesterna är faktiskt slut! Idag har jag inte fått något vettigt gjort alls, förutom att sitta här då!

• -August-

Victory - Ah, shit sa inspirerad jag blir nu! Matte jag fa lunch snart sa jag kan springa till Boots!!! Den har manaden har det hittills gatt 14 tester! Om jag skulle ha kort pa CB hade jag varit nagra tusenlappar fattigare .

det ar dyrt att ha oregelbunden cykel minsann.

Tack Vickan for en utforligare beskrivning av orgasmprocessen. Kroppen och dess funktioner ar sa coooool.

Nu ryckte det lite i aggisarna. Saja - pa det bara!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!