• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Aaaaarrrggghhh - vi verkar ha problem med ComHem. Kanske är åska någonstans som ställer till det? Här skulle det ju åska idag men har inte sett till ngt än. Trodde först det var problem med nätet bara när jag försökte läsa ikapp men sedan såg jag att tv-bilden var helt störd med en massa "myror". Det funkar då och då verkar det...

Jag har läst att det där med att ligga med rumpan i vädret är bara en myt. Det som rinner ut är sådant som iaf inte kom tillräckligt högt upp i "röret" Men det skadar ju inte att försöka... Själv går jag nästan alltid på toa efteråt för att slippa rester nästa dag. Så jag blev gravid trots att jag def inte legat med rumpan i vädret (precis som ngn påpekade ovan). Att kissa efteråt ska också hindra urinvägsinfektion om man nu är känslig för det.

Däremot kan orgasm underlätta, det har jag också läst.

Vi har fixat en babysitter idag. Ett tips till göteborgare är att man kan hyra en i 9 månader för 300 kr på NTF - hos försäkringsbolag tror jag det kostar ca 100kr/mån(?). Så om man inte kan få låna el köpa billigt av en bekant så kan det vara ett tips...

Liten: jag tycker inte det är så konstigt att du känner av Mindre i magen - jag själv kände ju redan i v17-18 (fast väldigt svagt i början). Kul att Mindre gör sig påmind! Och att du redan är halvvägs... Jag tycker alla andras graviditeter här i tråden går så jädrans fort!

Lycka till imorgon Vårbrud - det går säkert finemang! Jag ska till BM på samma tid så jag ska tänka på dig...

• sweetstreet

September,

låter härligt med god mat o vin!!!
    Här är det hyfsat lugnt. Inga direkta symtom heller. Försöker att inte känna efter men som vanligt går det rätt dåligt.
    Mådde pyttelite illa i morse, men eftersom detta inträffade på bussen (skumpig väg) när jag läste min bok (längst bark i bussen) så tror jag det beror mer på detta faktum än något annat. Tyvärr...

Jaja, som sagt jag försöker att låta bli att känna efter. Men det är ju så satikens svårt!!!!!!!!! :[

Vi verkar BIMa ungefär samtidigt du o jag då. Har ca en vecka till BIM nu. Men som jag sagt tidigare. Kommer inte tanten på BIMdagen så kommer jag ändå vänta ett tag med att testa. För hon har ju varit sen förut också tantjäveln, så jag vill helst vänta åtminstone några dagar efter BIM.

• BrudSommar2006

Hej, hej, vad det är knepigt att lyckas skriva här, fast jag läser allt vartefter! Igår var vi till BVC för vägning och mätning, jag var så nyfiken, det var ju över en månad sedan vi var där senast. I alla fall så ligger den busiga bebisen två steg över medelkurvan fortfarande och följer sin egen kurva, 61,5 cm lång är hon och väger 6,8 kg. Tydligen blir hon 1,80 lång om hon fortsätter så här men inte gör det något, min kusin är så lång och det är bara snyggt. Men det kanske är jobbigt att vara så lång, jag vet inte, jag är ju "bara" 1,65.

Liten, kul med fint UL och spännande med flyttat datum, det kan ju till och med bli en 07:a nu!

Det där med att ligga kvar efteråt med rumpan i vädret var ingenting för mig, jag har haft alldeles för många akuta urinvägsinfektioner för att riskera att ligga kvar, jag måste alltid upp direkt efteråt för att tvätta mig. Men det fungerade ju alldeles utmärkt för oss ändå så det kan inte vara en avgörande metod!

Vad det gäller ÄL-tester känns det som att det är CB som gäller men det blir dyrt förstås.

• sweetstreet

Haha Mugglan!!!!!

Jag tror inte heller på rumpan i vädret. Men vad fasiken1 När man ändå nojar på med allt annat så är det klart att man nojar med detta också! Jag försöker åtminstone ligga kvar i "viloläge" efteråt. Åtminstone en stund innan jag reser mig upp. Men jag tror faktsikt rent logiskt att det inte spelar ngn som helst roll.
    :D

• sweetstreet

Oj nu måste jag springa!!

Trist när nu ni var här... :(

Men jobbet kallar.

• start september

Här kommer det nog testas tidigare än så. BIM är typ måndag/tisdag så längre än måndag lär jag inte hålla mig.

Viss andel av lönen går till tester, shit.

• start september

Jag fick faktiskt mitt livs första UVI i julas efter att ha testat att ligga kvar och då somnat, så det kan vara en risk.

• BrudSommar2006

Lapinette, är det inte värt att testa med hormoner inför en till insemination, det måste ju vara mycket mindre bök med det än med IVF, det känner man ju av rejält det med menar jag? Då har ni ju verkligen testat allt innan IVF sedan menar jag. Hoppas att de är tillbaka igen efter semestern till nästa ÄL så att ni äntligen får det här med sekretet uträtt också.

Clown, finns det en chans att ni kan lyckas på vanlig väg medan ni väntar på första IVF försöket alltså eftersom du vill hålla koll och vill försöka efter kontraströntgen? Säger som de andra, det ska ju ha spolat rent och öka chansen att det tar efteråt. Tyvärr är det ju inte många här som lyckats med det så det har vi ju inte sett så jättemycket av. Ända försöket här i tråden blev väl ett X också trist nog.

• mugglesfan

Hej BS! Kul att du hinner in ibland iaf! Jag undrar lite över den där kurvan - Vänners lilla prins ligger ju också över kurvan vad jag förstår. Jag har precis läst Amningsboken (fick tips av en kompis som hade mjölkstockning att det är bra att ha läst bokan INNAN man får problem) och där står det att kurvan baseras på en massa barn som ammades var 4:e timme (som man gjorde förr) och att "fritt ammade" barn följer sin egen kurva. De växer tydligen fortare i början men deras viktkurva planar sedan ut. Kan det vara så?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!