• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Ett annat tips: sprang på denna butiken i NY, knökfull med mammakläder. Dessutom var det rea när vi var där! nymag.com/listings/stores/destination-maternity/

Rent allmänt angående kläder, så var vi en vända på Macys - åhhhh, vad mkt fina klänningar de hade där. Såna där modeller som är i precis min smak ( & passar min figur i vanliga fall), dvs tight liv upptill & vidd i kjolen, a´ la 50-tal - om ni fattar vad jag menar. Såååå mkt fina mönster & färger & modeller. Blev ju alldeles sjuuuk av att se dem.... Muggles, samma stil som vi såg massor av i Dublin i maj! Hmmm, helt klart ett starkt argument att åka tillbaka efter bebisen gjort entré?! Nä, nu MÅSTE vi åka iväg!
    Until later!

• viktualia

Sweetan och Piggelin - ni låter som HEMSKT intressanta personer!!! jag skulle gärna testa MIN kulsprutekanon till käft mot era.. ha ha ha ha.. jag är känd för att vara världsbäst på sånt.. hi hi hi

Och era glada utrop över ert möte stöder min teori om att de BTiter som man träffar IRL är vansinnigt trevliga typer!!!

Och DET bådar gott för vår tråddejt i granntråden på fredag! SKOJ!!!!!

• sweetstreet

Augustibrud!
    Jag brukar faktiskt oftast använda de något billigare icke-digitala ÄL-testerna som visar streck istället för böj.

Vad som gäller då är att det finns 2 streck. Ett är referensstrecket. Dvs det ska alltid komma fram efter att man kissat på stickan. Det visar att allt är "rätt" och testet fungerar o är tillförlitligt.
    Det är det andra strecket som visar ifall ÄL är på gång eller inte. På vissa tester sysn detta i ett separat fönster och på andra tester är de i samma fönster som referensstrecket.
    När detta strecket är LIKA starkt ELLER STARKARE (mörkare) än referensstrecket så ska ÄL ske inom ca 24-48 timmar!!
    Ofta kan man se att dagarna innan ÄL när man testar så blir detta strecket starkare för var dag tills det till slut blir lika starkt eller ännu starkare än referensstrecket.

Oj, kasnke lite flummigt förklarat???
    Hoppas det hjälpte ialalfall.
    Men jag tror på din besrkivning att du har ÄL på gång de närmaste dagarna! Så 6-a på du!!!!! :D

• sweetstreet

Vickan!!
    haha! Ja någongång kanske man kommer träffas!!!
    Haha du och jag IRL skulle väl bara snacka om tältmaterial och annat väldigt intressant för friluftsnördar!! ;) :D

• viktualia

Sweetan - låter som en ljuvlig date att prata friluftspinaler! hi hi!

Själv har jag just pensionerat = slängt min första Platypus, den blev till slut himlans sunkig. Är inte så säker på att det är värt pengarna att köpa en ny...

Och NU ska jag dra hemåt... det är bara det att det JUST började ÖSREGNA och jag har bara sommarkläder... blärk för busshållplatser i ösregn. men men.. jag hinner ju torka innan jag är hemma (bussresan tar 70 min ).

So long babes!

• sweetstreet

Å Vickan!!
    Vi köpte just nya platypusar som man kan ha i ryggan emd slang! Som camel pack systemet. En 1 liter och en 2 liters.
    De är såååååå bra!!!!!
    Är supernöjd!

Vi har ju annars ett par "vanliga" platypus sedan tidigare. De är guld när man ska paddla eftersom de endast tar upp plats när de är fyllda, men ingen plats eller vikt när de är tomma!!! :) :) :)

• Lapinette

Vad i hela fridens namn är platypus?

Det jag har gjort närmast friluftsliv idag är att jag tillslut lämnade lägenheter och gick iväg till Odenplan och tränade pump. På vägen tillbaka såg jag kaninerna i Vasaparken. Snacka om friluftsliv!

• sweetstreet

Hehe Lappis!!!!!

Låter som rena vildmarken! :D

• sweetstreet

Platypus är egentligen ett vattenlevande däggdjur. Kallas näbbdjur på svenska. Det är ett sk kloakdjur och lägger ägg trots att det är ett däggdjur.
    sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4bbdjur

Men i vårt fall så handlar det om ett märke som gör speciella "flaskor" i plast som när de är tomma är platta ("mjukplast"). Alltså ultimata att ha med sig när man ska "frilufta"! :)

www.platypushydration.com/about_us/home.aspx

• start september

Tillbaka efter en snabb shoppingtur och uteserveringsmiddag med maken i Kungsan. Var på The One - faktiskt rikigt bra mat -tips till Stocholmare! Ett stort glas vin blev det, helt lullig är jag. Mmm.

Jag är faktiskt jätteduktig och nojar inte alls denna gång. Säkert bra att ha börjat jobba. Men det är ju 6 dagar till BIM, så det kommer väl...

Jag skulle shoppa höstkostym idag trodde jag men det fanns faktiskt nästan inget. Morr. När man för en gångs skull är ute i tid.

Hur går det för dig Sweet? Lugnt ännu?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!