• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Nu ska jag snart packa ihop o åka hemåt.
    Hoppas tunnelbanan fungerar igen. Men de BORDE hunnit pumpa ut all vattnet nu ju!!!!!!!!

• mugglesfan

Nix, det senaste jag hörde var att hon stått på händer flera kvällar i rad för att få Borren att vända sig men han är envis och vill inte det tydligen. Hon har tid för vändningsförsök och även tid för mätning av Rh-negativiteten (så att hon inte bildat antikroppar mot Borren) men när dessa tider var, kommer jag inte ihåg.

Snartis har inte varit inne på ett tag hon heller men hon har BF 18/8...

• Lapinette

Min 40-åriga väninna som fick en liten sladdis drack vin när hon ammade. Då menar jag ett glas till maten och inte "rajtantajtan". Hon kände att hon vart tvungen att smyga med det då folk tittade elakt eller kom med kommentarer. Sen kom ett program på TV eller om det var på nyheterna om hur lite av alkoholen som hamnar i mjölken och då drog hon en suck och trodde folk skulle sluta vara så inskränkta men jag tror inte att den där nyheten hjälpte nämnvärt.

• Lapinette

Det närmar sig!!!! ... vad spännande

• Lapinette

Godnatt då mugglan och till dig Sweet får jag önska en härlig kväll! Ska nog ta min Läckberg och lägga mig och läsa några sidor. Jag har ju fortfarande semester!

• sweetstreet

Ang alkohol i mjölken så spelar det nog mindre roll vid amning tror jag. Så länge man inte bölgar i sig sprit!

Det är ju inte alls samma sak som vid graviditet ens. Tänk på att den mjölk som barnet äter ju ska "spädas ut" i barnets blodvolym, vilket gör att det inte blir höga halter alkohol i barnets blod.

Men som vi kosntaterat här tidigare, så är det ju verkligen upp till var och en att avgöra ifall man kan tänka sig att dricka ett glas vin till maten eller ej.
    Själv tror jag verkligen inte alls det skulle vara någon fara så länge man själv har en måttlig alkoholkonsumtion! :)

• sweetstreet

Tack Lappis!
    Ja och tunnelbanan ska enligt MTA.s hemsida fungera igen. Bra! :)

Ha det så trevligt med Läckberg!!
    Själv läser jag just nu Åsa Larsson på väg till o från jobbet.

• Lapinette

Jag hamnade ju aldrig i Fjällbacka så jag får ju läsa om det istället. Skoj var att de i den förra boken jag läste (i Grekland) nämnde det ena stället vi skulle ha bott på Bryggan Fjällbacka.

Annars har jag kollat upp Stockholm sightseeing. Tänkte att vi skulle ta en tur under Stockholmsbroar imorgon. Vädret ska vara lite si så där så en tur runt stan kan ju passa. Har även kollat upp båtarna till Grinda samt Skottvångsgruvor och Sörmlandsleden. Lite olika alternativ inför de 4 sista semesterdagarna.

• Snart så....

godmorgon,

Idag måste jag verkligen vara först här :D

Har inte fått sova så bra inatt, svettattacker som heta duga :(
    HAr mått dåligt i helgen och när jag var till BM i måndags så hade både blodtryck och äggvitor i urinen ökat så hon misstänkte havandeskapsförgiftning. Så det blev taxi direkt till Sös för fler tester. Sen i söndags så har även Kick´n varit mkt lugnare, enbart gruffat lite snällt ca 3ggr/dag. Efter flera tester så visade det sig att det inte är havandeskapsförgiftning eller urinvägsinfektion men en infektion helt klart.
    Så nu har jag fått tabletter som ska hjälpa mot det.
    Kick´n är fortfarande helt lugn, nu förstår jag hur ni med "lugna" bebisar har det. Fast det är oroligt för mig som hela tiden haft en vilde i magen till att nu ha det lugnt. KONSTIGT!!
    Vissa säger att bebisarna brukar lugna ner sig och samla krafter inför förlossningen. Hoppas att det är så för vill verkligen inte gå över tiden.
    Kick´n är dessutom så välfixerad att när h*n rör huvudet så ilar det i bäckenet ner i benen samt att benen domnar.

Annars hände det inte så mkt just nu, det är jobbigt att bara röra sig och göra vardagssaker just nu.
    Släkt+vänner hör av sig hela tiden och undrar hur det går hahahah tom mina spanska kusiner ringer för att kolla :D :D

Nu ska jag dra mig tillbaka till sängen igen och läsa lite.

Ha det så bra allihopa

Kram

• MSW

Åh shit, tror jag hade sex sidor att läsa ikapp nu.. Trevligt trevligt.. :)

M2b sa härom kvällen att han hade tänkt på barn.. Så jag frågade vad han hade tänkt så svarade han "Snart".. Så vi är nog på ganska samma nivå.. :) Helst hade vi börjat typ när vi är på bröllopsresan.. Men jag behöver förmodligen lite läkar övervakning redan från tillverkningstillfället (mer eller mindre).. Så vi får väl vänta tills efter bröllopsresan..

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!