• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Dessutom så tar det ju 9 månader innan bebisen tittar ut så även om de skulle ha tur och få till det på säg 3 månader så har de nästan ett helt år på sig då de kan göra sina weekendresor. Om man alltid ska fundera på alla saker man vill se och göra så blir det ju inga barn. Det är nog den frågan hon bör ställa till honom. Vill han ha barn?

• mugglesfan

Ja grejen är att jag aldrig diskuterade det här med henne utan det var han som tog upp det (utan att hon hörde). Jag hade faktiskt funderat på om de ville ha barn el ej (en del vill ju inte) iom hennes ålder och så. Dessutom har de känt varandra i 5 år så det är ju inget nytt förhållande. Men jag känner henne eg inte särskilt väl. Vi umgicks när jag pluggade i Australien och sedan dess har vi haft sporadisk mejlkontakt och träffats en gågn (för 6 år sedan), så jag ville inte ta upp det med henne. Tyckte inte det var min business... Vi vet ju alla hur känsliga sådana här ämnen kan vara.

Men jag sa till honom att weekendresor funkar jättebra med barn om man bara vill - gjorde mitt för att påverka honom

Nu har vi provat TENS-apparaten på mannens ömma axel (han hade tydligen legat konstigt i natt och fått ont) och den funkade! Jag har inte övat profylaxandning på ett par veckor (vart tar tiden vägen??? jag har ju semester och borde ha all tid i världen) men annars känner jag mig förberedd. Tycker lite synd om vår bebbe som verkar ha det trångt därinne.

• mugglesfan

Förberedd för förlossning alltså. All oro och ängslan har försvunnit. Min ord BM hade rätt när hon sa att man blir lugnare ju mer det närmar sig.

Fick mejl om att en tjej i Magplaskgruppen åkt in till förlossningen efter 6h värkarbete hemma och då var hon helt öppen. Sedan kom deras bebbe efter 1h 20 min! Hon hade blivit klippt och var därför "en aning öm". Vaddå understatement?! Fö har verkligen precis varannan fått en kille och varannan en tjej i den gruppen, så det är väldigt svårt att rent statistiskt se vad vi får för sort.

• Lapinette

muggles - borde veta men hur långt har du kvar? Det kan väl vara din tur vilken dag som helst?!

• mugglesfan

Jag är visst pladdrig idag...

Fö står det i Amningsboken att man får samma promille i bröstmjölken som i blodet när man dricker alkohol - det är första stället jag ser att man faktiskt anger hur mkt det blir. Men de skriver också att det endast är större mängder som bevisat ger skador och att om man bara dricker en liten mängd, inte särskilt ofta, så är det ok.

En annan sak: jag frågade min besökande kompis från Australien - som ursprungligen är japan - om japanska kvinnor äter sushi. Vilket jag var övertygad om att de gör men det gjorde de visst inte... Dock kände hon inte till att det fanns "vegetarisk" sushi, så då undviker de väl sushi helt och hållet när de är på smällen i Japan. Intressant...

• mugglesfan

Ja-a det borde du verkligen Lappis - har du inte koll på varenda en här i tråden?! Aja baja!

Nä allvarligt talat, inte lätt att hålla reda på alla. BF 23/8. Men min mamma gick 2v över tiden med mig så jag räknar med åtminstone 1v-10 dgr över tiden. Så om det blir snitt för frullan så hinner väl både Snartis och hon före... Jag ligger nästan sist i både Magplaskgruppen och föräldragruppen också. Får ständigt mejl om att den och den har ploppat.

• Lapinette

Vet du hur det är med Frullan. Har inte sett henne här inne sen jag kom tillbaka?

• mugglesfan

Oj, dags att gå och lägga sig - BM-tid imorgon kl 9.

C U tomorrow girls!

• sweetstreet

Fast jag har hört att många kvinnor i japan äter sushi trots graviditet.
    Så det kasnke är olika????

• sweetstreet

har inte hört från FruLLan på ett tag. Gissar att de har fullt upp med att få lägenheten klar innan Boris ska titta ut?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!